Bella rund som en tønde og lugter! {{forumTopicSubject}}
Hallo,
Min kat er ca. 2 år gammel og skulle gerne ikke have orm. Hun leger rundt, spiser og drikker, bruger kattebakken flittigt og virker ikke til at have problemer.
Hendes mave har dog fået form af en tønde. Hun har altid været lidt små kvambset, fordi hun sover for det meste, men hun ser nærmest deform ud. Det skal lige siges, at hun får light mad..
Derudover, så er hun begyndt at lugte i bagenden. Hun vasker dig flittigt, men hvis jeg tager vådservietter (beregnet til katte og tører numsen af, så er der fyldt med afføring og så lugter hun generelt bagfra.
Hvad kan de to ting være et tegn på og kan jeg gøre noget for at hjælpe hende på vej?
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Hvor lang tid har det stået på ?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Ude eller indekat?
Har hun tynd aff?
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
og det med at hun har været rund som en tønde er svært at sige, eftersom hun altid har været lidt tyk i det.
Hun er neutraliseret. Lidt udekat og har ikke tynd afføring. Helt fin afføring, både i farve og konsistens.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
I det hele taget er light-produkter noget, mange fraråder, da katten ikke får de næringsstoffer, den har brug for og derfor vil spise mere for at få dækket behovet. Det er muligvis derfor, hun efterhånden er så udspilet.
Jeg ville i stedet for give hende noget foder UDEN korn - Der findes efterhånden flere gode produkter på markedet.
Vådmad vil også være godt, da det både fylder mere i maven og giver mere væske.
maj 2010
Men hun spiser ikke for meget.
Vådmad er hun ikke for, selvom jeg har forsøgt flere gange og med forskellige mærker og indhold.
Kan du anbefale mig noget god mad til hende, som jeg kan købe via zooplus?
maj 2010
http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/porta_21/170966
+
http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/almo_nature/127056#more
http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/hills_natures_best/208657#more'
De to nederste får hun allerede og er vild med det frysetørrede kød og spiser også, dog ikke med ligeså stor glæde, vådfoderet.
Men sig endelig til, hvis noget af det, ikke giver mening/ikke er godt!
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg kan også anbefale vådfoderet til katte fra Porta 21. Yatzy er vild med det, og står klar ude ved madskålen, når det er spisetid. desuden er det det eneste vådfoder jeg har set, som jeg selv ville kunne putte i munden uden at have lyst til at kaste op. man kan se hele tunstykker i tunudgaven (vores får tun og rejer, og tun og surimi), og det dufter egentlig også helt lækkert af tun.
Hun får sådan en lille dåse med 90 g fordelt på 2-3 måltider om dagen, og så få hun tøtfoder ad libitum. Dog er jeg begyndt at veje foderet, nu hun er blevet kastrat.
Jeg ville gentlig bare sige, at jeg og katten er meget tilfredse med foderet.
jan 2010
maj 2010
Porta grain free valgte jeg også for at komme udenom korn, men til gengæld bruger de bare kartofler som stivelse i maden, og så er spørgsmålet, om det ikke er ligeså dumt?
jan 2010
maj 2010
Hvor mange gram af dette mad og vådfoder får hun så pr. dag og hvor meget vejer hun?
Min mis vejer over 5 Kg (køkkenvægten kan ikke tage hende mere, og har ikke andre vægte) og er fra marts 2010 og neutraliseret.
jan 2010
Jeg har ikke rigtigt styr på, hvad hun vejer. Men jeg har skønnet hende til 3,5 kg, da hun er en lille pige. Hun får 35 g tørfoder om dagen (der står at katte mellem 3 og 5 kg skal have 40-60 g om dagen uden andet til), og så får hun 90 g (en lille dåse) af det våde om dagen. Hun når aldrig at spise tørfoderet helt op på en dag, men begynder hun på at virke sulten, så skal hun vejes.
maj 2010
jan 2010
Hun er også meget lille. Pludselig virker alle andre katte bare som gigantiske kæmper. Jeg bliver næsten helt forskrækket, når jeg besøger andre folk med katte.
Dyrlægen sagde i forbindelse med neutralisationen, at hun er slank, men ikke behøver at tage på. Så hun skulle være fin nok. Men stor, det er hun bestemt ikke:)
Bella rund som en tønde og lugter!