{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.547 visninger | Oprettet:

Hvor meget vejer DIN kat? {{forumTopicSubject}}

Halløøøøøøj..

Idag blev min søøøøøøøøde og store(som i stor - ikke tyk) at vejet idag.

6,7 kg .. Knap 7 kg .. Det mooooj! Og det er ikke fordi der er mave der hænger, eller hans kinder trykker lidt op i fjæset.
Veterinærsygeplejersker sagde han var liiiidt tyk pga. vægten synes hun - men jeg fik jo så hellere ikke fortalt at han render ude hele dagen på marker, i træer, på taget, op og ned af bakker og jeg ved ikke hvad.

Så størstedelen er jo muuuuuuuuuskler!

Føler mig lidt .. "seeej" over jeg har en kat ... Der har six pack .. sådan under huden .. fnis!

Han er 1 meter lang(når man strækker ham ud) og omkring en 40-45 cm høj .. På samme størrelse med vores hund..

Hvor meget vejer jeres kat?(er den lidt for mager, for tyk?) Og hvor "stor" er den cirka? :o))

Og hvad fodrer I med? :o)) Vi fodrer med den røde kattemad fra Aldi .. Billig, og vores katte er ikke for tykke, men tilpas og har en super flot pels.
Det er lige så godt som Arion og Royal Canin og indeholder det "samme" (hvis i forstår mig ret, for self. er der forskel på ALT mad.) og kvaliteten er lige så god :o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget vejer DIN kat?
  • #1   7. okt 2011 Preben er lige knap 6 mdr og vejer 3,7 kg, men han vokser en del endnu jo:-)
    Arwen vejer 2,3 kg, og det mener dyrlægen er lige i overkanten, så hun er på kur.
    Fodre med Hills og Royal Canin:-)


  • #2   7. okt 2011 Heidi - Aldimaden, indeholder det samme kvalitet, og mængde som Arion og Royal Canin smiley Fungerer rigtig godt til katte med urinsten smiley

    Men skøøønt at høre om flere kæmper! smiley


  • #3   7. okt 2011 Sidst min Aiko blev vejet ved dyrlægen var han lidt over 10 kilo. Men han er jo også MaineCoon. smiley

    Sorry. Men hvor i alverden kan du tro at aldis foder er ligeså godt som kvalitetsfoder? foder som Heidi skriver + Arion?


  • #4   7. okt 2011 Da jeg fik min hjem i søndags vejede han 1,55 krg. Han er 13 uger gammel så han er stor af sin alder.

    Min veninde som læser til veterinærsygeplejerske med speciale i smådyr - og dermed også katte - sagde at var et pragteksemplar af en kat og virkede utroig sund og rask. Og hun bekræftede mig i min mistanke om at der enten er noget norsk skovkat eller main coon i ham, fordi han er så stor.

    Han er lækker slank og overhovedet ikke for tyk nogen steder. Det varmede om hjertet når man får det af vide af en fagmand smiley

    Har ikke målt ham da jeg nok er nødt til at ham en til at holde ham, men min veninde kommer på besøg igen den 24 oktober, så der må vi lige hav målt hm på alle leder og kanter, og så skal han naturligvis vejes med jævne mellemrum når han er i voksealderen.


  • #5   7. okt 2011 Min hankat på 1,5 år vejer 3,8 kg. Han er heller ikke særlig stor, han er bare slank og flot smiley

  • #6   7. okt 2011 Heidi - vi har haft en kat der havde urinsten i 7 år .. levede på aldi mad, og fik de fineste kommentarer af dyrlægen ;-))))

  • #7   7. okt 2011 orresten - har i forsikring på jeres søde kat?

    - Jeg har kigget på gartneren(tror jeg det hed, noget i dén retning med en selvrisiko på 6?? og kostede 7?? om året..)...


  • #8   7. okt 2011 Hvor har du hørt at aldi mad er ligesågodt som kvalitetsfoder?

  • #9   7. okt 2011 Min mor har tjekket rundt, og sammenlignet + at vores kattes pels er flot på samme måde, om vi brugte royal eller aldi smiley + at det fungerer godt på katte med urin stin, steriliserede katte og på katte der har svært ved at tage på og tabe sig smiley

  • #10   7. okt 2011 Vi har lige fået 2 nye skønne katte Nala og yoda.
    Yoda vejer 2.5kg og Nana vejer 2 kg smiley


  • #11   7. okt 2011 Min hun mis på 2 år vejer 4 kg . Hun er pt på kur , for hun er alt for tyk smiley Mener min dyrlæge i hvertfald .

