877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

June M
June M
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195

Lugter anderledes Lugter anderledes

Har idag da jeg skiftede sam´nd i bakken lagt mærke til at min hankats urin har ændret lugt, normalt kan man ikke lugte det fordi sandet tager lugten men nu er der pludselig en kraftig og meget ubehagelig lugt fra det. Bruger det samme sand som jeg plejer og kosten er også den samme. Er det et sygdomstegn eller er det noget der kan ændre sig?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lugter anderledes
  • #1   22. okt 2011 Er han kastereret?

• #2   22. okt 2011 Hvis han ikke er kastreret har du svaret der. Men selv kastrathanners urin kan lugte væsentligt mere end hun katte.
    Men det kan også¨være et tegn på at han får for lidt vædske og derved bliver urinen stærkere i lugten. Det kan også være noget i urinvejene, så jeg synes du skal få ham tjekket.

• #3   22. okt 2011 Han er kastereret, han er næsten 5 år. Han virker frisk nok, er det et akut tjek vi er ude i eller?

• #4   22. okt 2011 ja, hvis vi snakker om problemer i urinvejene, vil jeg ikke anbefale at vente for længe. Men du kan jo prøve at give ham noget dåsemad eller råt kød, for at tilføre ham mere vædske, og se om det kan tage noget af lugten.

Jeg er af den overbevisning at alle de katte, eller i hvert fald de fleste, der har problemer med urinvejene, er kommet af at man kun eller stort set kun fodre med tørfoder. Jeg tror ikke det handler om at de bliver neutraliserede, som nogen mener.

• #5   22. okt 2011 Har givet ham noget af hans våde-mad nu og blandet lidt kyllinge fon ved, han plejer at elske det men han er ikke interesseret idet og er begyndt at gemme sig, har talt med vagt dyrelægen som sagde jeg skulle se det an et par timer for at se om æde-lysten kommer tilbage. Er rigtig bekymret for ham:(

• #6   22. okt 2011 Jeg håber det bedste. Men man skal altid være opmærksom når de skifter væremåde. Så det er godt du har ringet til dyrlægen.

Kommentér på:
Lugter anderledes

Annonce