1.750 visninger
|
Oprettet:
foder happy cat {{forumTopicSubject}}
er der nogle der vil fortælle mig om det mærke er godt mine killinger er helt vilde med det men jeg vil gerne give dem det bedste
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Der er jo meget bedre tørfoder hvor kødprocenten er på 70% og 80% kød....Feks Applaws - Orijen - Acana - Porta 21 Holistic - Feline Finest,
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Her er der et link til happy cat tørfoderet.
http://www.saxild-naturfoder.dk/shop/supreme-adult-lam-208p.html
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 166
Enig med Janne. Jeg ville ik røre det med en ildtang.
Giv hellere dine killinger en god start på livet med noget godt og solidt foder, Applaws kan jeg varmt anbefale.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 225
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/happy_cat/supreme_fit_well/182123
jul 2008
(link fjernet)
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
KYLLINGEMEL, MAJS, BYG,"
Find noget som allerede sagt, der har kød som et af de tre første ingredienser.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Jeg har selv lige bestilt en sæk happy cat til Junior og det har bragt stor lykke herhjemme. Men det killingefoder, der er på markedet er så også i de fleste tilfælde ikke pengene værd.
Giv din katte hvad de kan lide, hvad de trives på og se hvad deres pels, afføring, tandkød og adfærd fortæller om foderet. Det er bedøvende ligemeget hvad foderet hedder, hvor dyrt det er og om det er kyllingemel eller bøffel fra Afrika, der står først på ingredienslisten.
Det handler om trivsel og at katten skal have opfyldt dens næringsbehov.
sep 2008
Ingredienser: Hakket andekød, kyllingefedt, havregryn, malede brune ris, luft tørrede p-ærter, soltørret alfalfa, hørfrø, tørrede æg, tomatpuré, tørret roe (uden sukker), tørret ølgær, tørrede økologiske gulerødder, mælkebætte (økologiske), tørrede økologiske tranebær, menhaden fiskeolie, salt, kaliumklorid, quinoa (organisk), blåbær (organisk), æbler (organisk), tyttebær (organisk), tørret tang, yucca schidigera pulver, rosmarinekstrakt.
Havregryn = fyldstof. Her variere de forskellige fodertyper mellem ris, byg, hvede, havre, kartoffel, majs osv. Disse fyldstoffer er desuden med til at give fast afføring.
Hvorfor der er tilsat salt til foderet må guderne vide, især når det er tilsat 2 gange i form af almindelig salt og kaliumklorid.
Jeg er desuden 100% sikker på at kattene går rigtig meget op i at det er økologiske mælkebøtter, der er brugt! Det er jo utrolig vigtigt at få de rette mælkebøtter i et kattefoder :o)
Men ja foder verden er en forbandet jungel og umulig at finde rundt i. Især når producenterne er så søde at lave en ingrediensliste, der tit indeholder ting vi altid får tudet ørene fulde om er giftige for vores dyr. Man glemmer bare helt at mængderne er så små, at det er fuldstændig ligemeget at de er tilsat foderet:-)
jul 2008
mine killinger er vilde med and,noget jeg ikke kan forstå hvorfor er der så mange slags der er lam i, mine vil slet ikke have det de nægter totalt at spise acana hvor der er lam i håber bare jeg finder det helt rigtige
sep 2008
Så får dine katte lidt af hvert og de kører ikke træt i de samme proteinkilder.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
sep 2008
Sammensætning:
Tørret fjerkrækød, majs, ris, majsgluten, animalsk fedt, vegetabilske fibre, hydrolyseret animalsk protein, vegetabilsk proteinisolat*, roetrævler, gær, mineraler, sojaolie, natriumfosfat, fiskeolie, æggepulver, DL-methionin, hydrolysat af gær (mannan-oligosakkaridkilde), L-lysin, taurin, morgenfrueekstrakt (rig på lutein).
foder happy cat