  • #12   7. okt 2011 Camilla : stort set ALT billigt tørfoder er noget L-o-r-t . Kig på indholdsfortegnelsen , her vil stå korn som det første hvilke vil sige at størstedelen af ingrediensen er korn , katte er ikke græsædere , men tværtimod kødædere . De har mere brug for kødet end kornet

  • #13   7. okt 2011 Er ked at at sige det, men det er overhovedet ikke rigtigt. (selvom man nok kunne håbe på det)

    Det er rigtigt at der engang er blevet taget en test af kattefoder. Det skal så siges at det er discount og bestemt ikke kvalitetsfoder.
    Der vandt aldis rigtigt nok. MEN kig på indholdsfortegnelsen i jeres kattefoder og så beskriv det her smiley


  • #14   7. okt 2011 Ches er omkring 80 cm lang ca lidt svært når han bevæger sig så meget og ca højde er omkring 30 cm og vægt er 4,3 kg men han er meget slank og pæn bygget, lidt for tynd, men han er jo i voksealderen da han jo kun er 6 mdr gammel;) han får en blanding af rc kitten og arion large breed som tørfoder og som vådfoder får han lidt blandet slags og råt kød. smiley

  • #15   7. okt 2011 Zig på 1,5 år vejer 6,7 kg og er perfekt ifølge dyrlægen smiley
    Garfield er 5,5 mdr og vejer 3,2 kg, og er ikke tyk.
    Kato er 4,5 mdr og vejer 3,1 kg og er heller ikke tyk.
    Fodrer med RC indoor, Hills og Iams smiley


  • #16   7. okt 2011 For meget. Bruno knap 7 kilo. Bjarne godt 9 kilo.

  • #17   7. okt 2011 **Bruno knap 7 kilo.**
    Hov, det var vist ønsketænkning. Der skulle stå godt 7 kilo.

    (begge er huskatte - store OG tykke).


  • Michelle B
    Michelle B Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Katte: 4 Svar: 2
    #18   7. okt 2011 Jeg har tre maine coons som alle er 6 måneder gamle, og de vejer:
    Theo 4,5 kg, Toby 3,9 kg og Tallulah på 3,4 kg. Og ingen af dem er tykke smiley Men de vokser jo så en del endnu...
    Jeg fodrer dem med Hill's Science Plan VetEssensials til unge neutraliserede katte og Royal Canin vådmad.


  • #19   8. okt 2011 Vores er NFO.
    Han kastrat
    7 måneder gammel
    Får Royal Canin Kitten
    Han er lidt under 1 meter lang udstrakt (uden hale)
    Højde ca. 30-35 cm høj gætter jeg på

    Han vejer næsten 5,5 kg


  • #20   8. okt 2011 De to små er nu 16 uger gamle. For to uger siden målte de 22 cm over skuldren. Længden kender jeg ikke.

    Vil tro de har passeret de 2 kg i vægt hver.


  • #21   8. okt 2011 Minnie på 10 år har jeg ikke målt eler vejet, men tror ikke 8 kg er af vejen.

  • #22   8. okt 2011 Freddie - godet 1 år og 6,6 kg TYK! Frygter for anmærkninger i bogen når han skal til sundhedseftersyn:-)
    Elvis 2½ år og 5,9 kg. SLANK!
    Så er det jo huskatte begge to:-)


  • #23   8. okt 2011 Huskat Rumlemor 10 år - ca. 5 kg (lidt for buttet, men ikke direkte fed)
    Maine coon/perser-blanding Perle Puf 5 år - ca. 6 kg (er alt for buttet, faktisk småfed, men det er lidt svært at bedømme da hun er en stor kat med en kæmpe pels!)
    Perser Felix 2 år - 3,1 kg (bare en lille fin, slank mis)

    Pigerne får Neutered Young Female fra Royal Canin (forhindrer hårboller, afhjælper urinvejsproblemer, som Perle Puf har tendens til samt forhindrer direkte fedme), eller dvs. jeg er ved at skifte over, så lige nu får de en blanding af denne samt Hills Indoor Cat. Jeg skifter over, da denne ikke tilgodeser urinvejsproblemer.

    Felix får Royal Canin Persian Kitten, da han ellers har haft tendens til at blive lidt for tynd, blandet op med Hills Science Plan Chicken.

    Derudover får de alle tre en skefuld Hills Science Plan dåsefoder hver dag - jeg har prøvet at give dem Feline Porta og diverse andre sunde og lækre ting, men de vil simpelthen kun have Hills, så det må jeg jo føje dem i ;o)


  • #24   8. okt 2011 Mine 2 coon`er har lige været ved dyrelægen for at blive tjekket og vejer nu i en alder af 10 måneder 8,7 kg til sammen..
    Kahlua vejer 3,2 og Dooley vejer 5,5 og som dyrelægen sagde var de ikke underernæret men lå til den slanke side, så nu for de liiige lidt ekstra foder..


