{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Tina P
Tina P
Tilmeldt:
1. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

ældre hankat med gigt {{forumTopicSubject}}

Min kat på 13½ fik konstateret gigt for ca. 2 måneder siden og har siden fået en pille Canosan om dagen. Han virker på ingen måde smerte plaget. Men - han har den seneste måned ændret lidt adfærd. Han løber en del i stedet for at gå, både når han skal ind og ud af rum eller op / ned af sofaen. I det hele taget virker han lidt forstyrret og forvirret, som om han pludselig får en indskyldelse og spæner afsted. Han kaster også tiere op, om natten, det ligner primært slim. Ellers er han kælen og spiser som normalt.Jeg fik at vide han ville kunne få sin anden ungdom men er der nogen der har erfaringer med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ældre hankat med gigt
  • #1   2. nov 2011 Det er jo egentlig ikke overraskende at han fiser rundt lige pludselig, hvis hans smerter er væk smiley

    Den med opkasten ved jeg ikke.. Måske der er noget i pillen hans mave ikke er så glad for..
    Prøv at snakke med dyrlægen, det kan ikke være sundt at kaste op alt for ofte..


  • Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   9. nov 2012 min kat har været på Canosan i godt et år nu, det er meget effektivt mod gigten ihvertfald. Jeg oplevede det samme som du beskriver, men er du sikker på der ikke er noget andet galt, eksempelvis har min fået konstateret loppeallergi, det vil sige han er meget mere generet at lopper end normalt. Han kunne nemlig også finde på at løbe afsted lige pludselig, kaste op og klø sig på det nederste af ryggen så hna får sår i huden.

  • #3   9. nov 2012 det med at de løber konstant - ja nu taler jeg desværre af erfaring med en tidligere hunkat som var hårdt plaget af gigt...

    Det var faktisk et af de helt klassiske symtomer hos Devouee, når der var årstidsskifte. Så begyndte leddene at værke, og så fik hun smerter. Når hun så bevægede sig, så gjorde det ondt og hun ville væk fra smerten = hun luntede faktisk konstant og tog "tilløb" til små spring som hun før kunne tage fra nærmest siddende stilling.

    Jeg ville overveje kraftigt om din kan har begyndende smerter!
    Især fordi nu starter det at blive koldere og det påvirker altså! Jeg taler af bitter erfaring, jeg kom for sent i gang med smertebehandling og så først effekten bagefter - og fortrød jeg fik startet så sent! smiley

    få ham tjekket grundigt for smerter - og indret hjemmet så vidt muligt, så han ikke behøver springe mere end højst nødvendigt.


Kommentér på:
ældre hankat med gigt

Annonce