16.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Forskellen på ragdoll og hellig birma? Forskellen på ragdoll og hellig birma?

Hej allesammen.
Jeg er lidt nysgerrig på at vide hvor stor en forskel der er på en ragdoll og en hellig birma?
Er der en af dem der egner sig bedst som indekat?
Er der stor forskel på deres temperament?
Kan de gå selv, eller er det bedst at have to?
Skal de børstes?
Vi er førstegangs ejere af kat, er det så dumt at anskaffe sig en racekat?

Håber meget i kan hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på ragdoll og hellig birma?
  • #1   10. sep 2011 Da jeg ikke selv har de 2 racer vælger jeg at springe til dit sidste spørgsmål. Alt efter race, så er det en fordel på flere områder at anskaffe sig en racekat. Vel at mærke fra en registreret opdrætter. Man kan aldrig være 100% sikker, men man er sikret meget bedre. Jeg går ud fra at det er en af de 2 racer i tænker på, så jeg vil anbefale jer at sætte jer ind i om der er noget i skal tage højde for i forhold til arvelige sygdomme. De fleste registrerede opdrættere er meget opmærksomme på, hvad de skal teste forældredyrene for, INDEN den laver killinger. Det sikre dig og din familie mod at få en syg killing, der kan risikere at koste en formue ved dyrlægen og en masse sorg. Ved køb hos en opdrætter får i osse en købskontrakt, igen en sikkerhed for jer som køber. Køb ALDRIG uden stamtavle. For forældredyrene er med sikkerhed aldrig testet og i risikerer en masse unødvendigt, for at sparre nogle kroner her og nu. Ligeledes gør opdrættere en masse for at præge killingerne, så de hurtigt falder ind i en ny familie. Det kan bare ikke betale sig at "sparre" de penge. Killingen man får hjem er så at sige køreklar. Den er vaccineret, mindst een gang, fået sundhedstjek hos dyrlægen og som regel neutraliseret. Penge i selv meget hurtigt skal betale, ca 2500-3500, med mindre i vælger det kloge og købe hos reg. opdrætter.
    Mange købere stejler over prisen på en racekat med stamtavle, men i skal vide at en opdrætter ikke tjener på killingen. OPdræt er en dyr seriøs hobby, med racen og sundhed i højsædet. I øvrigt er det ikke stamtavlen der gør killingen dyr, den koster kun 200 eller 250 kr.
    Held og lykke med at finde et nyt familiemedlem.

• #2   10. sep 2011 Tak for dit svar smiley

• #3   10. sep 2011 jeg opdrætter birma, så kan fortælle lidt pm den..kender ikke så godt til ragdollén..
    Birmaén egner sig rigtig godt som indekat, jeg vil helst sælge mine som indekatte med adgang til løbegård, den er meget social og som regel er det en go ide at ha 2 katte, behøver ikke være samme race.
    vores birma bliver ikke børstet, kun hvis vi sidder og hygger men ikke fordi det er nødvændigt, den har en meget nem pels.
    det er bestemt ikke dumt at anskaffe sig en racekat men klogt at sætte sig ind deres temerament og lign.
    held og lykke

• #4   10. sep 2011 Mange tak smiley

• #5   10. sep 2011 Kan ikke fortælle så meget om forskellene på sindet hos de to racer. men ragdollen, skulle vidst være lidt større end birmaen.
    også er der det der kendetegn på ragdollen, at den skulle blive helt slasket når man løfter den op, og det er vel os lidt et udtryk for at den er meget rolig i temperament, hvilket også gør sig gældende for Hellig Birma.

kan dog fortælle lidt om birmaen smiley
    Jeg har for snart et år siden købt en dejlig kastrat killing. Han er bare så skøn, helt speciel. opdrættere af birmaen vil tit fortælle at racen har en helt særlig personlighed, ligesom opdrætterne af andre racer vil sige, men kan ærligt sige, at han er speciel.
    på mange punkter minder han om en hund, den måde han kigger på mig på, sådan rigtig insisterende. og han skal nok fortælle præcist hvad han vil . Han er så tålmodig og god, han har aldrig sat klør i mig, og når vi leger og han kommer til at ramme min hånd med kløerne stopper han op og slikker i stedet, eller skynder sig at trække poten til sig.
    derudover vil han gerne lege apport lege, hvilket jeg synes er vældig underholdende smiley
    Jeg har også en blandingmisser, som jeg købte fordi han skulle have selskab, hun er uden stamtavle. de to er som nat og dag, hun er dejlig og kælen (kun ved mig) men hun er bare noget helt andet. Han er virkelig en go kat. svært at forklare, ville hvis jeg var dig, prøve at besøge en opdrætter af begge racer, gerne flere, så du kan danne dig et indtryk.
    - dernæst, Bare lige som en sidebemærkning, vil jeg gerne tilføje at, jeg køber aldrig igen en kat uden stamtavle smiley den er alle pengene værd, og man føler sig tryg ved at man får det man betaler for.
    derudover så vil jeg mene, at især racekatte er der en grund til at købe, med tavle, da de katte der bliver lavet uden tavle, er af forældre, som formentlig er blevet vurderet uegnet til videre avl, og derfor er tavlen lukket. desuden forlanger de også store summer for de "ægte" , så ej heller økonomisk er der den store gevinst i det.
    vil henvise til det sted jeg købte min dreng, Betina er super sød og tager gerne imod besøg smiley http://www.flinkers.dk/
    held og lykke smiley

• #6   10. sep 2011 Trunde ; 1000 tak smiley

Ja jeg opdrætter Ragdolls og jo de bliver slaskede når man tager dem op.
    Ellers kan ragdollen både være aktiv og lidt mere lad smiley
    En kat som er størrer end birmaen men minder meget om en birma. Dog ved jeg fra flere at de ikek sælger en birma som alenekat, hvor Ragdollen sagtens kan være alene. Den knytter sig til sit menneske og følger efter sit menneske i tykt og tyndt og også på toilettet. Vores ragdolls er ikek glade for lukkede døre så det må man bare leve med. Vores kommer ikke ud (da vi pt ingen kattegård har) men lever med os i huset.

• #7   10. sep 2011 ja christa du har bare de flotteste katte smiley er især vild med Victor Hugo, på din profil smiley han ser bare skøn ud smiley

• #8   10. sep 2011 Mange tak for jeres svar smiley
    Det er ihvertfald noget jeg kan bruge smiley

• #9   11. sep 2011 Michelle P: Tak, Victor er også vores hjertebarn og første fertile han.

Victor er far til en del af vores killinger.

• Cecilia  C
    Cecilia C Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 3 Katte: 1 Svar: 3
    #10   10. okt 2017 Hej
    Vi har en skøn hunkat hvor far er Ragdoll og mor 1/2 Ragdoll 1/2 Hellig birma...
    Hun er udekat efter flere overvejelser, men går så godt og hun elsker det..
    er meget kærlig og er altid i nærheden af os inde.. sover hos os..
    synes det er svært om man skal vælge Ragdoll el Hellug Birma.. også når vi skal finde en " far" til killinger... ???

Kommentér på:
Forskellen på ragdoll og hellig birma?

Annonce