{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Renligheds træning. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har lige fået min lille killing hjem i dag, han var vant til at bruge kattebakke osv.
Jeg satte ham i kattebakken hver time, for at han havde mulighed for at gøre noget (satte ham også ind som det første da vi kom hjem).
Men da vi legede lidt, og han lå i min seng, ville jeg ligge mig ved siden af ham og kæle med ham, men der havde han tisset i min dyne.
Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?
Mvh. Josefine og Tarzan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renligheds træning.
  • #1   14. okt 2011 hvor gammel er han?
    du må ihvertfald ikke skælde ud m.m. Vis ham igen hvor bakken er, og vask din dyne grundigt (gerne med rodalon mener jeg det er)

• #3   15. okt 2011 Mange tak for svar. HAn lå inde ved mig hele natte, men uden at tisse. Satte ham ud 4 gange, da jeg selv var oppe. Da han havde spist og drukket i morges kom han også ud, og lidt efter kunne jeg høre at han gravede, så der var gevinst smiley

Vil prøve det med at lade noget ligge i, det han lavede i morges, lugtede bare for meget til at blive liggende smiley

• #4   15. okt 2011 Og han er 10 uger og 4 dage.

• #6   15. okt 2011 Det ved jeg, men da de tidl. ejere sagde at han var klar, stolede vi på det, det var så først da vi kom hjem, at vi fandt ud af at han var for lille.

• #8   15. okt 2011 Okay, jeg har kun 59 kvm. så det er ikke fordi det er så meget. Læste også at den skulle stå et privat sted, og det er jo hverken køkken stue eller værelse smiley
    Men vil overveje det.

Okay, jeg tror desværre ikke de vil tage ham tilbage nu. Men sker der noget alvorligt ved det? Det er jo ikke så lang tid igen. Men vil da ikke gøre noget der kan skade ham. Men min veninde overtog en, da hun var 4 eller 6 uger. Dog kan jeg ikke lige huske grunden, men hun har ikke taget skade, derfor tænkte jeg at det ikke var så alvorligt igen.

• #10   15. okt 2011 Okay, vil lige tage en snak med dem.

• #11   15. okt 2011 Når du ringer og snakker med dem skal du i hvert fald ikke hoppe i fælden med "hans mor var træt af ham.." . NEJ hun er ikke træt af sine killinger når de er 10 uger. Der er nemlig en del af opdragelsen at hun virker træt af dem - de skal jo også blive egne individer på et tidspunkt. Ligesom mennesker!! smiley
    Sket er sket, men håber virkelig ikke at killingen senere har taget skade af det!

Ja står faktisk i loven at man straffes med bøde hvis man handler killinger under 12 uger fra deres mor.
    Kan blive så harm over det både på køber og sælgers vegne. Man forventer at "opdrætteren" har sat sig ind i tingene når hun 'laver' katte. Dog forventer de sikkert også at fornuftige og ansvarlige katteejere har sat sig ind i tingene, og ikke går med på "mor var træt af dem.." historien.

• #12   15. okt 2011 Nu skriver jeg generelt, men jeg synes det er helt utroligt så mange der tager alt for unge killinger til sig og lige så mange der forære dem væk. I forhold til dem der forærer dem væk tror jeg det handler om at nu gider de ikke det bøvl med en flok legesyge killinger, det er lige pludseligt ikke så hyggeligt og sjovt med det hyggekuld man lige skulle have. Det er et kæmpe-arbejde med killinger og det kan sætte sit præg på et hjem, hvis man ikke er ordenligt forberedt. Og når man så er træt af skrammede møbler, uheld med tis og afføring, ja så finder de på de utroligste undskyldninger for at komme af med killingerne. Som regel den naturlige adfærd fra mormis, der ikke gider killingerne mere.
    Der er en god grund til at 12-ugers reglen blev lavet og at nogen af os, først sælger killinger som 16 uger gamle. Selvfølgelig er der nogen killinger der klare den, men de fleste ender op med urenlighedsproblemer eller anden form for uhensigtsmæssig adfærd. Prøv bare at læse alle tråde med urenlig kat, eller min kat flænser vores møbler og lign.
    For os mennesker er 2 uger ikke meget, men det har stor betydning for en kat/killing.

Lad være med at spise dig af i telefonen.

Men indtil videre er du i hvert fald nødt til at have flere bakker også selv om du kun har 59 kvm, 2 mere. Giv din killing en bamse, den kan sove ved, når du ikke lige er der. Og vær meget opmærksom på om den starter med noget der ikke er helt normalt for en kat. Desværre kan det komme senere i dens liv. Det er ikke alt man ser her og nu.

• #14   15. okt 2011 Tak, har ikke kunne få fat på dem, men prøver igen.
    Tarzan havde en bror, som ikke er væk, han er stadig ved moderen.
    Han var lidt alene hjemme i dag, da jeg lige havde et ærne, da jeg kom hjem, lå han i sengen, og havde ikke haft nogle uheld, men han var gået ud i katte bakken.
    Jeg synes ikke jeg kan se nogen tegn på skade nu, han er meget kontakt søgende overfor mig, men dog kan han godt gå selv, og han går ikke efter mig 24/7.