  • #25   8. okt 2011 Vores Birma pige vejer ca. 3 kg. Hun er lidt til den slanke side for tiden.
    Hun får tørfoder fra Porta 21, så meget hun kan spise. Gg vådfoder fra samme sted, og fra Real Nature morgen og aften.
    Jeg har sommetider kigget bag på en dåse billig kattefoder i supermarkedet, og de indeholder allesammen "animalske biprodukter". Det lyder da ret klamt:/ det skal min kat ihvertfald ikke have. Og tørfodderprodukterne fulde af korn, vil jeg heller ikke byde hende. Jeg tror på, at min kat lever længere og får færre helbredsproblemer med god mad. Og så bruger jeg altså gerne et par hundrede kroner om måneden på mad til hende.


  • #26   8. okt 2011 Mine 3 mco katte:
    Luna er 3 år og vejer 8 kg.
    Astro er 3 år og vejer 10 kg (bror til Luna).
    Buster er 2 år og vejer 7 kg.
    Min lille perser pige vejede 2,5 kg. for 1/2 år siden da jeg hentede hende. Men nu er hun oppe på 3,8 kg:o)


  • #27   8. okt 2011 min hun kat vejer omkring 4 kg og er for tyk, da hun er en lille kat.
    så har jeg også en maine coon i pleje hun vejer 7 kg og er tilpas smiley


  • #28   8. okt 2011 Fra 2 kg op tl 9 kg.. ler..

    Mn svenske dreng vejer omkring de 9 kg.. og den mindste af killingerne vejer 2 kg..


  • #29   8. okt 2011 min vejer mellem 5 og 6 kg, men hun er også en lang kat, og der er ikke nogen mave der hænger. Hun løber også meget udenfor smiley

    hun får lux vådfoder fra aldi, for det er det eneste hun kan lide. altså den gule og orange farvede dåsevariant. kan ikke huske hvad mærke tørfoder hun får lige nu, for har hældt det op i en spand/kasse. Men jeg blander det med royal canin til steriliserede katte.

    har ikke nogen forsikring, for kan ikke se nogen grund til det. hun er øretatoveret, og jeg lægger lidt til siden, så jeg har råd til at tage hende til sundhedstjek den ene gang om året smiley


  • #30   9. okt 2011 Jeg ved ikke hvad mine to tøser vejer, men den ene, Coco Chanel, ER for tyk og det er lige meget hvad jeg gør. Det er virkelig frustrerende. Jeg fodrer blandt andet med slanke mad fra RC, men lige meget hjælper det. smiley :-I

  • #31   3. okt 2012 hej.. bliver helt nervøs for mine katte og deres vægt har 2 maine coon på 6 mdr her den 17 oktober pigen vejer 2971 og drengen 3200 drenge skal kastereres på mandag;O) de får arion som de fik hos deres opdrætter- har prøver billig mad der tog de ikke på men sked 7-8 gange om dagen hvilke de ikke gør nu efter foder skift. men tænker om de stadig vejer for meget-dyrelæge syntes drengen var fin stor da han var til chek derude for en mdr siden

  • #33   3. okt 2012 De var på vægten for et par dage siden, og der sagde den 2,5 ved dem begge.. Det er huskatte fra maj i år smiley

  • #34   3. okt 2012 Lady (Ragdoll) 2år 5mdr 6,2kg Hun er bestemt ikke tyk faktisk ret slank, men hun vokser også lidt endnu, så håber hun bliver mere harmonisk end hun er nu i Mht. til vægt og størelse smiley

    Hemi (Rundkørsel) 1år 4mdr 4kg Hun er lige som hun skal være smiley

    Darling (Huskat) 3år 3,1kg må godt tage lidt mere på så hun er heller ikke tyk.


  • #35   3. okt 2012 Kan se jeg skrev i denne tråd da den blev oprettet smiley

    Nu vejer Hector 7 kg og er 1½ år. Han er ikke tyk, men slægter sin enorme far på.
    Fellini er 16 uger og vejer 2,2 kg - det er mere end Hector i den alder, så han skal nok blive stor!


  • Jannie D
    Jannie D Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   29. dec 2015 vores kat vejer 4,4 og er næsten 6 måneder han skal snart kastreres. Fodres med SELECT GOLD og REAL NATURE fra maxi zoo. Han er flot og slank.

  • #38   29. dec 2015 Psst... Tråden er fra 2011 smiley

  • #39   31. dec 2015 smiley smiley smiley

Kommentér på:
Hvor meget vejer DIN kat?

Annonce