{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for og imod
  • #2   3. sep 2011 Hejsa..tillykke med jeres lille nye ven :-)......jeg kan kun anbefale en ven til din killing.....den har brug for en legekammerart og en til at nusse og vaske den...

Jeg taler af erfarring - som opdrætter af mainecoon genne flere år...

anna

• #4   3. sep 2011 Jamen det vil jeg da rigtigt gerne give starteren af denne tråd smiley

Josefine - du er meget velkommen til at ringe....det vil kræve for meget skrivning her på siden smiley

anna

• #5   3. sep 2011 er det ligemeget med alderforskellen osv ?:) vi bor i en lejlighed(med udgang) på 79 kvm de eneste der bor der er min datter og jeg så der er maseere tid til katte nemlig men er lejligheden mon stor nok til en kat til

• #6   3. sep 2011 ps....artiklen er faktisk rigtig god...tak for linket smiley

anna

• #8   3. sep 2011 susan : kunne ikk være mere enig det er derfor jeg ville lave denne tråd smiley

• #10   3. sep 2011 Enig, rigtig god artikel! Som alle burde læse ..
    MEN jeg vil samtidig sige at man ikke kan sætte katte i boks, ligesom man heller ikke kan med mennesker.
    Jeg ved at du, Susan, er modstander af at man tillægger katte menneskelige følelser, men jeg startede med en kat - og kunne mærke på ham at han manglede en artsfælle .. og efter at vi har fået endnu en kat, så har vi fået en helt anden kat .. Mere rolig, mere kælen, afslappet og hviler på en måde mere i sigselv ..
    Så jeg kan altså kun argumentere for at man sagtens kan mærke på en kat om den mangler noget - siger ikke det SKAL være en ven, det kan sagtens være mange andre ting ..

• #12   3. sep 2011 Jeg vil også sige, det er godt at have to katte, på grund af kattens sociale liv. Men lade give dig min lille katte historie.

Da jeg flyttede ud for mig selv at bo, startede jeg ud med faktisk talt kun at have Batman. ( Som jeg endnu ikke har fået oprettet herinde, da han er møg besværligt at få taget nogle billeder af. Han kommer til gengæld! smiley

Først, ja der var det ikke meningen jeg skulle have kat, men Batman kom ind af bagdøren, ved at der var 2 små drenge der bankede på ved midnatstid med en lille gråstribet killing i armnene, som de havde fundet ude i vejkanten. Jeg havde kun én tanke. Hvad i ALVERDEN laver to 10årige knægte ude på denne tid af døgnet????? Killingen de rendte rundt med, var godt medtaget efter at have været påkørt af en bil, og særdeles stresset efter at have været på "gå-tur" oveni, i favnen på de to skide søde drenge. Jeg sagde til dem, jeg syntes de skulle se og komme hjemaf, for det var altså RET SENT, og der var nok nogen der var ude og lede efter dem. Så kunne de lede efter killingens ejer i morgen, og så kunne jeg tage mig af killingen natten over, men nu skulle de altså se og komme hjem. Jamen det var så okay, og de lod mig overtage killingen og tog benene på nakken for at løbe hjem. Ejeren blev aldrig fundet, og drengene kom aldrig for at hente killingen heller.

Jeg havde Batman som indendørs kat i godt og vel en måned, mens han kom sig ovenpå sin påkørsel ganske langsomt. Jeg forelskede mig pladask i ham, og besluttede at beholde ham. Efter godt og vel 3 måneder, kunne jeg mærke på ham han manglede en ligesindet. Jeg var jo i realiteten intet andet end en reserve. Ikke en kat, men en reserve lege kammerat for hvad en anden kat ville have været for ham. Jeg fandt så killingen Whisky, som havde haft sig en ret kummerlig opvækst og som jeg havde besluttet mig for at prøve og hjælpe.

Batman kunne et eller andet sted da godt lide Whisky, og alligevellet ikke. I starten forstod jeg ikke rigtigt hvorfor, indtil der var gået en måneds tid, og jeg så mere og mere mærkeligt i Whiskys adfærd, som var dybt godnat og helt ude over lars tynds*** overdrev. Da Whisky var omkring 6 måneder, gik det op for mig at baggrunden for at Batman ikke kunne lide Whisky var, at Whisky var hjerneskadet. Han voksede HELT forkert!! Hans forkrop forblev en killings, mens hans bagkrop voksede som det skulle, og han gik mere og mere som en dranker end han havde gjort tidligere. ( Jeg navngav ham Whisky, fordi han gik som en der havde været på druk. ) Jeg kunne heller ikke få lov til at røre ham mere lige pludseligt, med mindre jeg havde ligget 100% BOM STILLE i min seng i MINIMUM en time. Så kunne han godt nærme sig ganske ganske langsomt, men lavede jeg nogle hurtige bevægelser var han den der var smuttet. Jeg valgte til sidst at aflive ham, fordi han var så forkert og forskruet som han var. Kroppen var forkert, og hans mentalitet var helt hen i vejret.