Lisbeth: Hvilken skader har din?

• #16   15. okt 2011 Hold da op, det lyder slet ikke rart.
    Tarzan har nu INGEN af de problemer du nævner.

Jeg sætter pris på jeres hjælp, og vil tage det til mig, da jeg kun ønsker de dejlige dyr det bedste.
    Vi har haft 4 katte før, men det har været min mor der har "taget sig af dem", og da det er 10 år siden, kan jeg ikke huske alt fra da de var små.

• #19   15. okt 2011 Jeg måtte aflive mine 2 gamle katte da de var 7 og 11 år pga urenlighed og den ene blev aggressiv. Jeg havde adfærdsterapeut indeover og hun sagde St de opførte sig mere som mennesker end katte, de forstod slet ikke de andre katte. De var begge internat katte der var blevet sat udenfor døren som 5 ugers. Det var super dejlige katte som jeg savnet meget endnu, men det er konsekvensen af at mennesker lige skal have et kuld killinget for hyggens skyld men ikke gider besværet. Eller ikke vil sterilisere sin hunkat fordi det koster penge.

• #20   15. okt 2011 Lotte: Synes virkelig din tone er en tand for hård!
    Og ja, jeg kunne sagtens klare mig som 12 årig, dog var jeg ude for en rideulykke, så lå i koma dengang! Og ja, det medførte en svær hjerneskade, hvor jeg skulle starte forfra med alt!!
    Jeg "flyttede" hjemmefra, da jeg var 15, der var jeg på efterskole, 4 uger efter jeg kom hjem, tog jeg på landbrugsskole, og så flyttede jeg for mig selv.

• #21   15. okt 2011 Helt for sig selv, er man ikke når man er på skole og jeg synes ikke det kan sammenlignes. Men kan du ikke få killingen tilbage til dens mor i de sidste 2 uger, kan jeg kun anbefale dig at finde en reservemor og meget gerne med nogenlunde lige gamle killinger.

• #22   15. okt 2011 *~ Therese ~* : Nu har jeg fået det afvide så mange gange, så tror det er forstået.. Som sagt, ønsker jeg min kat det bedste, og prøver at få fat i opdrætteren.

Maria: Er helt enig, der er mange der ikke burde have kat, killinger er søde, men når de bliver lidt ældre, render de over det hele, det gider mange ikke.
    Hvis man har en hunkat, bør man tage ansvar for den, og endten give den p piller eller sterilisere den.

• #23   15. okt 2011 Nej, men det er noget af en omvældning i forhold til at bo hjemme.

• #25   16. okt 2011 På efterskolen, var der ikke nogle vokne der "passede på" mig, jeg var efterskolens sorte får (gik på hestelinien, og havde egen pony med), fordi jeg gik ind for hestevelfærd, og ikke vil finde mig i, eller se på vold i stalden, og mod hestene.
    Desuden har jeg altid været en enspænder.

Jeg synes skam også katten skal have det bedste, men det er ikke muligt at få ham tilbage til moderen. Har meldt mig ind i gruppen "amme..." og postet et indlæg om at han søger en ammemor indtil han bliver 12 uger.

• #26   16. okt 2011 Det lyder godt Josefine.
    Du skal vide at når nogen reagerer "hårdt" så er det kun fordi vi vil katten og i sidste ende også dig det bedste. Du og Tarzan skulle jo gerne have mange lykkelige år med hinanden. Alt for ofte ender det med alvorlige adfærdsproblemer, når en killing kommer for hurtigt væk fra mormis og søskende. Det ses måske ikke her og nu, men først om flere måneder eller år.
    Desværre er det stadig sådan at alt for mange stadig sender killinger ud i verden, alt for tidligt, selv om loven nu har været i nogen år. Min påstand er at de ikke længere gider det bøvl der er forbundet med at have en flok legesyge killinger. Det kan nemlig nemt sætte sit præg på et hjem, når man ikke er ordenligt forberedt. Og det er der mange der ikke er. De synes det kunne være sjovt og eller hyggeligt med et kuld killinger, som de måske også kan tjene en sjat penge på, hvis de har en hunkat, med lidt længere pels. De tænker kun på dem selv om bestemt ikke katte/killinger eller de mennesker der får en alt for ung killing med hjem.

Jeg håber at du finder et sted din lille Tarzan kan være indtil han er gammel nok. Jeg ville gerne hjælpe, men skal flytte om et par uger, så det kan jeg desværre ikke.

• #27   16. okt 2011 Jeg forstår at I vil katten det bedste, det vil jeg også selv. Men da jeg ikke var klar over, at killingen ikke var gammel nok, og opdrætteren ikke vil tage den tilbage, ser jeg ingen grund til at man kommer helt op i det røde felt, man kan sagtens være hård, men lade være at skrive på sådan en måde, og lave en masse ! tegn.
    Må sige, at jeg er blevet skræmt af tonen herinde, og overvejer at melde mig ud igen.
    Og nej, det er ikke for at løbe for problemerne, men jeg synes ikke jeg fortjener sådan en tone, jeg har nok at tumle med, og det er ikke ligefrem en hjælp at få smidt lort i hovedet.

Kommentér på:
Renligheds træning.

Annonce