2.792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er træpiller at foretrækker? Er træpiller at foretrækker?

Hallo,

Jeg har et stort problem med min kat bakke. Jeg bruger Golden Grey, og det støver som bare pokker!! Jeg har strøvallergi og mine øjne tørre ud og næsen er irriteret hele dagen.

Hvad er jeres erfaring med træpiller? Overvejer at køre ned til XL byg og købe det dér, da det skulle være bedre end det som oprindeligt er beregnet til katte og er endda meget billigere.

Gode råd modtaget gerne!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er træpiller at foretrækker?
  • #2   29. aug 2011 Hvor store er de træpiller i omtaler? Er det ala snavsmuld eller er det 1cms træpiller? smiley Har slet ingen erfaring med det, men er nok lidt tvunget til at benytte mig af det.

• #3   29. aug 2011 Mhm.. Kender slet ikke Løvbjerg. Tror jeg ikke vi har her i København, men hvor meget er der så i sådan en pose?

• #4   29. aug 2011 Herhjemme køber vi træpiller hos den lokale foderstof forhandler til 37,- for 15 kg med en størrelse på 6 mm smiley min veninde blander 6 og 8 MM og siger det fungere rigtig godt, og så har jeg et areal uden om kattebakken med antiglid dug (til skuffer) (kan købes i ikea) hvor alt det der kan sidde i poterne på min kat bliver fejet af automatisk smiley

• #5   29. aug 2011 de kan også købes i Jem og fix

• #6   29. aug 2011 Jeg foretrækker og bruger træpiller af flere grunde.

Klumpende grus støver. Det gør det også, når kattene graver i det, og jeg kan ikke forestille mig, deres luftveje/lunger har godt af det. Bliver det til cement, når kattene tisser i det, bliver det det også, når det kommer ned i de fugtige luftveje.

Klumpende grus er meget tungt, især når det er vådt. Det er træpiller ikke, og har man mulighed for det, kan det komposteres.

For mig er det ligegyldigt, om der kommer grus eller træsmuld uden for bakken. Jeg har små kludetæpper liggende foran og de kan rystes og også klare mange ture i vaskemaskinen.

Men, men, men - man skal regne med, at det kræver en vis tid for kattene at vænne sig til det.

Jeg startede med et tyndt lag piller i bunden og tykt lag grus ovenpå.
    Derefter et tykkere lag piller og et tyndt lag grus, osv.

Når kattene gravede efter sig, vænnede de sig på den måde gradvist til pillerne.

At træpillerne er væsentligt billigere end gruset, gør bestemt heller ikke noget smiley

• #7   29. aug 2011 Tusinde tak for de mange svar!

*Mega* - Du har jo ret i alle ting du skriver. Jeg tænker også at det slet ikke er godt for Bellas luftveje. Når jeg går med det i næsen hele dagen, hvordan har hun det så mon ikke, når hun direkte sidder i det flere gange om dagen. Stakkels missere.
    Smart trick med at skifte gradvist over!

Kristine J - Tak for info! Der ligger faktisk en Jem og Fix ikke langt fra mig, og også en XL byg hvis det nu skulle være.

Ihhh... tusinde tak allesammen! Det må jeg helt sikkert skifte over til med tiden. Håber bare Bella er enig i, at det er en god idé (:

• #8   29. aug 2011 vores Firefox ville faktisk hellere på ildernes bakke (med træpiller) end hans egen med krystaller XD

• #9   29. aug 2011 Hahhaa... Der kan man bare se smiley

Suk... Hvor jeg glæder mig til at skifte over. Mine øjne og næse går helt amok. Burde have opdaget træpiller noget før.

• #10   29. aug 2011 Kom lige forbi - tak for fiffet! Træpiller er også meget populære hos hesteejere da det er meget nemmere at holde boksen og så støver det ikke smiley
    Fordi vi hestemennesker også bruger træpiller, så kan man få dem i lidt større fornuftige poser hvor priserne ikke er så voldsomme!

• #11   3. sep 2011 Nu er det eneste problem så, at da jeg stod i Hjem og Fix måtte erkende, at sådan en lille pige som mig, slet ikke kan bære 15 KG træpiller og cykle med det hjem smiley

Har altid haft glæde af Zooplus på dette område, som jo leverer til døren.

• #12   3. sep 2011 Var fordi maxi zoo i dag, hvor de solgte 8 liter træpiller beregnet til gnavere (der stod also for cats på pakken). Det gav jeg 38kr for. Jeg sparer selvfølgelig mere, ved at købe det i Jem & Fix, men når min far ikke lige skal i Jem og Fix, må dette blive løsningen (:

Er igang med at gøre bakken helt ren, og begynder så småt at introducere Bella for træpillerne smiley JUHU!

• Lisbeth F
    Lisbeth F Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #13   20. apr 2015 Billige træpiller til pillefyr! Samme som de dyre bare oidt tstørre. Har brugt dem 2 år nu. Maxizoo 90,- 20L
    Harald Nyborg 3x16 kg 99,-

Kommentér på:
Er træpiller at foretrækker?

Annonce