2.516 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
forskellen på birma og ragdoll. forskellen på birma og ragdoll.
jeg sad lige og kiggede på de to forskellige racer i går og synes godt nok de er meget ens lige på nær prisen og at ragdoll ikke altid har masken men nogen af dem ligner godt nok hinanden på en prik... er der nogen som kan fortælle lidt om forskellen på de to vildt smukke racer.
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
Er sikker på Lone og nogen af de andre Birma og ragdoll ejere kan svare dig her.. :o)
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
Jeg er ejer af en ragdoll.....
Ja altså for at starte fra en begyndelse er ragdollen lavet af en birma.... så der er mange ligheder....
Forskellen på dem er birmaer har ligesom handsker på, hvor ragdollen har sokker på!
Du kan evt. klikke ind på min profil og se Celinea.. hun er ragdoll.... så kan du klikke ind på Lord Byron under sannp og se en birma.....
Du kan læse om begge racer på www123hjemmeside.dk/sanne
www123hjemmeside.dk/vandoll1
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
christa tak for det vil gå ind og kigge lidt på de sider.
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 11 Katte: 15 Emner: 7 Svar: 60
Ellers kan du kigge her feks www.birma.dk
Jeg ved ikke om der findes en ragdollklub ?
Hilsen Lene
DK Quanti´s
www.quantis.dk
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
jul 2005
Følger: 64 Følgere: 63 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 113
Mine katte er i hvert fald ligeså bløde!
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Birmaen er brugt til at forædle Ragdollen, ligesom Burmeser og Perser er.
Ragdollen skal ha en silkeblød pels.
Forskellen er:
Ragdollen skal ha en lang krop, længere ben, mandelformede øjne, har 3 masketyper OG det VIGTIGSTE er temperamentet!!! Har en Ragdoll ikke det eftertragtede slatne temperament (som at holde på en pose med vand i), så er det IKKE en Ragdoll.....burde ikke kunne få noget som helst på en udstilling, men kan bruges i videre avl.
jan 2005
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Ragdoll og Birma har samme silkebløde pels, der ligger ingen forskel. Ragdollen er større end Birma og mere kraftig i bygningen. (irriterer mig for øvrigt frygteligt at så mange bimseopdrættere bliver ved at gøre birmaen mindre og klejnere, og giver den perserpels. De burde hænges ved daggry, men gør jo så bare, hvad perserdommere ønsker, så de kan få pokaler. Har stået ved siden af en bimsekilling til nominering, killingen var perfekt i aftegn og var bare SÅ yndig, men den var 4 dage ældre end min og vejede med garanti 1.5 kilo mindre....hmmmm NÅ Fred være med dem)
Birmaen skal have afrundede til ovale øjne, så de der store glugger vi ser, er altså ikke ønskeligt.
Undskyld, nu blev det en udskældning af diverse Birmaopdrættere istedet for en forklaring på Bimser.
Kig her: www.birmaringen.dk og her www khin-mya.dk og her www.birmafocus.dk
jan 2005
forskellen på birma og ragdoll.