{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.506 visninger | Oprettet:

Stadig lopper trods loppekur for en uge siden.. {{forumTopicSubject}}

Jeg gav Hugo en loppekur sidste mandag, og troede faktisk at de var væk, men nej, jeg opdager en idag, ikke en særlig stor en i forhold til de andre, men der var en!!

Hvordan og hvorfor kan det lade sig gøre?

Jeg har fået en del bid på min krop, hvor længe plejer de at klø? Bliver sindssyg!!!!!! smiley

- Han har fået frontline!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig lopper trods loppekur for en uge siden..
  • #2   13. sep 2011 Hvordan behandler jeg mit hjem? Troede bare han skulle have en i nakken og så støvsuge og vaske alt. :S

  • #3   13. sep 2011 Heidi: Resistente? Jamen Frontline er da det man kan købe på apoteket, og som rigtig mange bruger?! De store er væk, men så er der pludselig nogen små nogen smiley

  • #5   13. sep 2011 Susan: Hvad er det man bruger til det? Jeg flytter d. 1. okt så kunne godt tænke mig at der ikke kommer nogen med det nye sted, så alt skal have inden.. Tæpper. sofaen, ALT.. Men hvordan? Vil du måske sige hvad man kan bruge til det og hvor det købes osv osv? Er helt ny i det her... Men hvis han har fået en i nakken for en uge siden, burde de nye der udklækkes jo også dø når de suger i ham, ikke? :S

  • #8   13. sep 2011 Tak for det.. Jeg kigger lige linket igennem imorgen, og så prøver jeg at finde ud af det.. Håber snart at de forsvinder, for jeg bliver godt nok snart meget sindssyg.. /:

  • #9   13. sep 2011 Marikka - Prøv at skrive "advantage" i søgefeltet.... eller "lopper" smiley

  • #10   13. sep 2011 Jeg prøver, tak smiley

  • #12   14. sep 2011 Vi havde to katte med lopper og de fik Frontline og det var dét ..
    Vi har ikke set skyggen siden smiley


  • #13   14. sep 2011 Gid det var så vel her smiley og jeg har kun én. smiley

  • #14   14. sep 2011 frontline har alle dage virket fint her.
    frontline går ind og ødelægger forplantningsproccen ved lopperne så det tager lidt tid da hjemmet kan være fyldt med æg. behandler du med 5 ugers intervaller er de alle væk på et tidspunkt


  • #15   14. sep 2011 Ja har man først været så "heldig" at få lopper ind, så kan man se frem til en større arbejdsindsats. Du gør følgende :

    Giv spot on i nakken efter anvisning. Samtidig giver du Capstar (pille) 3 dage i træk.
    Så tager du et enkelt rum af gangen, rengør MEGET grundigt. Sprøjt med Trinol 810 og lad rummet stå aflukket i mindst 2 timer. Så lufter du godt ud inden katten igen får adgang.
    Sådan tager du ALLE rum i hele huset.

    Er du heldig slipper du med 1 rengøring, men du skal regne med at bruge spot-on i hvert fald i 3 måneder.

    I øvrigt har jeg bemærket at man påstår at Frontline ikke virker. Jeg har derfor snakket med mine dyrlæger om denne påstand, som så har undersøgt dette på et eller andet laboratorium. Det kan helt afvises. Giver man det 100% korrekt, er det lige så effektivt som alle andre midler.


  • #17   14. sep 2011 Jeg har netop dryppet vores katte for anden gang med frontline. Desværre ser det ikke ud til at virke, da der til trods for grundrengøring, stadig er lopper på kattene.. Jeg er selv blevet bidt flere steder på mine ben og jeg er også ved at blive godt "tosset" over det kløeri!
    Men jeg blev foreslået trinol 810 mod insekter, loppe mm og så advantage istedet for frontline..


  • #18   14. sep 2011 At det ikke virker efter en behandling, er ikke fordi det ikke virker. Det kommer helt an på, hvor meget og hvor lang tid lopperne har haft til at bosætte sig på katten/kattene. Man skal påberegne mere end en behandling pr kat. Da æg kan være faldet af katten/kattene og ligge rundt omkring i omgivelserne. De "hopper" så på katten ved først kommende lejlighed. Derfor er det vigtigt at man osse gør meget ud af omgivelserne og ikke bare behandler katten/kattene. Jeg har ikke haft lopper i over 8 år, efter jeg grundigt rengjorde hele huset rum for rum, med trinol. Mange tror desvære, meget fejlagtigt, at det er nok med en pipette og de kommer til at døje i meget lang tid.

Kommentér på:
Stadig lopper trods loppekur for en uge siden..

Annonce