Kattetis. Kattetis.
Okay, jeg har det problem, at mig og min familie har 3 katte; to hunkatte og en hankat.
den ældste hunkat kan ikke så meget med den anden hunkat, men de kan sagtens gå sammen og sove det samme sted uden de store problemer. Det tog et år før Julie (ældste hunkat) kunne med Bianca (yngste hunkat).
Men nu er Julie begyndt på noget virkelig stygt; Hun tisser på ALT.
Ikke som sådan sætter sig ned og tisser, men står med numsen mod f. eks en kiste og så sprøjter hun en stråle tis ud på kisten! Troede kun det var hankatte der gjorde sådan noget faktisk, men man lever for at lære jo.
Hun gør det også på tasker, nyvasket tøj, tøj der ligger på gulvet, ja, stort set over alt.
Har taget hensyn til, at det kan være pga. Bianca hun gør det, så har 3 kattebakker stående forskellige steder, men det er kun Bianca der bruger dem, da Julie kun vil tisse udenfor og det samme med min hankat.
Min bror havde så en tanke om, at det kan være at hun kun tisser på tøj, som stinker at sved, men det kan heller ikke passe for hun tisser jo på stort set alt. Rettere; Afmærker territorium.
Og det er slemt på mit værelse, da Bianca er meget på mit værelse, men hun lader til ikke at blive generet af den stank af katpis. Men det generer os andre enormt meget. Og det er først inde for det halve år at hun er begyndt på det for ellers er hun meget renlig.
Jeg ved ikke hva jeg skal gøre, for det hjælper ikke at skælde dem ud eller vise hende kattebakken, da hun ikke tisser som sådan inde for. Og tøserne har ingen agressiv adfærd mod hinanden på nogen måde.
Min dyrelæge ved heller ikke lige hvorfor hun er begyndt på det.
Kunne være rart, hvis nogen havde evt. en teori om, hvorfor hun gør det. -.-
For det er første gang jeg har oplevet det.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 12
Men det er bare lidt, at hun gør det over alt, bare ikke der, hvor Bianca ikke kommer så meget, så som min brors værelse, gangen oven på og bryggerset.
Det er mig bare en gåde, at hun ikke kan acceptere, at Bianca er meget inde ved mig, køkkenet og stuen.. Det er lige de steder hun strinter mest ved og så tøj self.. Vi har haft 2 andre hunkatte førhen og der var der ingen problemer.. Det kun ved Bianca at det er sket og så lige det halve sidste år at det er blevet slemt.
Kan man ikke gøre noget, så hun ikke gør det?
Vi snakker med hende hver dag og giver hende masser af opmærksomhed, leger med hende, giver hende mad og al den plads hun vil have, men det virker bare som om at hun prøver at tyrannisere Bianca, ved at afmærke territorium de steder, hvor Bianca hænger ud.
Og det er jo ikke nødvendigt, da hun har masser af plads og bliver behandlet godt.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 12
Julie er på p-piller og det bliver mine forældre der skal betale for Julie, da jeg ikke har råd til hende også.
Men en af mine veninder siger, at man bare kan bruge for der vist hedder "Kat gå væk".
Men vil da ik til at sprøjte mine møbler med noget, jeg ikke ved hjælper eller om det bliver værre af det.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Gå-væk-kat stinker i sig selv ad H til og katten vil bare strinte et andet sted.
Mange hunkatte på p-piller er mentalt påvirket af dem i negativ retning (ligesom nogle kvinder også er).
De bliver enten sky og tilbageholdende eller nogle aggressive kramper.
Jeg har oplevet det så tit - også at katten er "vendt på en tallerken" og blevet kontaktsøgende og kærlig, efter den blev neutraliseret.
Mon ikke dyrlægen giver noget rabat, hvis begge kattene bliver neutraliseret samtidig? De fleste gør!
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Kattetis.