{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Fodring og andet {{forumTopicSubject}}

Vores nye, lettere brugte Birma på 2 år flytter ind i morgen aften. Og jeg er nærmest ved at gå lidt i ged over, om jeg mon kan gøre det godt nok. Mest fordi hun skal være indekat, og jeg gennem min barndom kun har haft katte som kunne komme og gå, som de ville. Og der ligger jo en del mere aktivering i en indekat.
Jeg har bl.a. købt sådan en foderbold, som man fylder tørfoder i, og så skal den trilles rundt, for at katten kan få sin mad. Jeg tænker at hun skal have halvdelen af sit næringsbehov dækket af vådkost, og så tørfoder ad libitum i den bold. Men gider en kat virkelig det? Er det groft af mig, at jeg ikke bare stiller det frem i en skål, så hun frit og let kan forsyne sig?
Jeg har købt tørfoder fra Felina Porta og vådfoder fra samme sted og fra Natures Best. Det så ud til at være godt, men nu spørger jeg lige for at være helt sikker, kan min kat leve på det og have det godt og sundt?
Desuden har jeg købt grus fra Bio Plan. I butikken kunne de ikke rigtigt fortælle mig noget om det. Er det et godt nok produk?
Så har jeg også tænkt på i forhold til fodring, at hun også skal have lidt rådt kød. Kan man godt give kingelår/vinger? Hunde må jo ikke få det, ved jeg. Men gælder det også katte?

Jeg synes ellers, at jeg har forberedt mig godt, og jo kender til at hae kat i forvejen. Men lige pludselig kilder det lidt i maven, at katten nu er mit og kærestens ansvarm og ikke min mors:) Men det går nu nok alt sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring og andet
  • #2   25. sep 2011 Det var da faktisk en rigtig god idé, at bruge en slags fodder i bolden og en anden slags i skål. Jeg har nemlig tænkt, at hvorfor skulle hun gide trille rundt med en bold, hvis hun bare kunne finde den samme mad i en skål.
    Vi har købt et lille kradsetræ til hende, og påtænker at sætte nogle hylder op ovenover den meter, det måler, så hun kan komme lidt op i luftlagene.

    Jeg har også tænkt på, hvad med potteplanter? Vil de blive spist? Jeg har plantet kattegræs, og håber da helt sikkert, at hun vil foretræke det fremfor orkidéen og aloeveraen i stuen og krydderurterne i køkkenet. Kan man sprøjte et eller andet på det kattegræs, som gør det mere spændende end resten af planterne?


  • #4   25. sep 2011 Dejligt at du har gjort dig alle de tanker. Men som det første, vil jeg anbefale en skål til tørfoder. Der er ikke ret mange katte der kan regne den ud med bolden. Hvis du gerne vil have hende aktiveret i forhold til mad, så vil jeg varmt anbefale denne her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/217556
    Eller denne her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460
    Især den sidste er jeg og ikke mindst mine katte glade for. De skal nemlig arbejde en smule for føden, samtidig bruges hjernen.
    Den er især god til katte der spiser så hurtigt at de brækker det op igen og til overvægtige katte.

    I forhold til råt kød, hvis hun vil have det, er kyllingevinger rigtig gode. Der får de brugt tænder og gummer og igen bruges der tid/energi på at spise. En tommelfinger-regel er at alt råt er godt. Knogler kun når det er råt.

    Det foder du har købt er fint, jeg er især glad for Feline Porta. Grus bruger jeg selv Golden Grey Master eller Extreme Classic. Men det er et spørgsmål om hvad man synes bedst om og ikke mindst din kat.


Kommentér på:
Fodring og andet

Annonce