{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Skal, skal ikke {{forumTopicSubject}}

Har de her 5 dejlige killinger som jo så skal ha nyt hjem når de er gammel nok.
Et venne par af vores har set sig lun på den ene af killingerne og jeg havde faktisk sagt ja. Men nu er jeg kommet i tvivl om de skal ha den bla. for de jeg har passet deres hund, som så viste sig at være fuld af lopper og den vr under ernæret.
Nu er jeg så i tvivl om de bør have denne her killing og hvis ikke hvorn får jeg så sagt det til dem??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal, skal ikke
  • #1   27. aug 2011 Er man i tvivl skal man lade være...lyt altid til mavefornemmelsen.

  • #2   28. aug 2011 Hvis det er rigtige venner, kan de tåle at høre sandheden, så sig rent ud til dem, at du er i tvivl, da du ikke synes, de passer deres hund ordentligt.

    Kan de ikke tåle at høre sandheden, er det ikke rigtige venner, og så kan det vel også være lige meget.

    Det vil sikkert være ubehageligt for dig det korte øjeblik, de måske bliver sure.
    Det vil være ubehageligt for dig resten af livet at være usikker på, om din killing får et godt liv.


  • #3   28. aug 2011 Hvis du føler at det er forkert, så lad være. Jeg ved at der er nogen der ikke sælger/giver katte/killinger til venner og bekendte, da det kan give problemer i venskabet hvis der viser sig at være noget i vejen med katten/killingen. Det er da en plausibel undskyldning, du kan bruge, med mindre du vil fortælle dem sandheden.

  • #5   28. aug 2011 Det har du ret i Susan og osse om det er venner eller bekendte. Der er en kæmpeforskel.
    Min veninde gennem 43 år, ville gerne købe en killing hos mig, men det får hun aldrig lov til. Og det ved hun. Ikke fordi hun ikke vil behandle den ordenligt, men fordi hendes mand ikke ønsker en kat og osse fordi hun er for sart til at tømme en kattebakke eller hendes kvalmetærskel er for lav til evt hårboller.


  • #7   28. aug 2011 Ikke for at forsvare dine venner, men nu har jeg selv en veninde med en hund som har meget svært ved at tage på! Bare han er det mindste stresset så taber han sig !

    Hun har det mega dårligt med at han ser sådan ud, for hvad tænker folk ikke??
    Omkring lopperne så kan det jo være at de ikke selv har opdaget dem?!? Ja at de ikke aner hunden har lopper??
    Har du sagt det til dem??

    Selvfølgelig kan du altid sige nej til at de må få en killing ved dig, hvis du føler at deres måde at holde dyr på er modstrid med din egen mening smiley
    men synes da at du skulle prøve at tage en snak med dem smiley


  • #8   28. aug 2011 Jeg har snakket med vores venner omkring hunden og det var deres svar der gav mig en grund til bekymring. Nu har de katte i forvejen som åbenbaret også har lopper og det var først da jeg markerede mig kraftigt at de behandlede alle dyrerne. Jeg tror jeg vil tage en snak med dem ang killing og hvad jeg evt forventer.
    1000 tak for alle jeres råd. ;o)


  • #9   28. aug 2011 Selfølgelig skal de ikke have en killing, for mig er det åbentlyst at sige nej.

  • #10   28. aug 2011 Ja det er også det der er begyndt at råbe i mig, men der havde jeg lovet dem en killing. Men tager lige snakken med dem.

  • #11   28. aug 2011 Når det angår salg af dyr, har man ALTID lov til at fortryde, især når der dukker ting op, men ikke var klar over.

  • #12   28. aug 2011 Sørg for at alle killingerne har fået alt hvad de skal bruge af ormekur, vaccinationer, neutralisering osv. - og så sæt dem til salg for ~1500 kr. Så er du sikker på at sortere sådanne mennesker fra.

Kommentér på:
Skal, skal ikke

Annonce