At lære det med farver !! {{forumTopicSubject}}
For et par år siden læste jeg en del om farver, men har vist en hukommelse som en si, og syns ikke det er så ligetil. Men spændende, så har prøvet på at farvebestemme Pusles killinger. MEN er jeg helt galt på den ? Har billeder i fotoalbum.
Sort spotted tabby bicolour (n 24 03)
Blå bicolour (a 03) eller måske blå makrel tabby bicolour (a 23 03)
Sort tortie bicolour (f 03)
Blå tortie bicolour (g 03)
Bicolour - harlekin - med hvid ?? ... syns den lidt svær.
Der er også killingen - den blå med hvid, syns jeg kan ane nogle meget svage striber på siden - de er mere tydelige på billeder end i virkeligheden hvor de er meget svage !!
Deres mor Pusle syns jeg var blå tortie med hvid da hun var helt lille - idag tænker jeg om hun måske er blå tortie blotched med hvid ?? Kikker jeg er hendes pels lys i bunden sån lys grå !! Men skal hårene ikke være hel hvide eller cremhvide nederst hvis hun er med sølv ??
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Blå bicolour (a 03)
Sort tortie bicolour (f 03)
Blå tortie bicolour (g 03)
Ovenstående er jeg enig i.
dec 2007
Har den blå om øjnene?
Jeg vil ikke mene at moderen er sølv. Tabby er hun dog, det kan de se fordi hun har en "tabby brille" rundt om sit blå øje.
jul 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 81
Så var det da ikke helt hen i vejret, lige en smule stolt af mig selv ligenu :O)
jul 2006
dec 2007
Gisele som er tabby har en brille om sit sorte øje: http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=43650
Elle som ikke er tabby har ingen brille om sit sorte øje: http://www.kattegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=43654
Bemærk at rød vil altid vise tabby striber, så du kan aldrig regne med det røde.
jul 2006
Den er ikke helt blå om øjnene - altså i pelsen om øjnene - i kanten ved øjnene er den.
Pusle - hvis hun er tabby - er det så blotched eller ??
jul 2006
Men din Elle har hun brille på det andet øje end den sorte, men er ikke tabby ??
Kan nok komme til at spørge rigtig dumt ;-O
jul 2006
(link fjernet)
dec 2007
Jeg kan ikke se på dine billeder af Pusle om hun er blotched.
Som jeg skrev så kan du ALDRIG regne med tabby striber i det røde da rød altid vil vise tabby selvom katten ikke er det, så derfor kan du ikke regne med de tabby striber min Elle har rundt om sit røde øje :o)
jul 2006
Nu vil jeg gå på jagt efter nogle billeder af Pusle hvor man bedere kan se hendes farver.
Tusind tak Anni, lærte jeg også lidt idag :O)
dec 2007
At lære det med farver !!