katte i snor, for eller imod? katte i snor, for eller imod?
Er det synd eller godt at man som indehaver af indekatte, "lufter" sine katte i en skov eller en stor have, med en lang line så de kan løbe lidt rundt osv?
Vil sige vi har gjort det to gange nu, og vi har snore der er 5 meter, og løber katten, så løber vi med så de så lidt som muligt mærker vi har en snor på dem...Vi lufter dem ikke i byen, eller på vejen eller noget, vi har kun været i skoven og en stor have.
Er det synd eller hvad syntes i og hvorfor, vil gerne have argumenter for og imod, vi ved ik selv om vi syntes det er synd de får lov at lugte til livet udenfor eller om det er godt de får en sjov oplevelse 1 gang om ugen ca...
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 14
nov 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 73
Er også bange for de bliver alt for glade for det, og vil tigge os om at komme ud...
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 158
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Jeg har også oliver med ude ind imellem- og har ingen problemer fundet med det.. Tror han synes det er rart- og han bliver mere afslappet efter en tur ude- hvor han får oplevet lidt og duftet til en masse*S*
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 31 Svar: 128
nov 2005
Sara C, Og oliver plager dig ikke for at kommer mere ud?
Vore ældste kat blev som sagt meget meget glad da han ´var derude, og han hoppede i et reje hop op på skødet af mig da vi fandt en bænk, det gør han ellers meget sjældent, og hans røv og tung når han gør det herhjemme, er der nogen der ved hvorfor han ændre så meget adfærd, er det blot fordi han var i sit es, ude og opleve noget osv?
nov 2005
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
god fornøjelse med det
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Men jeg har så også en kat som affinder sig fint med kun at komme ud i snor engang imellem. Eller gjorde, for nu har misserne fået løbegård, så det er ikke længere nødvendigt
Min konklussion er, at der er forskel på katte. Nogle kan trives med det - andre ikke. Under alle omstændigheder skal man være opmærksom på at det forpligter, når først man begynder på det
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 19
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 236
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Tænker du det samme omkring andre kæledyr: Hunde, undulater, kaniner, marsvin og hamstre? Eller heste for den sags skyld? Eller er det kun kattene, det er synd for?
Hvad med løbegårde - er det også synd? Hvor meget plads skal en kat have for, at det er acceptabelt efter din mening?
Dus kriver ikke noget om, at de helst skal være fritgående, men jeg vil alligevel fortælle hvorfor mine ikke er det
Jeg er vokset op på landet med fritgående katte og har oplevet at miste 5 katte på den konto. To af disse oplevede jeg inden da overleve mødet med en bil for derefter at slæbe sig hjem - den ene med bækkenbrud, den anden med lårbensbrud. De blev lappet sammen - den ene forsvandt senere sporløst - den anden blev igen påkørt og denne gang dræbt. De øvrige tre katte mistede vi ved hhv. påkørsel, forsvinden og hundebid.
Der findes mange romantiske forestillinger om kattenes frie liv, men de blegner en del, når man oplever bagsiden
Ligesom ingen af mine andre dyr får det
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
Det er kattens natur at rende ude....tror ikke på et menneske kan stimulere katten nok, da det kræver en hel del!. Synes nu også det er synd at have den i snor, det er jo ikke det samme som at kunne rende frit, og som mange skriver vil mange katte derefter ud hele tiden.. hvilket jeg synes er klart!!. Flere dyrlæger på netdyredoktor skriver også, at det er synd at lade en indekat opleve udelivet hvis den ikke må rende frit!!.
Er godt klar over at man løber den risiko at miste ens kat, og derfor lukker mange ikke deres ud? det er da egoistisk!....for hvis behov bliver dækket der?? ville blive helt opløst hvis jeg mistede mine katte..ingen tvivl om det, men vil hellere løbe en risiko og samtidig vide at jeg giver dem det bedste og mest naturlige katteliv jeg kan ved at lade dem opleve naturen!!..ja det er bare min mening:)
katte i snor, for eller imod?