Er træpiller at foretrækker? Er træpiller at foretrækker?
Hallo,
Jeg har et stort problem med min kat bakke. Jeg bruger Golden Grey, og det støver som bare pokker!! Jeg har strøvallergi og mine øjne tørre ud og næsen er irriteret hele dagen.
Hvad er jeres erfaring med træpiller? Overvejer at køre ned til XL byg og købe det dér, da det skulle være bedre end det som oprindeligt er beregnet til katte og er endda meget billigere.
Gode råd modtaget gerne!!
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
maj 2010
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
maj 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Klumpende grus støver. Det gør det også, når kattene graver i det, og jeg kan ikke forestille mig, deres luftveje/lunger har godt af det. Bliver det til cement, når kattene tisser i det, bliver det det også, når det kommer ned i de fugtige luftveje.
Klumpende grus er meget tungt, især når det er vådt. Det er træpiller ikke, og har man mulighed for det, kan det komposteres.
For mig er det ligegyldigt, om der kommer grus eller træsmuld uden for bakken. Jeg har små kludetæpper liggende foran og de kan rystes og også klare mange ture i vaskemaskinen.
Men, men, men - man skal regne med, at det kræver en vis tid for kattene at vænne sig til det.
Jeg startede med et tyndt lag piller i bunden og tykt lag grus ovenpå.
Derefter et tykkere lag piller og et tyndt lag grus, osv.
Når kattene gravede efter sig, vænnede de sig på den måde gradvist til pillerne.
At træpillerne er væsentligt billigere end gruset, gør bestemt heller ikke noget
maj 2010
*Mega* - Du har jo ret i alle ting du skriver. Jeg tænker også at det slet ikke er godt for Bellas luftveje. Når jeg går med det i næsen hele dagen, hvordan har hun det så mon ikke, når hun direkte sidder i det flere gange om dagen. Stakkels missere.
Smart trick med at skifte gradvist over!
Kristine J - Tak for info! Der ligger faktisk en Jem og Fix ikke langt fra mig, og også en XL byg hvis det nu skulle være.
Ihhh... tusinde tak allesammen! Det må jeg helt sikkert skifte over til med tiden. Håber bare Bella er enig i, at det er en god idé (:
maj 2007
maj 2010
Suk... Hvor jeg glæder mig til at skifte over. Mine øjne og næse går helt amok. Burde have opdaget træpiller noget før.
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 23
Fordi vi hestemennesker også bruger træpiller, så kan man få dem i lidt større fornuftige poser hvor priserne ikke er så voldsomme!
maj 2010
Har altid haft glæde af Zooplus på dette område, som jo leverer til døren.
maj 2010
Er igang med at gøre bakken helt ren, og begynder så småt at introducere Bella for træpillerne
apr 2015
Følger: 1 Svar: 1
Harald Nyborg 3x16 kg 99,-
Er træpiller at foretrækker?