{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

katte i snor, for eller imod? {{forumTopicSubject}}

Er det synd eller godt at man som indehaver af indekatte, "lufter" sine katte i en skov eller en stor have, med en lang line så de kan løbe lidt rundt osv?
Vil sige vi har gjort det to gange nu, og vi har snore der er 5 meter, og løber katten, så løber vi med så de så lidt som muligt mærker vi har en snor på dem...Vi lufter dem ikke i byen, eller på vejen eller noget, vi har kun været i skoven og en stor have.
Er det synd eller hvad syntes i og hvorfor, vil gerne have argumenter for og imod, vi ved ik selv om vi syntes det er synd de får lov at lugte til livet udenfor eller om det er godt de får en sjov oplevelse 1 gang om ugen ca...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte i snor, for eller imod?
  • #1   29. jul 2006 Jeg synes det virker som en god idé da de normalt ikke kan komme, ud og så får muligheden for det! c",)

  • #2   29. jul 2006 Vores "problem" er at vi bor på 3. sal, så vil aldrig kunne lukke dem ud...Vores ældste kat var så glad, og gik hen forbi vores ben og kørte sig lige forbi, også ellers videre på en lille løbetur, det virkede som et tak for den dejlig oplevelse, og vi er kede af vi ik kan give ham det hver dag. Men hvis vi gør det fast 1 gang i ugen er det så også okay?
    Er også bange for de bliver alt for glade for det, og vil tigge os om at komme ud...


  • #3   29. jul 2006 jeg synes det er iorden... for det de kan se uden for vinduet ligner jo ikke det de oplever i skoven, eller i en stor have.... så er det ikke slemt for katten.... det var være hvis de kunne kigge lige us på det sted de havde leget.. så ville de nok blive ængstelige efter det og klage for at komme ud... det er bare min teori....

  • #4   29. jul 2006 God aften
    Jeg har også oliver med ude ind imellem- og har ingen problemer fundet med det.. Tror han synes det er rart- og han bliver mere afslappet efter en tur ude- hvor han får oplevet lidt og duftet til en masse*S*


  • #5   29. jul 2006 Vi har alle 3 katte ude i snor/sele i haven under opsyn og de elsker det! Når jeg finder selerne frem står kattene næsten i nakken af hinanden for at få selen på, så de kan komme ud. Vores er ude storset hver dag. Her i vores ferie har de gået ude sammen med os det meste af dagen.

  • #6   29. jul 2006 Karina G, det tror jeg egentlig også der kan være noget om...god teori.

    Sara C, Og oliver plager dig ikke for at kommer mere ud?

    Vore ældste kat blev som sagt meget meget glad da han ´var derude, og han hoppede i et reje hop op på skødet af mig da vi fandt en bænk, det gør han ellers meget sjældent, og hans røv og tung når han gør det herhjemme, er der nogen der ved hvorfor han ændre så meget adfærd, er det blot fordi han var i sit es, ude og opleve noget osv?


  • #7   29. jul 2006 Ja ved det er en halvfarlig leg at tage dem med ud...men vi må finde os en løsning på problemet hvis det går helt galt...om nødvendigt, flytte "ned på jorden" igen...

  • #8   29. jul 2006 balder er ude i snor...han elsker det, og jeg har ingen problem med ham når han ikke er ude.

  • #9   29. jul 2006 min timon er lige begyndt af være ude i snor... der er en skov ikke så langt fra hvor vi bor og der er han ude sammen med os, og når vi ike lge har lyat til at gå en tur, så er han i snor og kan gå ud og ind af lejligheden som han vil. snoren vi har til at gå med er en man køber hos en dyrehandel og er ca 2 meter, og den vi bruger ¨når vi har døren open er ca 6 meter... og vi har kun gode oplevelser med det.. timon elsker at gå tur, men han kan også godt lide det med at gå ud og ind. og når han ikke har selen på pakker vi den væk, og så ved han at vi skal lege inde. han plager i hvert fald ikke for at komme ud.

    god fornøjelse med det


  • #10   30. jul 2006 Jeg har ligesom NAN en dårlig erfaring med en kat, jeg begyndte at tage ud i snor. 15 min. efter vi kom ind begyndte han at kradse på hoveddøren og vandre hvileløst omkring. Han blev frustreret af det, og jeg endte (af flere grunde) med at omplacere ham til et hjem, hvor han fik muligheden for at komme mere ud.

