{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Katte i snor.... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg må erkende at jeg kke tør lade mine misser løbe frit omkring. Der er en del hunde på vejen, og der er ligeledes en ret stor vej ikke langt fra os.

Det er nu sådan at vi har dem ude i snor. Vi har købt en sele til dem, og også sådan en snor, som man bruger til små hunde, som kan blive fem m.

Jeg ville bare høre andres erfaringer med at have deres katte i snor. Vi går med dem ude i haven. Men nogle gange, hvis de skal løbe stærkt, så er snoren altså kun fem m. og de bliver brat stoppet af snoren. Det ser ikke særlig behageligt ud.

Lige pt. er vi begge ude med dem, så min kæreste har Buster og jeg har Jasser. Men det kunne da være rart hvis det kunne lade sig gøre at der kun behøvede en til at gå ude...

Og hvad mht. træerne.... Det er lidt besværligt, når de kravler i træer....

Og er der nogle der ved om man kan køre en snor over fem m., og måske en der er mere lydløs..

Fortæl endelig om jeres erfaringer, så jeg kan blive lidt klogere :o)...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte i snor....
  • #1   14. mar 2007 altså, vi har en hundesnor på 20 m. til trods for vores have vist kun er 7-10 smiley
    den funker fint (:


  • #2   14. mar 2007 jeg plejede at gå ture med enigma da hun var yngre, i en ganske almindelig kort sele, det var der ingen problemer med.. men til havebrug hopper jeg med på rådet om en længere snor, evt en hundesnor...

  • #3   14. mar 2007 Katja går i en lang tøj snor =)
    det eneste problem med det er, at hun nogle gange
    vikler sig ind i træer og buske i haven smiley
    men hun er faktisk med tiden blevet meget god til at vikle sig selv ud af "knuderne" igen smiley


  • #4   14. mar 2007 Vi har besluttet at der ihvertfald SKAL være en i have når de er ude, men nu kan vi jo kun gøre det når vi begge er hjemme.

    Vi har tænkt det med at lade dem gå rundt i en lang snor, så de vel og mærke ikke kan hoppe over vores høje hegn, og lande på den modsatte side.. Det ville ikke være så smart.

    Men så de får lidt mere frihed, end at være forfulgt at lyden af snoren der ruller ind, som i øvrigt skræmmer dem lidt.Men det vil nok være med en lang snor, og selvf. med opsyn i haven..


  • #5   14. mar 2007 jeg lavede engang en tråd herinde hvor folk frarådede mig at gå med putti i snor.. det var lidt træls at få at vide da det virkede til at hun også kunne lide det (efter at have vænnet sig til lydene osv).. men jeg gør så det at jeg går rundt med hende i området af risiko for at hun nogensinde skulle slippe ud, så hun kan finde hjem igen..
    hun bestemmer selv tempo, og nogenlunde hvor hun nu vil hen (kravler DOG ikke under buske med hende smiley ).. og det fungerer fint..


  • #6   14. mar 2007 jeg blander mig lige. jeg lader aldrig sheba uden opsyn i sele. synes det er for farligt. en gang hun blev bange var hun ved at kvæle sig selv trods H-sele, og det at jeg var til stede. jeg har 5m, og synes at det fungerer fint. sheba har vænnet sig til lyden, så ved ikke hvordan man får en der er mere lydløs... ang længde, er jeg usikker på om en kat kan trække en længere flexline. synes nogle gange at sheba døjer lidt med at trække den på 5.

  • #7   15. mar 2007 Vores 3 kommer også kun ud i snor. Vi har bundet en ca. 5 m lang nylonsnor i deres halsbånd og den løber de så frit med ude i haven under mit opsyn. Det fungerer fint og de har alligevel en frihed, så de selv bestemmer hvor de vil løbe hen og kommer de for tæt på vejen, ja så er det nemmere lige at fange efter snoren.

  • #8   15. mar 2007 Hejsa...
    Jeg render også rundt med Qaiser i snor, dog ikke en fleks line, men blot en lang snor som jeg ruller op i hånden.
    Vi går rundt i områder hvor vi bor, og når jeg kan se på ham, at nu skal der bare løbes, så slipper jeg snoren og lader ham afreagere.... Med en ca. 15 meter lang snor efter sig, er det intet problem at fange ham igen, jeg kan nærmest kalde ham til mig.
    Når vi er i mine forældres sommerhus, binder vi snoren til en stor sten med hul i. Denne kan så flyttes rundt i haven, alt efter hvor han skal gå. Imens kan jeg så ligge og hygge mig i haven, og rende rundt og vikle ham ud fra diverse steder....

    Knuzz


  • #9   15. mar 2007 i starten vi havde trixie var hun også i sele og snor, vi satte en stolpe ca midt i haven og lavede så snoren tilpas lang til at hun lige ku komme hele vejen rundt i haven, vi måtte dog tit vikle hende ud af alt muligt, vi behøvede nu ikke holde øje med hende, hun skulle nok miawer når hun hang fast osv. idag har hun ikke sele på når hun er i haven

    jeg vil sige det sådan, hellere ha sele og snor på katten fremfor at den render ud og komer til skader og ikke ka komme hjem igen


  • #10   15. mar 2007 Tak for alle jeres svar. vil der passer bedst til mig da gerne have flere hvis det er..
    Og jeg må erkende igen, at katte er lisså forskellige som mennesker, så jeg må se hvad der passer bedst til mine misser, men dejligt med lidt råd hist og her.

    Tak for det, og god sommer.


  • #11   15. mar 2007 Kære Bettina og i andre
    Vi har Victor i sele, sådan en lille h-sele med kort snor. I starten gik jeg rundt med ham og holdte i snoren. Senere blev jeg mere kry og lod ham slæbe snoren efter sig. Han forventer nu hver dag, når jeg kommer hjem, at komme og spinner dejligt glad, når jeg giver ham selen på. Han klatrer i det lille æbletræ - der står jeg nedenunder og er klar til at vikle snore ud eller gribe ham, hvis han falder ned. Men nu griber jeg ikke efter ham mere, for han skal også lære at klare det selv. Nogle dage jagter han rundt i haven og gemmer sig i planterne. I dag trillede han rundt på fliserne, for at vise hvor glad han er.
    Men.... Nogle dage løber han om bag drivhuset til vores lille krydderurte hjørne. Der må han ikke komme. Fordi, der var et sårbart sted han kunne kravle ud af og fordi han en dag kravlede for hurtigt op af stakittet - kun 160 cm høj - men meget kattepædagogisk-:)
    Han har fundet ud af, at han løber derom - når sommetider at få øjenkontakt med mor - så jeg løber den anden vej rundt. 1-2-3 og så er han i naboens have. Øv. Og når vi så kalder, så lider han af selektiv hørelse eller på nudansk vil-døv. DET HAR HAN GJORT 3 GANGE NU.
    Men summa sumarum - han stortrives, når han er ude. Vi har en gang prøvet en længere snor, der var bundet fast til noget. Men pludselig har han viklet sig ud af h-selen. Han trækker jo og på en eller anden måde, får han viklet sig ud.
    Men der er vist ikke andet for at forsøge sig frem og finde den løsning, der passer netop på jeres katte. Det er jo grusomt, hvis de skulle blive kørt over, så vi er jo nødt til at gøre noget.


Kommentér på:
Katte i snor....

Annonce