{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

ny killing :) {{forumTopicSubject}}

Hej kg

Nu har jeg købt en killing som jeg skal have hjem i slutningen af oktober og glæder mig rigtig meget smiley Han skal hedde Malik og er norsk skovkat.

Har købt alt muligt til ham da han skal være indekat og derfor ikke må mangle noget, idag har jeg bestilt følgende ting fra zoo plus

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/mellem/182461

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/bolde/182626

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182634

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/legemus/stof/182752

Selvfølgelig er der også investeret i det obligatoriske, skåle børste, bakke, transporter mm, + jeg har fået en kattehule til ham og jeg har noget legetøj fra min gamle kat.

vil i mene der er noget han kommer til at mangle? og er der noget andet man bør huske som ny katteejer ellers?

Havde planlagt at hente ham lørdag den 29, eftersom han vil have hele søndag til at falde til og jeg kun skulle have 4 timer om mandagen på uni så jeg var mest muligt ved ham. Men nu er skemaet omlangt og jeg skal være afsted 8 timer om mandagen.

Vil i mene han som lille ny killing kan klare det? eller skal jeg skippe den sidste forelæsning?

Samtidig venter der os en køretur på 4 timer hjem med offentlig transport når vi skal hjem? hvordan gør jeg det bedst muligt for ham?

Håber i vil komme med nogle input og råd så den lille fyr får en endnu bedre start i sit nye hjem.

Kh Simone og Malik


Kommentarer på:  ny killing :)
  • #1   9. okt 2011 Slet ingen smiley

  • #2   9. okt 2011 jeg synes det ser meget fornuftigt ud. Dog vil jeg anbefale dig noget naturlegetøj, kaninører, kaninpoter og kaninhaler. Disse kan købes hos bla Jekas.
    I forhold til hjemtransporten er der jo ikke så meget at gøre, men jeg vil anbefale at det tæppe han skal have i transportkassen lugter af hans gamle hjem. Dette bør du snakke med opdrætter om. Jeg sender altid et tæppe med mine killinger, men det kan være din opdrætter vil have at du sender et tæppe ned, som så kan få lugt af det han kender.

    Det med at du er væk i 8 timer er selvfølgeligt ikke optimalt, men det kan den sagtens klare. Den vil sikkert sove det meste af tiden, så den er frisk til du kommer hjem.
    Held og lykke med lille Malik.


  • #3   9. okt 2011 Jeg har for en uge siden fået min killing hjem. Jeg havde hele søndagen med ham, tog så på arbejde mandag og var så hjemme fra mandag eftermiddag og frem til onsdag formiddag. Siden har jeg ingen problemer haft med at gå fra ham om morgenen. De første 3 gange mjavede han men det gør han ikke længere.

    Min bliver lukket inde på badeværelset hvor der er frisk luft, kattebakke, mad, vand, seng, legetøj og kattegræs og så rykker jeg hans ene kradsetræ ud til ham også. Han har endnu ikke ødelagt noget, og når jeg har lange dage på arbejde får jeg min nabo til lige at kigge ind til ham omkring frokost for at fodre ham og skifte hans vand. Han tager det helt cool.

    Men rigtig meget held og lykke med din nye kat!


  • #4   9. okt 2011 Mange tak for besvarelsen, ja Marianne har også overvejet noget naturlegetøj bl.a. kaninører, som jeg vil købe i min dyrehandle når jeg når tættere på smiley

    Har aftalt med ejer at han får noget med velkendt duft med, og hun sender også hans yndlingslegetøj med smiley

    Tænkte på om man kunne give ham sele på og evt tage ham ud og sidde med på færgen, ellers vil i lade ham sidde i kassen?

    Nej det at være alene er ikke optimalt, men som du siger sover han det nok væk og så har jeg rigelig tid at lege i når jeg kommer hjem smiley

    helene c: dejligt at høre at han tager det så fint smiley regner også med at Malik får gangen og badeværelset de første dage så hjemmet ikke er reseret når jeg kommer hjem og han ikke får stress


  • #5   9. okt 2011 Du skal ikke tage katten ud på færgen - sker det forfærdelige den smutter fra dig får du ikke lige fat i den igen - den kender dig jo ikke.

    Så lad den sidde trygt i kassen.

    Med hensyn til dine indkøb - så ville jeg købe ind i den tyske afd. det sparer du mange penge ved


  • #6   9. okt 2011 Simone:
    Ja, jeg havde faktisk ikke forventet han ville falde så godt til, men han gik simpelthen bare direkte ud af kassen da han kom hjem og begyndte at snuse rundt.


  • #7   9. okt 2011 Lis: ja det vil jeg være ked af, tænker nu også mere det er hårdt or en misling at holde sig i 4 timer smiley men det kommer nu nok til at gå smiley

    Tak for rådet, det vil jeg huske næste gang, det er da værd at spare smiley

    Helene C: Ja det er fantastisk hurtigt, men det gjorde vores også derhjemme, hun tullede rundt og legede allerede den første dag, forventer jeg også lidt Malik gør, ejer siger han er meget rolig og fattet


  • #8   9. okt 2011 Den kan sagtenes holde sig i mere end 4 timer.

    Jeg har været på udstilling i tyskland hvor katten har holdt sig i næsten et døgn:-)

    e


  • #9   9. okt 2011 super det var ellers en af mine bekymringer smiley

  • #10   9. okt 2011 jeg vil bestemt heller ikke tage ham ud på færgen. Men skulle han blive dårlig og have kastet op eller tisset, kan du tage ham ud kort på toilettet. Men sørg for at det er et der er helt lukket, så han ikke kan komme ud, en lille kræver ikke mange cm for at klemme sig igennem.

  • #11   9. okt 2011 Killinger er små og LYNHURTIGE

Kommentér på:
ny killing :)

Annonce