{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Så blev mynne opereret (kræft+byld) {{forumTopicSubject}}

Og sikke en omgang ....
Hun fik jo en byld nede ved halen, og da vi så var ved dyrlægen, opdagede vi en knude i hendes bryst også, dyrlægen mente det næsten sikkert var kræft..
Hun fik penicillin for bylden, og jeg skulle så ta stilling til kræft knuden......
Så skete der bare det at penicillinen ikk rigtig virkede, og jeg måtte afsted igen igår ....
Hun blev så her til morgen opereret for knuden i brystet, og bylden ved haleroden ....
Var ovre og skulle hente hende, men der løb simpelthen så meget "snask" ud af drænene, så hun bliver der til i morgen.....
Så jeg er godt nok spændt på at få min gamle missepige hjem i morgen, med 2 sår på haleroden og et under maven .......
Oven i det, måtte bettemus med til dyrlægen, hun kunne slet ikk gå i morges - og ja selvfølgelig har den stakkels lille bette brækket en tå .... smiley
Mon snart heldet vender ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev mynne opereret (kræft+byld)
  • #1   13. sep 2011 Sikke noget.
    God bedring til alle

    Bedste Hilsner
    Pia, Charley & Chili


  • #2   13. sep 2011 Ej, for pokker da en omgang.
    God bedring til begge misserne.


  • #4   13. sep 2011 Stakkels jer og god bedring med misserne smiley

  • #5   13. sep 2011 Felis:

    'Herligt', som du kan udpensle et - 100% enig - skrækkeligt eksempel.
    Jeg har MASSER af eksempler på katte der er opereret for brystkræft i en 'fremskreden' alder, hvor det er gået rigtig godt og den efterfølgende har haft mange gode år.
    Har selv fået opereret et par stykker i 12-15 års alderen UDEN problemer og set mange, mange andre som veterinærsygeplejerske.

    Der bør bestemt ikke gå infektion i sådan et sår, det forløb du beskriver lyder meget specielt.


  • #6   13. sep 2011 Dyrlægen sagde at det var meget tidligt, knuden var på størrelse med en ært, og meget isoleret - så hun var overhovedet ikk bange for at det skulle sprede sig ....
    Men felis - du mener ikke at jeg skulle ha ladet hende operere - eller hvad ? Er ikk helt sikker på om jeg forstår dig .......
    Bylden på hendes rumpe skal nok blive go igen, og hun er jo "kun" 7 år - så hun skulle jo gerne kunne leve mange år endnu.....
    Men glæder mig ihvertfald til at hun kommer hjem i morgen ......


  • #7   13. sep 2011 Efter de "lækre detaljer" som Felis åbenbart har fundet det passende at udpensle for dig (:S!), vil jeg bare lige sige, at de to gange min kat blev opereret, var der på INTET tidspunkt betændelse.


  • #8   13. sep 2011 Tak tinka, pia og yvonne -
    Hun skal ha penicillin når hun kommer hjem og smertestillende, det var kun fordi det snaskede sådan, og der var plads og jeg alligevel skal derop i morgen efter foder at de beholdt hende .....

    Men det ser da væmmeligt ud med de dræn, nok mest fordi jeg ikk helt var forberedt på hvordan det så ud .....
    Jeg har fuld tillid til min dyrlæge, og det er ikke pengene imellem os der afgør noget som helst....

    Er meget spændt på hvordan hun har det i morgen ....... smiley


  • #9   13. sep 2011 Vores dyrlæge oppererer ikke vores dyr for at tjene penge, hun gør hvad der er bedst for dyret. Har nu haft den dyrlæge i 12 år som oppereret Mynne min datters kat og hun siger fra hvis det ikke er forsvarligt, det gjorde hun med min gamle missepige hvor kræften var blevet for stor og udbredt så hun fik istedet fred da tiden var der. Så Felix det er bestemt ikke alle dyrlæger der kun tænker på pengene.

  • #10   13. sep 2011 Der vil nok gå et par dage før hun er helt på toppen igen.

    Ja dræn er ikke så hyggeligt - og de er dumme til at pille i dem. Men foirhåbenlig kommer en masse ud mens hun er på "hotelophold"

    Held og lykke med hende


  • #11   14. sep 2011 Hold da op Bettina! Sikke en omgang!
    Det er da rart at knuden har været isoleret, så skal den såmænd nok komme på benene igen.
    Men stakkels mis!
    Så lige 2 på én gang! Kunne Bettemis da ikke have ventet med at brække tåen???
    Hvad gjorde dyrlægen ved det? Vi andre får jo tæerne tapet sammen, men det gjorde Bettemis næppe:-).
    God bedring til dem begge.

    Felis:
    Ejer og dyrlæge tager beslutning om operation i samråd og hvis det ellers er en god dyrlæge, så foreslår han/hun næppe en operation.
    Det er upassende med en nedslående beretning om en kræftsyg kat, når ejeren - Bettina har nerverne udenpå tøjet, hvilket jeg også ville have.
    Vis dog lidt empati!!!!!!!!!!!!


  • #12   14. sep 2011 Så er mynne kommet hjem, da jeg kom over til dyrlægen stak hun hovedet i vand skålen, og bagefter tømte hun mad skålen, så det var dejligt....
    Skal godt nok lige vænne mig til alle de dræn og sår, det er lidt svært at løfte hende, men vi lærer det nok (det går jo snart over)
    Bette mus slap for at få klistret tæerne sammen smiley
    Men fik noget smerte stillende til 4 dage ........



  • #13   14. sep 2011 Tak for update'n og fortsat god bedring
    smiley


  • #14   14. sep 2011 Er der nogle af jer der ved hvordan de der dræn virker ??
    Det ligner jo bare store elastikker, der ligger under syningen, men hvordan får de så væske ud derfra ???


  • #15   14. sep 2011 De er jo hule så væsken kan løbe ud.

  • #16   15. sep 2011 Rart at høre, så skal der "pusles" lidt om hende:-)
    Fortsat god bedring!


Kommentér på:
Så blev mynne opereret (kræft+byld)

Annonce