{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

neutraliseres - skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg har den smukkeste norske skovkat, hun er 9 mrd. og er lige gået i løb for første gang, jeg havde egentlig besluttet mig at jeg skulle have et kuld på hende men nu er jeg blevet meget i tvivl om det.

Jeg kan ikke helt finde ud af om hun skal neutraliseres eller om hun skal på p-piller. Jeg har dog mine betænkligheder ved at give hende p-piller, da der er den risiko med kræft knuder og cyster.

Har i nogle gode råd..?

Jeg har også et problem med min anden kat, Erna. Hun er neutraliseret, men efter choice er gået i løb, er Erna begyndt at dryppe bagfra. Jeg ringede til 2 forskellige dyrlæger, de sagde dog begge to at de ville anbefale mig at komme og få kigget på hende. Hvilket jeg også vil gøre, men jeg vil hører om der er andre der har haft de samme problemer med det?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neutraliseres - skal, skal ikke?
  • #1   18. jan 2011 Erna skal til dyrlæge, gerne så hurtigt som muligt

    det er en bekostelig affære at få killinger, især når der produceres alt for mange i forvejen.... tænk om hun får 6 og du må beholde dem alle fordi de er umulige at sælge.

    og en hunkat "går ikke glip" af noget, jo stress og hormoner, hvis hun neutraliseres inden hun bliver voksen nok til killinger. og som du selv er inde på så er p-piller noget skidt.

    Jo yngre katten er når den neutraliseres jo lettere kommer den over indgrebet.

    hvis du har flere ? så spørg endelig


  • #2   18. jan 2011 Jeg ville neutralisere. Pt. er der så mange killinger der mangler hjem, så jeg ville ikke sætte killinger i verden pt.
    jeg ville heller ikke give min hunkat p-piller med mindre der var tale om en kortere periode for at undgå at katten stresser i løb.
    Så jeg ville neutralisere.

    Ang. Erna, så drypper katte jo ikke bagfra under løbetid, sådan som hunde gør. Så hvis Erna gør det, har det intet med din anden kats løb og gøre, men snarere enten urenlighed hvis det er tid, eller en betændelsestilstand. Så jeg ville gå til dyrlægen og få hende kigget på.


  • #3   18. jan 2011 Smut du en tur til dyrlæge med begge katte og få fikset hende den unge.
    Hun ser utrolig sød ud, men tænkt dig godt om med hvad du vil have ud af at have killinger. Katten har intet behov herfor, og der er så mange søde katte, der søger hjem i forvejen.
    Jeg har 3 katte boende, der har fået p-piller før i tiden. Og det er desværre den direkte vej til kræft, det er mere reglen end undtagelsen. Den opnåede øgede risiko aftager nemlig ikke, fordi man stopper med p-pillerne igen. Jeg fik sat min respekt, da den ene kat pludselig havde 3 knuder ved mælkekirtlerne, som jeg hurtigt fik fjernet. Heldigvis var der ikke noget kræft i dem!


  • #4   18. jan 2011 jeg håber du kommer på banen med en tilbagemelding om hvordan det går med erna.....
    jeg kan ikke lade være med at bekymre mig


Kommentér på:
neutraliseres - skal, skal ikke?

Annonce