{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

hjælp hurtig (killinger) {{forumTopicSubject}}

hej jeg har hurtig brug for hjælp min kat fik killinger har den 23. april så de er 3 uger gamle men min kat producer ikke nok mælk så har de sidste 3-4 dage har du været meget sultne men så bliv problemet være med at der var en der hjemme hos os havde åbnet for vinduet og så var min kat ude og hun hoppet ud af vinduet Ca. omkring 16:00 fordi vi skule til følsesdag og så har hun været væk lige siden og jeg er mega urolig for mine killinger for jeg har prøvet at give dem noget at spises men du ville ikke have noget fordi de kravler bare rundt på mig og prøver at patte på mig og jeg kan ikke holde ud at de skal sulte så er der nogen der kan hurtig hjælpe mig er virkelig urolig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hurtig (killinger)
  • #1   18. maj 2019 du skal have fat i noget missemælk

    jeg brugte faktisk almindelig modermælk i pulverform til det kuld jeg flaskede op
    det skal bare laves dobbelt så stærkt som til mennesker


    og så skal missemor findes.

    og jeg tænker at du skal sørger for at give killingerne noget ekstra også selvom at missemor kommer

    Er missemor på p-piller?


  • #2   18. maj 2019 vi kar prøvet at lede efter hende men kan ikke finde hende nej hun er ikke på p-piller

    jeg ved ikke og det er fordi hun er ved at blive gammel at hun ikke producer nok mælk fordi jeg fandt hende bare og så kom hun med mig hjem


  • #3   18. maj 2019 jeg tænker at hun er på drenge-sjov
    så en god ting vil være at holde hende inde når hun kommer retur. og så få hende neu, for ellers får du et kuld killing mere.

    tænker også at det er derfor at hun ikke har haft tid til at passe sine killinger. så de sulter

    men se om du ikke kan få fat i noget mælk til killingerne. og så må du igang med at flaske dem op.
    du kan også se om du kan få fat i noget RC babycat dåsemad. Måske du kan lokke dem til at prøve at spise lidt af det. det er noget mousse som plejer at være ret tillokkende.
    https://www.petworld.dk/royal-canin-babycat-instinctive-kattemad
    de er ved at nå den alder hvor de begynder at spise selv - hvilket er noget nemmere


  • #4   18. maj 2019 tjek her
    http://www.plejekillinger.dk/page66a.html

    se om du kan få fat i noget kaffefløde
    eller tun i vand


  • #5   18. maj 2019 ok mange tak for hjælpen


  • #6   19. maj 2019 velbekomme smiley

    og så krydser jeg finder for at missemor ser at vende næsen hjemad igen smiley


  • #7   19. maj 2019 Så små killinger skal have modermælkserstatning hver 3. time. De har gået alt for længe uden mad allerede nu.

    Missemor er ude for at blive parret, for hun er garanteret ikke på p-piller, hvis jeg må gætte.

    Man må IKKE bruge almindelig modermælk til killinger. Det skal være specielt til killinger. Yderligere skal man være meget forsigtig med pulver, da det har med at give forstoppelse hos killingerne. Vi bruger altid færdigblandet kmr.

    RC dåsemad i pate er fint at starte dem op på, men det går lang tid, inden de spiser nok, så det er et reelt måltid, og de skal stadigvæk have deres suttebehov stillet i form af flaske.

    Hvis katten er så gammel, som det antydes, så burde hun aldrig have haft de killinger. Jeg håber, at hun bliver steriliseret, inden hun føder et nyt kuld.


  • #8   19. maj 2019 katte-mor og killinger har det fint og jeg har spurte min kats gammel ejer om hvor gammel hun var og de siger at hun er Ca. 4 år gammel og vi giver killingerne noget ekstra og spise og nu har de det fint

  • #9   19. maj 2019 jeg har brugt modermælkserstatning til babyer. da stod jeg med 6 moderløse killinger på 11 dage
    Og de fik det. Og alle blev nogle dejlige store katte
    der er stadig 3 tilbage og de bliver 15 til oktober.

    jeg brugte opskriften fra en kattebog - godt nok en ældre årgang. Men det fungerede for mig


  • #10   19. maj 2019 Der er så mange ting, der blev brugt for år tilbage, som sidenhen har vist sig at være en rigtig skidt ting. Blandt andet kamillete til øjne. Det gør man jo ikke mere, hvis man ellers har læst på lektien. smiley

  • #11   19. maj 2019 rigtig nok
    men når man står og mangler så kan det altså godt bruges. det jo ikke alle som lige har katte-erstatning stående.
    jeg havde da slet ikke da det ikke var min morkat og killinger.det var en naboes som havde lagt dem på mit loft


  • #12   19. maj 2019 Dyrlægen har vagt 24/7.

Kommentér på:
hjælp hurtig (killinger)

Annonce