{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

katte i snor..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i vil hjælp med at besvare....

Jeg har en kat på 5 mdr, som er indekat, og har aldrig været ude, jeg har så tænkt meget på at købe en sele, og så tage hende med ud på store græs områder, for at hun får rendt noget krudt af sig.... Er dette forkert at gøre når hun til hverdag bor i lejlighed.....??

Har i nogle erfaringer med dette, eller bare en mening om det vil jeg megt gerne hør det????

Go aften til alle....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte i snor.....
  • #1   11. sep 2008 Jeg ser ik noget skadeligt i at du vil gøre det.. Begge mine katte er os inde katte, men Jasmin har dog været meget i sele ude i haven, med os.. Og det har hun virkelig nyt, når vi har siddet i haven..

  • #3   11. sep 2008 Du skal ikke tage mig som ekspert. Men jeg har 2 MainCoon hankatte, hvor de begge to er indekat og skal fiorblive det, da jeg har desværre mistet nogle andre i trafikken. Men det er sådan, at den store har altids vist interesse til at komme ud, på mærkeligvis har han altid fundet ud af, når en dør eller vindue ikke har været rigtig lukket og er derfor smuttet ud. Så begyndte jeg at går tur med ham i sele. Det er sikkert nok rigtig, når man siger at MainCoon ligner meget hunde, men Sir Thadeus er der med det samme, når skuffen til katteselen bliver lukket op og så står han forventningsfuld foran døren og venter, at han får sin sele på for at komme ud. Jeg har endda oplevet, at når han var smuttet og jeg kom efter ham med selen, at han blev stående for at få selen på, for så at går tur med "mor". Han nyder det i fulde drag, selv om jeg selv synes det kan være lidt kedeligt, for så skal han snuse og så skal han lige ligge lidt ned og så skal man lige snuse i fremdede haver osv. osv. Vores gårtur kan godt komme op på 30-45 min. men strækningen er måske på 50-75 m. Og man SKAL ikke forvente, at en kat opfører sig som en hund, nej, nej.
    Vores "lille" Anton (på nu 2 år) er ikke til at får ud i sele. Har så sent som i dag prøvet. Det virker, som om han synes, det er bare så klamt med fugtig græs mellem tæerne eller sand eller hvad der så kan være. Endda lidt blæst synes han er "ulækker". Han er den fødte stuetiger og han har ingen behov for at komme ud og det skal han så heller ikke.
    I det hele tror jeg, at du skulle prøve om det er noget for din kat eller ej. Efter jeg har fået Anton er jeg ikke sikkert på, at alle katte nyder at komme ud. Det er i hverttilfælde ikke Antons hofret.


  • #4   11. sep 2008 Jeg har Tulle med nede på engen når vejret er rigtig godt, Så kommer hun op i cykelkurven og ned på engen, hvor hun hygger sig med at lege med medbragte legetøj, jagte insekter, spise græs og grene og ellers bare tulre omkring og nyde den store verden.

    Men væn katten rigtig godt til selen inden, gør det til en del af leg at have sele på smiley


  • #5   11. sep 2008 Hej!

    Min Lucky stortrives med at komme en tur ud i snor. Find en god sele. Se evt selen på mit forsidebillede. Den er sikker og katten trives i den. God fornøjelse smiley

    Mvh Joan


Kommentér på:
katte i snor.....

Annonce