sover hele dagen, drøner rundt om natten sover hele dagen, drøner rundt om natten
Vores nyerhvervede Birma på 2 år er lidt af en spilopmager, om natten altså. Hun ligger og snorksover fra ca. kl 12, og ihvertfald 7-8 timer frem. Så er hun lidt vågen, får aftensmad, leger lidt, går på bakken osv.
det tager en time, og så går hun omkuld igen, og sover indtil vi går i seng ved 23-24 tiden. Og så vågner tigeren ellers:) Hun fiser rundt hele natten. Op og ned ad vindueskarme, løber rundt i sengen, kravler i reolen ved siden af sengen, og kalder på os. Som om hun vil lege med os. vi prøver jo at vække hende om dagen, og lege med hende. Men hun vil allerhelst bare ligge i sofaen og sove hele dagen. For så at være oppe hele natten.
Hun har legetøj, hun kan lege med selv om natten, der står mad fremme til hende osv.
Kan man vende hendes døgrytme lidt om? i har prøvet at vække hende nogle gange i dag. Hun pjevser lidt med hendes små hygggelyde, og ruller så ellers bare om på den anden side og snorker videre.
kan man overhovedet gøre noget, så hun ikke er helt så aktiv om natten? Jeg er bange for, at naboerne kan høre hendes miauven.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
jan 2010
Jeg har bare aldrig før oplevet en kat sove SÅ meget og være SÅ aktiv om natten, så jeg tænkte, om man ikke på en eller anden måde kunne rykke lidt ved hendes indre ur, så hun er lidt mere vågen, når vi er til rådighed for hende.
jan 2010
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 42 Svar: 174
Må hun sove hos jer?
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
jan 2010
Men hun er stadig vildt i hopla om natten. Og også om morgenen, hvor hun galoperer rundt med halen i vejret:) Det er helt fin om morgenen, og ikke mindst sjovt. Men at få en hylende birmapige i ansigtet kl 4 om natten er bare ikke så godt for nattesøvnen, og derfor vil jeg gerne have hende vågen et par timer mere om dagen, så hun sover lidt mere om natten
jan 2010
dec 2007
Hvad med at købe en sele til hende og tage hende med udenfor så hun evt. bliver stimuleret og vågner lidt op ved alle de nye dufte der er i naturen.
jan 2010
dec 2007
De går lidt sjovt når de lige får den på, men opdager hurtigt ideen med det.
Jeg ville syntes du skulle gøre et forsøg med det.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jan 2010
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
jeg købte en masse legetøj og lavede aktiviteter med godbider, og virkelig gjorde mit bedste for at de ikke skulle sove for meget om dagen, og må sige at det hjalp ret hurtigt, - sørgede for at de ikke sov fra kl 21 indtil jeg skulle i seng kl 24. nu har vi samme rytme. og det synes jeg da også må være mere gavnligt for katten, som du selv pointerer, så er det jo ikke kun for din egen skyld.
en anden ting, har du en have?, for som lita ø siger så synes jeg du skulle prøve at give hende en snor på og ta hende udenfor. mine de ELSKER det, og bare at sidde og kigge på fugle og fange insekter tager virkelig meget af deres energi ,
jan 2010
vi prøver virkelig. Hun løfter lige hovedet, og gider måske at daske efter en drillepind i 20 sekunder og så ruller hun om på ryggen og snorker videre. Jeg har aldrig før set noget lignende.. Vi prøver mange gange hver dag. Og forsøger at lege rigtig meget med hende. Vi kaster bolde, kaster tørfodder over gulvet osv. Men intet af det interesserer hende ret længe, og så sover hun bare videre.
Michelle P
Jeg vil prøve at følge dit eksempel, og ikke lade hende sove efter 21. Det bliver hundesvært, for hun sover virkelig tungt, og har let ved bare at vende sig om og sove videre.
Solveig H
vi gør virkelig en indsats. hun gider bare ikke så meget. vi har masser af legetøj, også drillepinde. Men det er kun om morgenen, hun gider det i mere end få sekunder.
Det er så svært at få hende i omdrejninger. Og jeg kan godt forstå hun er træt, når hun kun sover ganske lidt om natten.
sover hele dagen, drøner rundt om natten