11.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

kradsetræ billigt og stor eller gør det selv kradsetræ billigt og stor eller gør det selv

hej leder efter et godt men billigt kradsetræ , vil ikke give 2000kr for et kradse træ for noget der sikkert ikke koster mere end 200kr at lave smiley
kender i en hjemmeside eller butik der sælger til gode priser eller kender i et link til et lav det selv kradsetræ ?
kravet er at det skal være fra gulv til loft og skal have nogle hylder som katten kan ligge og få overblik på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kradsetræ billigt og stor eller gør det selv
  • #1   31. okt 2011 zooplus.de har masser billige gode kradsetræer smiley

• #3   1. nov 2011 Gå ned i din lokale tæppehandler, og få et gratis plastrør ud af dem (dem tæpperne er rullet på), og køb for 200kr. sisalreb, så kan du snildt lave det flere meter, og hylderne koster næsten ingenting og kan beklædes med gulvtæpperester ovenpå, eller stof, eller hvad du nu har liggende, sådan lavede jeg vores 2,4 meter løbesøjle, (dog uden hylder) billeder 12, her på:
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=13393

• #4   1. nov 2011 Hov ja, glemte at skrive at zooplus.de rent faktisk også kan være med til den pris, 200kr. for det her, der går helt til loftet:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/deckenspanner/deckenspanner_180cm/30318

• #5   1. nov 2011 Lars - Det var ellers nogle lækre hylder du har i det album. Har du selv lavet det? :o)

Hvordan hæfter du sisalrebet på plastik røret? Undervejs, eller kun i enderne, og med hvad? :o)

• #6   1. nov 2011 Lars: Ja det ser genialt ud, tak for rådet.. jeg vil gerne lave en 'galopsøjle' (mener jeg de hedder) selv, da jeg syntes de kan være ret dyre smiley

Mvh. til et kradsetræ vil jeg enten anbefale at lave et selv, se evt.
    http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=4100&page=1&showtype=1&pageelements=3

Ellers er det en god ide at bruge bare lidt flere penge på et. Hvis katten/e bliver glad for træet vil det hurtigt blive slidt smiley Vi brugte ca. 1200 på vores og det er allerede lidt slidt selvom kattene faktisk ikke bruger det meget.

• #7   1. nov 2011 Fandt også lige de her links:
    http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=3721
    http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=2556

De ser allesammen flotte ud, måske ejeren af disse fotoalbums kunne hjælpe dig på vej, hvis du selv vil lave dit smiley

• #8   1. nov 2011 Eva: mange tak smiley ja har selv lavet dem, dog fik jeg et lille savværk til at skære egetræet i skiver, det har jeg ikke selv udstyr til desværre smiley så har jeg afbarket og slebet dem osv
    Da jeg har brugt et ret tykt sisalreb bliver det helt sikkert ikke slidt over, og så har vi ca. 6 andre kradsetræer de bruger, så jeg har udelukkende hæftet det i hver ende, og det er jeg stadig sikker på er nok til mit brug, det er kun 2 af vores katte der løber op af det, specielt vores bengal, som også kan finde på at kravle lodret ned af det smiley

Herdis: jeg er enig i at hvis man køber et nyt i den størrelse til 200kr så holder det nok ikke fantastisk, men det kan jo være alt Anne-Lise har til det projekt og så er det jo klart bedre end ingen, laver man det selv, så holder det typisk dog langt bedre end selv træer til flere tusinde smiley

• #9   1. nov 2011 Jeg har også nogle af de ret billige kradsetræer (endte med 2 for 500 kr), og de bliver flittigt brugt, og de er da 3 år gamle nu, og jeg synes stadig de ser ganske pæne ud.. Men de holder så nok heller ikke længe endnu før de begynder at blive grimme, men når man f.eks. er på SU når man køber sådan et, så er det jo godt lige at have et der kan holde en 3-4 år eller sådan noget, og så forhåbentligt kan vente med at købe kvalitet til man er færdig med studiet og har et arbejde :o)

Lars - Tak for svaret.. Det lyder interessant, det tror jeg at jeg skal prøve at lave selv på et tidspunkt.. (og så med en hylde eller to undervejs på væggen, til at komme af på.. Nogle af mine kræ er altså lidt gumpetunge :oP ..)
    Hvordan har du hæftet det i enderne forrresten? :o)

• #10   1. nov 2011 I top og bund har jeg lavet en lille "fod" i egetræ med et hul på størrelse med røret i (alt træ kan jo bruges, nu havde jeg bare en del rester i eg), i bunden er røret skubbet ind i foden og skruet fast, og så har jeg lavet et lille hul ned i træet på tykkelse med mit reb og limet den ene reb ende fast i hullet. I toppen er den anden ende reb bundet fast om røret med et dobbelthalvstik og lidt trælim (som jo er gennemsigtigt når det er tørt), så det ikke løsner sig.
    Der findes sikkert mange måder at gøre det på, men det virker ihvertfald hos os smiley

• #12   1. nov 2011 Lars - Tak for svar smiley Smart lige at bruge trælim..

• #13   1. nov 2011 Lars: Hold op hvor er jeres hjem bare lækkert indrettet til kattene! Det ser super fedt ud! Og det jo også pænt at kigge på! Hvad er det for noget træ der er brugt til div. hylder? Og hvad har du givet for alle de ting ca?

• #14   1. nov 2011 Det er egetræ jeg har brugt, savet op i hvad der kaldes kalmar brædder, koster ikke ret meget, gav 500kr. for alt det eg man kan se, og har stadig noget jeg ikke har brugt endnu smiley ellers er det bare tid det tager på at afbarke og slibe det hele inden montering.
    Men det kan nu laves i hvilket som helst træ, jeg kan bare godt lide eg.
    Kan da også anbefale det til Anne-Lise til hylder, så går de ihvertfald aldrig i stykker smiley

• #15   2. nov 2011 Okay det må jeg lige kigge på! smiley

Kommentér på:
kradsetræ billigt og stor eller gør det selv

Annonce