Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig hjælp - liljer farlige for katte??
  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #1   18. sep 2011 Ring til dyrlægevagt eller lignende, hvis du er i tvivl. Din kats liv skal vel ikke afhænge af, om der er nogen, der svarer i et forum...

• #2   18. sep 2011 Det var da en sur mine. Jeg har snakket med et dyrehospital, men kunne også været rart har hører fra nogle der havde erfaringer med det !

• #5   18. sep 2011 Liljer er giftige

• #6   18. sep 2011 Hvad sagde dyrlægen?

• #7   18. sep 2011 Tak for jeres hurtige svar, og selvfølgelig skal mine kattes liv ikke afhænge af et forum, men var så fortvivlet og ikke helt mig selv så de havde spist lidt af en lilje .
    Men vi har nu været på dyrehospitalet og eftersom der ikke forekom opkast eller savlen inden for 3 timer, mente han ikke der var noget galt, så vi fik hende med hjem og skal observere hende, og hvis der sker noget skal vi komme ind med hende igen. Så vi krydser fingre smiley

• #8   18. sep 2011 Tak for update.
    Linket lidt længere op viser bla.:
    "Mange planter er giftige for katte og nogle, så som liljer, kan medføre nyresvigt og efterfølgende død."

Måske det er en god idé at få checket nyre-tallene om 2-3 uger? Bare for en sikkerheds skyld...
    Håber der ikke er sket noget

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

#9   18. sep 2011 Sophia N, det var ikke for at være sur, men i og med at du ikke havde nævnt, at du havde kontaktet et dyrehospital, synes jeg, at det ville være både skræmmende og pokkers ærgerligt, hvis din kat kom noget til, fordi ingen nåede at svare på din tråd.

• #10   18. sep 2011 Pia D: Det lyder som en god idé men en opfølger på nyretallene , tak for rådet smiley

Britt B: Da jeg skrev indlægget havde jeg ikke ringet, da jeg ikke havde kunne finde noget om at liljer var Så farlige indtil jeg søgte på en masse forskellige sider. De kom på hospitalet 1 time efter jeg havde fundet ud af det. Kunne aldrig finde på at lade mine katte lide eller vente med at kontakte dyrelæge hvis jeg havde en mistanke smiley

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

#11   18. sep 2011 Hvad gør I, der har kat? Har I fjernet alle jeres giftige planter fra hjemmet? Hvis ja, hvor mange planter/blomster havde I så tilbage? Synes at listen med giftige planter er uendelig lang, og det lader til, at jeg kun har en enkelt grøn plante, som ikke er giftig (men dog ingen kat endnu). Gode forslag til ikke giftige blomster modtages gerne. Har pt. bl.a. kalanchoe og hibiscus, men begge dele er giftige.

• #12   18. sep 2011 Britt B
    Jeg har en masse forskellige orkideer, men jeg får da ind imellem en buket af min mand eller andre familie medlemmer. Men hvis der ikke kun er roser i buketten, bliver den sat op på en hylde hvor kattene ikke kan komme op.
    Til kattene har jeg forskellige steder i huset en stuebambus til at stå, så lader de nemlig mine andre blomster stå i fred.

• #15   19. sep 2011 Som jeg har skrevet tidligere, var det en desperat måde, og ringede samtidig til dyrehospitalet, hvor de var efter 1 time.
    Kan godt være det lyder som om jeg hellere vil bruge forum, men det er ikke rigtigt, elsker mine katte over alt på jorden og er der noget jeg ER så er det pylret, jeg ringer jo nærmest til dyrelægen for ingenting.
    Så beklager min DÅRLIGE tekst/overskrift, nogle gange gør man noget i sin desperathed, men syntes ikke der er noget galt i det, da jeg samtidig handlede ved siden af et forum.
    Kan vi lade den ligge nu ? smiley

PS: til JER af jeg som bekymrede sig over min kat, så tak for interessen, de har ingen tegn vist på forgiftning efter vi kom hjem fra dyrehospitalet. Begge katte har fået kulpiller i tilfælde af det skulle være begge der havde spist af liljerne. De leger, spiser og drikker som de skal smiley

• #16   19. sep 2011 Giftige panter eksisterer/har aldrig eksisteret i vores hjem. Der er en stuebambus for kattens skyld.
    Har ikke et behov for at have div. planter stående.

• #17   19. sep 2011 Vi har normalt heller aldrig planter, da jeg ikke har turde tage chancen, men selvfølgelig når jeg så har fået blomster af min søde kæreste, og endda gemmer dem på toilettet når vi ikke er hjemme eller ikke lige er i samme rum som kattene, så får de alligevel møvet sig derud og fat i dem. Så fra nu af er det slut med blomster smiley
    Ellers må det blive stuebambus eller roser .. smiley

• #19   19. sep 2011 Ref:
    "En anden måske ret overset mulighed. Lær katten at den ikke må komme på bordene hvor blomsterne står. ;-)"

Mon ikke de kan finde på at hoppe op trods forbud, når 'home alone'...

smiley

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

#21   19. sep 2011 Susan, tak for input og opbakning. Er enig med dig i, at katte kan opdrages. Min gamle huskat var også opdraget til ikke at gå på bordene - det var dog ikke dér planterne stod, men den lærte fra lille af, at planter indendørs spiser man ikke (udendørs kunne jeg ikke rigtig kontrollere den, da den var udekat). Det betyder dog desværre ikke, at de ikke kan komme galt af sted alligevel :-D.

Kommentér på:
Hurtig hjælp - liljer farlige for katte??

Annonce