4.422 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Hurtig hjælp - liljer farlige for katte?? Hurtig hjælp - liljer farlige for katte??
Min kat har lige spist noget af en lilje (afskårende), det er forstøveren/pollen i midten , er det farligt ???
PS: kunne ikke finde noget om det på nettet ?
0 synes godt om
sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
nov 2010
Men vi har nu været på dyrehospitalet og eftersom der ikke forekom opkast eller savlen inden for 3 timer, mente han ikke der var noget galt, så vi fik hende med hjem og skal observere hende, og hvis der sker noget skal vi komme ind med hende igen. Så vi krydser fingre
apr 2009
Linket lidt længere op viser bla.:
"Mange planter er giftige for katte og nogle, så som liljer, kan medføre nyresvigt og efterfølgende død."
Måske det er en god idé at få checket nyre-tallene om 2-3 uger? Bare for en sikkerheds skyld...
Håber der ikke er sket noget
sep 2011
nov 2010
Britt B: Da jeg skrev indlægget havde jeg ikke ringet, da jeg ikke havde kunne finde noget om at liljer var Så farlige indtil jeg søgte på en masse forskellige sider. De kom på hospitalet 1 time efter jeg havde fundet ud af det. Kunne aldrig finde på at lade mine katte lide eller vente med at kontakte dyrelæge hvis jeg havde en mistanke
sep 2011
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Jeg har en masse forskellige orkideer, men jeg får da ind imellem en buket af min mand eller andre familie medlemmer. Men hvis der ikke kun er roser i buketten, bliver den sat op på en hylde hvor kattene ikke kan komme op.
Til kattene har jeg forskellige steder i huset en stuebambus til at stå, så lader de nemlig mine andre blomster stå i fred.
nov 2010
Kan godt være det lyder som om jeg hellere vil bruge forum, men det er ikke rigtigt, elsker mine katte over alt på jorden og er der noget jeg ER så er det pylret, jeg ringer jo nærmest til dyrelægen for ingenting.
Så beklager min DÅRLIGE tekst/overskrift, nogle gange gør man noget i sin desperathed, men syntes ikke der er noget galt i det, da jeg samtidig handlede ved siden af et forum.
Kan vi lade den ligge nu ?
PS: til JER af jeg som bekymrede sig over min kat, så tak for interessen, de har ingen tegn vist på forgiftning efter vi kom hjem fra dyrehospitalet. Begge katte har fået kulpiller i tilfælde af det skulle være begge der havde spist af liljerne. De leger, spiser og drikker som de skal
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Har ikke et behov for at have div. planter stående.
nov 2010
Ellers må det blive stuebambus eller roser ..
apr 2009
"En anden måske ret overset mulighed. Lær katten at den ikke må komme på bordene hvor blomsterne står. ;-)"
Mon ikke de kan finde på at hoppe op trods forbud, når 'home alone'...
sep 2011
Hurtig hjælp - liljer farlige for katte??