{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser hundemad.
  • #1   20. okt 2011 Det er ikke godt for dine katte. De bliver fejlernærede. En kat har brug for dobbelt så meget protein som en hund har. Hundefoders sammensætning egner sig derfor ikke til katte

• #2   20. okt 2011 Hvis du kun spiser hundemaden af og til og ellers spiser deres kattefoder, tager de nu ikke skade af det.
    Det samme sker her i huset.

Til gengæld er hunden helt ekset med kattemad smiley
    Derfor, kattenes mad står i en højde, hunden ikke kan nå smiley

• #3   20. okt 2011 Altså .. Hundemaden er jo af gode grunde på gulvet. Og vores kattemad står i en højde så hunden ikke kan nå. smiley

Der er altid tørkost hos både katte og hund.

Hankatten spiser engang i mellem lidt hunde mad, men jeg sys hunkatten spiser MEGET hundemad ..

(???)

• #4   20. okt 2011 At de spiser lidt af det betyder ikke noget, så længe de også får deres kattemad..

her deler de også.. he he..

• #5   20. okt 2011 Men hvis hunkatten hovedsageligt spiser hundemad, tror jeg altså ikke det holder i længden.
    Har din hund mad stående hele tiden?

• #6   20. okt 2011 Ved ikke om det er hovedsagligt, men det er nok 70% hundemad..

Og ja han har mad hele tiden, for når vi giver ham, så spiser han det ikke .. Så som regl er der mad hele tiden.

• #7   20. okt 2011 fodrer du din hund efter vægt eller giver du bare en skålfuld? Et godt trick kunne ellers være at dele "portionen" op og fodrer den 2-3 gange om dagen. Så kan det være den spiser op, og det er bedst for hunden med flere små måltider smiley

Det kunne måske være en mulighed.

• #8   20. okt 2011 Sara : Vi har haft fodret ham efter vægt .. Og der fik han morgen og aften, men han spiste det ikke, vi prøvede i en længere periode (3 uger ca) at lade ham have maden 30 min og så fjerne den, men så spiste han så og sige ikke noget .. Så nu har han det bare ... Og så spiser han når han er sulten.. Han har en skål i ca 1½ døgn.
    Han har fin vægt, pels osv, så han mangler ikke noget .. Men jeg træner også med ham og bruger én gang om dagen foder som belønning, hvor de andre gange er det noget lækkert.. Men han yder det samme om det er foder eller guf, så overvejer bare at bruge fodret, men har været i tvivl om det var "okay" at man fodrede på den måde.. Altså at han kun fik mad når vi trænede !?? (Træner 2-4 gange dagligt) Bare sådan små tricks .. Og den ene gang er det bare små lette ting som sit, dæk, pote osv ..

• #9   20. okt 2011 Jeg ville nok kombinere det tror jeg. Det er vel svært at få nok mad hvis det er som belønning?
    Du kan også prøve at sprede dens foder ud, så den bliver aktiveret i hjerne og næse mens den spiser. Det kan være det gør maden mere interessant, men så igen. Det er jo lidt træls at have foder spredt over hele stuen hvis den ikke gider spise det.
    Altså man siger jo at hundens mad skal deles op i minimum to portioner, men jeg ved sørme ikke hvad du mere kan gøre for at få det til at fungere.
    Hvad er det for en hund du har?

• #10   20. okt 2011 Hehe .. Det har vi prøvet, og kattene er mere begejstret end hunden vil jeg sige .. Han er kun et madøre når det kommer som en belønning, men han er mere opsat på clikét end på godbiden.. Meget sær vovse ..

Han er blandning af golden retriver og lab retriver .. smiley Så han burde være et madøre.. smiley

• #11   20. okt 2011 Af samme grund står mit katte mad så hundene ikke kan nå det.... men ved at kattene spiser af hundenes mad hvis det står på gulvet...
    Synes faktisk at det er ret utroligt at 3 hunde og 2 katte kan spise af samme tallerken/skål... Hænder at de får rester fra aftensmaden

• #12   21. okt 2011 Ja okay.. den har nogle madglade gener så.. Hvis du bruger en hel skål som belønning, kan dte vel være løsningen smiley

• #13   21. okt 2011 Lizette : Han kan heller ikke nå kattenes smiley - Men her spiser to katte og hund også af samme tallerken .. smiley

Sara : Ja ... Vi prøver os lidt frem.. Også med forskelligt fodre, da der måske er noget han gider æde.. Men der skal man jo også lige vente lidt, så han ikke får nyt hverdag .. Så det en længere proses .. smiley

• #14   21. okt 2011 prøv at gå ned til din dyrlæge eller hvem du nu handler foder ved og bed om et par prøveposer på noget forskelligt

• #15   21. okt 2011 hvad mener du,sara?

• #16   22. okt 2011 hvad mener jeg med hvad? smiley

• #17   22. okt 2011 Sara : Det kan vi selvf gøre .. Det havde jeg ikke lige tænkt over .. Tak smiley

• #18   22. okt 2011 sara... madglade gener

• #19   22. okt 2011 Michelle: så lidt da smiley

Lizette: Labrador.. De har ikke ret meget andet end mad på hjernen smiley

• #20   23. okt 2011 hej dig.
    Ikke nogen god ide at katten spiser hundemad
    Katten har brug for mere protein og fedt end hunden.
    Derfor er det ekstremt vigtigt,at katten spiser kattemad og ikke hundemad.
    Hundens foder har har mindre proteiner/fedt end kattens.
    Sørg for at din mis får det rigtige foder. mvh jea
    lige en venindes synspunkt

• #21   23. okt 2011 Hun har, som jeg også har skrevet, adgang til kattemad hele dagen, men kan jo ikke sætte hundens mad op så han ikke får mad smiley

• #22   23. okt 2011 hvad med at stille det i et rum hvor katten ikke kommer?
    Jeg har det så nemt,for mine hunde får mad i deres hundegård i haven og de spiser det hele med det samme,så ingen efetrladenskaber til kattene der.
    står din hunds mad fremme hele dagen,da?

• #23   23. okt 2011 Vi har ikke et rum hvor kattene ikke kan komme.. Og kan kattene ikke komme der, så kan hunden heller ikke ..
    Hvis du læser hele indlæget får du svar derpå.

• #24   23. okt 2011 Nu ved jeg ikke hvad hund du har,men måske en ide at fodre den 2 gange om dagen i stedet for at have maden fremme døgnets 24 timer.
    en gang morgen og en gang aften. Har den ikke spist sin morgenmad inden for en halv time fjerner du det og så får den det igen om aften. Igen lad det stå i en halv time og fjern det så igen hvis den ikke har spist.... jo nok ikke sulten hvis den ikke har spist det.
    selv foreslået min søster det der har stor hund da hendes heller ikke spiser ret meget.
    Så det jo kun en time om dagen du skal holde øje med den mad glade kat

• #25   23. okt 2011 Lizette : racen står også ovenover, og dette er prøvet

• #26   23. okt 2011 glem jeg har skrevet.... Jo en milliard der har skrevet... læser ikke dem alle hver gang. sorry

• #27   24. okt 2011 Jamen det er så i orden, gider ikke sidde og skrive det samme 10 gange .. Beklager, og såååå langt er dette indlæg heller ikke jo .. smiley

Men god dag til dig! smiley

Kommentér på:
Spiser hundemad.

Annonce