    Men jeg har så også en kat som affinder sig fint med kun at komme ud i snor engang imellem. Eller gjorde, for nu har misserne fået løbegård, så det er ikke længere nødvendigt smiley

    Min konklussion er, at der er forskel på katte. Nogle kan trives med det - andre ikke. Under alle omstændigheder skal man være opmærksom på at det forpligter, når først man begynder på det smiley


  • #11   30. jul 2006 Jeg går tur med min kat og hun elsker det, det er hendes måde at komme ud på, så jeg er klar for smiley

  • #12   30. jul 2006 rebekka- næ det gør han ikke. Men han vil gerne ud hvis altan døren står åben*S* Men det er heller ikke særlig tit jeg tager ham med ud.. Men når de andre har dårlige oplevelser- så ved jeg ikke.. Det ville jo være træls at få en indekat- som bare ville ud..

  • #13   30. jul 2006 Det er svært.... Vi sige at det er ok at give sin kat lidt luft... men hvis den så bliver ved med at ville ud er det lidt synd på en eller anden måde....... Jeg lufter kun mine katte når vi er i sommerhus.... så for de sele på og kommer ud i snor... Sesse og Toulouse Nyder det men tiger kan ikke lide at være ude..... Jeg har ikke noget problem med at de vil ud herhjemme.... for det med at komme ud forbinder de med sommer huset så det er bare en god løsning vi har fundet....

    Naja


  • #14   30. jul 2006 Jeg er i det hele taget MEGET imod og holde katte indedøre. Men at lufte den i snor, er da bedre end den aldrig kommer ud. (..Syntes generelt det er meget forkert og holde katte indedøre og have dem i snor, da det er mod deres naturlige adfærd..)

  • #15   30. jul 2006 Af ren nysgerrighed:
    Tænker du det samme omkring andre kæledyr: Hunde, undulater, kaniner, marsvin og hamstre? Eller heste for den sags skyld? Eller er det kun kattene, det er synd for?

    Hvad med løbegårde - er det også synd? Hvor meget plads skal en kat have for, at det er acceptabelt efter din mening?

    Dus kriver ikke noget om, at de helst skal være fritgående, men jeg vil alligevel fortælle hvorfor mine ikke er det smiley

    Jeg er vokset op på landet med fritgående katte og har oplevet at miste 5 katte på den konto. To af disse oplevede jeg inden da overleve mødet med en bil for derefter at slæbe sig hjem - den ene med bækkenbrud, den anden med lårbensbrud. De blev lappet sammen - den ene forsvandt senere sporløst - den anden blev igen påkørt og denne gang dræbt. De øvrige tre katte mistede vi ved hhv. påkørsel, forsvinden og hundebid.

    Der findes mange romantiske forestillinger om kattenes frie liv, men de blegner en del, når man oplever bagsiden smiley I hvert fald er hverken slåskampe, bidske hunde eller biler noget jeg vil byde mine katte idag. Derfor får mine katte ikke lov at rende løs smiley

    Ligesom ingen af mine andre dyr får det smiley


  • #16   5. aug 2006 Synes personligt også det er synd at holde katte inde hele deres liv og synes ikke de kan sammenlignes med undulater osv. da de ikke kan holdes udendørs i dk pga. klimaet, og sådanne dyr kan du heller ikke være sikker på kommer hjem igen.
    Det er kattens natur at rende ude....tror ikke på et menneske kan stimulere katten nok, da det kræver en hel del!. Synes nu også det er synd at have den i snor, det er jo ikke det samme som at kunne rende frit, og som mange skriver vil mange katte derefter ud hele tiden.. hvilket jeg synes er klart!!. Flere dyrlæger på netdyredoktor skriver også, at det er synd at lade en indekat opleve udelivet hvis den ikke må rende frit!!.
    Er godt klar over at man løber den risiko at miste ens kat, og derfor lukker mange ikke deres ud? det er da egoistisk!....for hvis behov bliver dækket der?? ville blive helt opløst hvis jeg mistede mine katte..ingen tvivl om det, men vil hellere løbe en risiko og samtidig vide at jeg giver dem det bedste og mest naturlige katteliv jeg kan ved at lade dem opleve naturen!!..ja det er bare min mening:)


Kommentér på:
katte i snor, for eller imod?

Annonce