{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

ny gammel kat er flyttet ind :-) {{forumTopicSubject}}

Så er dejlige Rex rykket ind i vores hjem og vores hjerter.
Han er en ti år gammel exotic, som manglede et nyt hjem og som vi tog ind. Han flyttede ind fredag aften.

Han klarede køreturen super flot. Da vi kom hjem ville han gerne hurtigt ud af sin transportboks så han kunne hilse på vores anden kat Balder.
Balder ville dog slet ikke hilse på Rex han hvæsede og knurrede advarende, men var mere defensiv end agressiv.
Rex flyttede ind under vores seng og der har han boet siden. Han kommer ud om aftenen og putter i sofaen, når Balder ikke holder ham i soveværelset ved at ligge sig i døren og knurre så han ikke kan komme ud.

Han spiste slet ikke de første mange timer, men søndag morgen fik jeg mad i ham. Han har ikke drukket mens jeg har set det.
Umiddelbart han har altså ikke været på bakken siden vi fik ham hjem fredag og nu begynder jeg at bekymre mig ret meget om det.
Jeg tænker at købe noget af hans sædvanlige grus og give ham sin egen lille bakke inde i soveværelset, så han ikke skal gå på Balders bakke, og vi bruger træpiller hvilket han jo ikke er vant til.
Er der andet jeg kan gøre?

Han virker ikke sløv, eller sløj, og har ved tryk på maven ikke udvist ømhed. Jeg ved jo ikke om han går på toiltettet når vi sover, men jeg viste ham bakken igår og han lignede ikke rigtig en der fattede hvad jeg mente.

de er nu alene hjemme i 8 timer, og jeg er lidt nervøs, men da der på ingen måde har været tegn til agressiv adfærd eller kamp, men snarere flugt og defensive positioner, så har jeg det egentlig ok med at de er alene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny gammel kat er flyttet ind :-)
  • #2   24. okt 2011 har også tænkt på feliway.
    Jeg har dog haft det før og mærkede umideelbart ingen forskel på mine katte i den periode.
    Men jeg har stadig dispenseren, så jeg kan jo købe en refill og se om det hjælper, lidt er jo også godt.


  • #4   24. okt 2011 jeg vil bestemt anbefale en bakke mere.
    Og så vil jeg tage Balder væk fra døren ind imellem, så Rex får mulighed for at komme ud, hvis han har lyst.
    Feliway, jo, det kan være en mulighed. Men du skal påberegne lidt længere tid til sammenførelse når det er voksne katte. Indtil videre synes jeg faktisk det er gået helt fint efter det du skriver.
    Giv Rex noget dåsemad, så er du i hvert fald sikker på at han også får vædske. I forhold til at komme af med tingene, kan det jo være muligt at han har gjort det under sengen, når Balder ligger på lur.


  • #5   24. okt 2011 Jeg ville så ikke have ladet dem være alene sammen og slet ikke i otte timer, da det sikkert er Rex, der både er i defensiven og på flugt.

    Du skulle i stedet for have ladet ham få ro i soveværelset med lukket dør, så han kunne få både spist og drukket + gået på bakken i fred.

    Og selvfølgelig skal han have sin egen bakke med det grus, han er vant til. Balders bakke lugter af Balder og ham er han bange for og desuden vil Balder sikkert ikke lade ham bruge den.


  • #6   24. okt 2011 Marianne:
    Han har fået dåsemad, men han udviser ingen interesse.
    Jeg tror ikke han har lavet under sengen, der lugter ihvertfald ikke derinde, men man skal aldrig sige aldrig.
    Jeg køber grus til ham idag.
    jeg synes sammenførelsen går rigtig godt, så det er mest rex'es manglende bakke-besøg der bekymrer mig.
    Jeg har ikke ville blande mig for meget, for at Balder ikke skal føle at jeg skubber ham væk til fordel for den nye kat. Men jeg har flere gange været henne og distrahere ham, så rex kunne komme ind i sofaen og hygge. Derinde er han en helt anden kat, rolig og afslappet, gaber højt og masserer med poterne smiley

    Mega:
    Jeg kan godt se hvad du mener. med den lukkede dør..det skulle jeg måske nok have gjort. Det vil jeg gøre de næste par dage indtil han er mere tryg.
    Han er tryg ved mig, men det er vist også det, og når jeg ikke er der vil han selvfgølgelig være endnu mere urolig.
    jeg tager tidligere hjem fra arbejde, så de ikke er alene så længe



  • #7   24. okt 2011 Vi fik også en ny gammel kat for 4 uger siden. Vi har godt nok ikke andre katte, men nogle af dine problemstillinger kan jeg genkende.
    yatzy var meget lidt interesseret i mad den første uges tid. Faktisk er det først i de sidste to uger hun har spist rigtig godt. Nu kommer hun løbende ud i køkkenet hver gang man går derud, og står og piver, når spisetid nærmer sig (hun har altid tørfoder, og får så vådfoder to gange dagligt). Så det har løst sig selv.
    Hun flyttede også ind under vores seng og ind i vores tøjskab. Ihvertfald, når vi ikke har været hjemme en gang i mellem. Når vi så kom hjem, kom hun snigende ud. Men det er hun også holdt op med. Nu sover hun bare i klædeskabet en gang i mellem. Men det vil jo nok tage lidt længere tid hos dig, fordi du har din anden kat også. Men det lyder da umiddelbart som om din første kat opfører sig normalt overfor den nye.


  • #8   26. okt 2011 Så er der opdatering på Rex

    han bliver stadig mere tryg ved stedet, han er nu begyndt at turde færdes på egen hånd i lejligheden, og skal ikke længere lokkes ud fra under sengen, han kommer når han kan høre os i stuen.
    Han har spist en stor portion vådfoder under sengen igår, og imorges kunne jeg se at det meste af hans tørfoder nu var væk.
    Han drikker også rigtig fint nu, og af Balders skål.
    I går så jeg desuden at der var tisset i hans bakke.
    Nu mangler vi bare at han laver stort.

    Igår var Balder helt henne ved Rex og snuse ham bagi, og hvæse kun lidt da Rex vendte sig om og så på ham. Og i morges lå de faktisk lidt i kradsetræet på samme tid, på hver sin hylde.

    Han er en kæmpe kælegris. Mosler rundt i sengen og sofaen, ligger helst i arm eller i ske, og når han sidder på gulvet og synes vi skal nusse sætter han sig på bagbenene og nærmest skærer tænder af lykke når man bukker sig for at nusse.

    Alt i alt går det rigtig godt!! Jeg er overrasket over at tilvænning mellem de to drenge går så forholdsvis hurtigt. Kun 5 dage og de kan allerede være mindre end en meter fra hinanden uden at hvæse og der har ikke været et eneste tegn på kamp.


Kommentér på:
ny gammel kat er flyttet ind :-)

Annonce