{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For eller imod
  • #1   19. sep 2020 Hvorfor tåler den ikke for mange proteiner? Er det dyrlægen som siger det? Eller har du forsøgt dig med kornfrit foder, på en hurtig overgang, for så er resultatet stort set, hvergang en smadret mave, der skal bruges måneder til en overgang fra kornfoder til kornfrit foder med masser af animalsk protein.
    Jeg brugte daggamle kyllinger, kyllingevinger og giver stadig en lille portion af det kød jeg selv skal have.
    En kylling, dag gammel, må anses for fuldfoder til en kat, da den indeholder det hele, et helt dyr, så jeg tror da godt den kan få en dagligt.
    Hvis du kun giver muskelkød, Så er det max 25% af det daglige foder som må erstattes med noget som ikke er fuldfoder.
    Men som ved overgang fra kornfoder til kornfrit/protein rigt, så kan du ikke bare køre på uden en overgang.


  • #2   20. sep 2020 Hej, jeg har 2 katte som begge ikke kan tåle rigtig mange proteiner smiley
    Råt kød er en god mulighed til at finde ud af hvad ens kat kan tåle. Men det er ikke super nemt at håndtere i og med rengøring etc. Personligt er jeg gået bort fra det, efter at have prøvet i et halvt år.
    Idag fodrer jeg med tørfoder + vådfoder som ikke generer mine kattes maver. Det har dog taget en del til at finde ud af hvilke ting de kan spise og hvad jeg skal undgå.
    Du må meget gerne skrive til mig i privatbesked hvis du har lyst smiley

    Sådan rent generelt når man prøver at udelukke allergi/intolerance, så skal din kat over på en udelukkelsesdiæt. Dvs du fodrer med 1 proteinkilde og 1 kulhydratkilde (eller kun bruger foder med 1 proteinkilde) i minimum 3 måneder - hvis din kat kommer til at spise noget andet så er det forfra med de 3 måneder. VIGTIGT proteinkilden man vælger skal være en novelty - dvs noget de ikke har spist før! (F.eks bruger mange kænguru til udelukkelsesdiæt)
    I kombination med dette kan du supplere med probiotika - jeg anbefaler Synbiotic D-C da det er en af de mest kraftige på markedet til katte.
    Personligt kørte jeg med kogt kylling, da det er absolut nemmest at fordøje for dem. Jeg fandt så ud af at deres maver blev lidt bedre men ikke optimale. Derfor gik jeg over til at fodre med et vådfoder som var 100% oksekød. 3 dage efter havde mine to ikke længere diarré, opkast og hoste. Det er meget individuelt hvad de kan tåle. Idag kan min dreng Akio IKKE tåle = kylling, kalkun, fisk, kanin og lam.
    Det er efter man er færdig med 3 måneder og har fundet et foder som de ikke reagerer på og kører det i 3 måneder, så kan man så småt introducerer 1 kilde ad gangen over en uge (med lidt ad gangen om dagen) og så observere om der kommer symptomer. Der findes mange vådfoder mærker som har monoprotein og så tørfoder mærker. Det bedste er at fodre med vådfoder indtil man er sikker på at man har fundet det de kan tåle. Råt foder kan være lidt svært i forhold til f.eks killinger - mange bruger supplementspulver i deres rå mad, fordi det er super svært at vide, om ens kat får dækket deres individuelle behov for vitaminer og mineraler gennem rå mad. Det er et meget kontroversielt emne, som bliver hedt debatteret på diverse sider, og der er mange softcore følgere og hardcore følgere derude. De har hver især deres metoder til at fodre med, men nogle er mere fanatiske end andre - desværre er det lidt en jungle at finde ud af hvad der er bedst og nemmest for een selv.
    Der findes i Danmark nogle mærker til råfodring af katte, som gør det nemt at fodre med det - men desværre er det ikke rigtig lavet til foder allergier da de bruger et mix af proteinkilder for bedst at dække kattens behov. Ofte bruges der kylling i kombination med fiskeolie eller flere kilder som svin, okse, fisk etc i kombination med æg. Ellers skal man selv lave sin rå mad (det gør man ved at købe frosne varer hjem fra Tyskland primært). Det er overhovedet ikke nemt ;/


  • #3   20. sep 2020 Jeg er for - desværre så vil mine bæster ikke spise dem selv smiley

  • #4   20. sep 2020 Som Ida siger, er vådfoder at foretrække i en udelukkelse, hvis der er tale om allergi, for der er et allergen som stort set er umuligt at undgå i tørkost, det er lagermider, som faktisk er en faktor som mange glemmer, når det drejer sig om allergi, vådfoder er en lukket enhed,Som regel lukket i varm tilstand Og uden mider inden i, og tørres dåser,poser og den slags af med sæbevand når du får det hjem, så kan du undgå lagermiderne,,,, og selvfølgelig også med råt kød, det er korn/kulhydrater som giver gode betingelser for lagermiderne, både der hvor fodret produkseres og lagres, ja de er stort set umulige at undgå i fødevare industrien.

  • #5   25. sep 2020 Jeg er imod for jeg synes annoncen er klam og det er synd og underligt.
    Havde ikke tænkt på det er godt for kattene smiley .
    Gustav som kun vil have tørkost spiser heldigvis et par mus eller tre om ugen.
    Så er jeg fri for at købe dem smiley


Kommentér på:
For eller imod

Annonce