Batman måtte så atter være en alene kat, men det var kun i en kort stund, da jeg fandt lille bitte Oscar, der var sund og rask, også mentalt i modsætning til hvad Whisky var, og som så ud til at kunne blive en meget sød lille misser. ( At han så voksede sig op til at blive en kæmpe-kat, er en anden side af sagen. Hehe smiley

Men Batman, efter han har fået Oscar, jamen der er han blevet en helt anden kat. En meget mere glad kat, som hviler langt mere i sig selv end han gjorde dengang han var en alene-kat.

• #13   3. sep 2011 karen : sikke en historie kan da godt forstår han var lidt tilbageholdene så smiley tror også jeg venter nogen måneder med at få nummer to også se hvordan vores den bette takler at være alene smiley

• #16   3. sep 2011 En rigtig god artikel du har linket til Susan, så tak for den.

Når den så er læst, vil jeg meget gerne pointerer at det afhænger meget af den enkle kat, nogen katte trives bedst alene og andre bedst i gruppe.

Men i bund og grund er det vigtigst at killingen er godt præget inden man får den ind i sit hjem og er klar til at flytte hjemmefra. En killing skal være minimum 12 uger, det er strafbart inden for både køber og sælger, jeg sælger først mine når de er 16 uger.
    Skal man have 2 er det vigtigt at de er nogenlunde på samme plan, både med alder og temperament og er de begge neutraliseret, går en sammenføring nemmest.
    Men jeg vil osse sige at er man helt ny katte-ejer, så synes jeg det er en god ide at "nøjes" med en kat, indtil man har lært hvad det vil sige at have en kat i hverdagen. Så kan man senere anskaffe sig en ven til sin kat og igen helst en på den førstes niveau. Man undgår mange unødvendige problemer på den måde.

• #17   4. sep 2011 Nej der er ikke så meget at sige til at Batman var lidt pas på Whisky.

MEN Josefine. Når nu du har fået dig din kat, så vil jeg gerne give dig ét godt råd. Lad VÆRE med at købe de kradsetræer der er et bræt der skal hamres op på væggen!!! Køb en af de dersens stolper istedet, de er rigtig gode!

Grunden til jeg siger det, er på grund af min egen ret så negative erfaring med de kradsebrætte der skal hamres op på væggen. Jeg startede nemlig ud med den slags kradsebrætte, hvilket resulterede meget hurtigt i, at kattene faktisk talt ikke kunne kende forskel på hvad der var kradsebræt og hvad der var væg med tapet på, for katten var det hele bare et stort kradsebræt, for kradsebrættet var jo en del af væggen!

Jeg har nu en lejlighed der skal omtapeseres på grund af det har taget mig år og evigheder og lære dem anderledes. Kattene har decideret talt flænset mit tapet af i alle rummene.

• #18   4. sep 2011 felis det gjorde jeg af mange grunde du slet ikk skal blande dig i smiley

hey mennesker jeg er ikk helt dum jeg haft katte hele livet det eneste jeg vil vide er med to katte resten ved jeg godt medhensyn til brættet på vægggen så går jeg meget op i hvordan jeg bor og ville aldrig sætte sådan et op vi har et med en hule nede under som står på gulvet .. sådan nogen har vi altid haft og de har altid hittet smiley

• #19   4. sep 2011 lis : jeg har bare mine valg og hvis de ikk kan forholde sig til dem må de sende mig en pm så skal jeg med glæde uddybe mine valg det vil jeg bare ikk gøre het åbent smiley

jeg var hvad 5 da vi fik vores den første kat og efter et år ca (det længe siden så hæng mig ikk op på om det er 100% rigtig men ca) fik vi nummer to så jeg husker intet om at sætte katte sammen det eneste jeg husker er de er ok glade for hinanden derfor ville jeg godt have nogen historier fra andre der har sat katte sammen smiley
    og måske det bare mig men der er tråde om forskellige ting og li denne er om at sætte sammen så skal man ikk blande 40 andre emner ind under for ellers bliver jeg da forvirret men jeg træder bare ud af denne tråd så kan i skrive hva i vil smiley

alt hva jeg har skrevet er sagt med et glimt i øjet mit sprog er måske bare hårdere end så mange andres men det jo ris til min røv smiley

• #20   4. sep 2011 Hvilken "vidunderig" tone Joisefine.

Jeg vil anbefale dig INDEN du får killing/er at sætter dig ind i hvad det medfører - lån nogen bøger - der er ingen der du kan blive ophildnet over.

For come on - du har haft kat hele livet ...

Iøvrigt er min erfaring også at vægkadsebrædter kradses der ogå ved siden af

Nu kom den bagefter - skulle lige luse de værste slåfejl af:.)

Kommentér på:
for og imod

Annonce