Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære killing at blive vasket.
  • #1   9. jul 2013 Alt efter race, så afhænger det jo af om det er nødvendigt. Jeg vasker min en gang pr. måned, men hun er så også en Sphynx.

• #3   9. jul 2013 Med mindre du skal til udstilling, kan jeg ikke se nogen som helst grund til at vaske en kat.

• #5   9. jul 2013 Når de får bæ i pelsen og ellers ikke.

• #6   9. jul 2013 Vi vasker vores en gang om året, gerne når de lige har smidt vinterpelsen og alt støv og snavs der har samlet sig i pelsen rigtig kommer frem..
    ellers bliver de KUN vasket hvis de har leget i mudder eller lort (:

• Sofie P
    Sofie P Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #7   9. jul 2013 Arbejder på dyreklinik og har aldrig hørt om at man bør vaske en kat. Kun hvis det er sår eller andet unaturligt. smiley

• #8   9. jul 2013 Nogle racer har behov for vask, og hvis man går på udstilling, vaskes katten også, men i almindelighed, så er der ingen grund til at vaske katten, med mindre den er smurt ind i lort, mudder, olie eller noget andet der er sundhedsskadeligt for katten..

Den vasker fint sig selv..

• #9   9. jul 2013 Nogle gange kan det hjælpe, at vaske en langhåret kat i shampo som gør pelsen mindre elektrisk og filtre mindre, men man må aldrig vaske en kat med filtre, det bliver lige som en uldsok som har været i kogevand.

Men udstiller man ikke så vask kun i nødstilfælde.

Jeg har hellere klippet den pels af, hvor der har været lort på, end vasket, det har jeg prøvet mange gange nok, til at vide det er svært, at få ud uden det store bad smiley

• #11   10. jul 2013 Generelt skulle det ikke være nødvendigt at vaske katte.
    Det sørger de selv for, da deres spyt indeholder et enzym, der virker som sæbe.

• #12   12. jul 2013 Jeg vasker så min kat én gang i måneden, han er så også helt hvid, og bliver let gullig, mad os, støv partikler der florere rundt hans evne til at få vådfoder væske på hans krave osv
    Ellers hvis han ikke var helt hvid kom han i bad 1-2 gange i året

profilbillede
  • #13   12. jul 2013 Henne her er min datters, hun har aldrig været vasket og er altid ren, selvom hun har en stor have at være i, rødt sand kan give lidt misfarvning, men jeg syntes hvide katte er fantastisk til, at holde sig rene.
    Jeg bryder mig ikke så meget om hvide hunde, fordi de næsten altid ser snavsede ud.

profilbillede
  • #14   13. jul 2013 Jette L,
    Hvis du kigger på pelsen kan man også sagtens se forskel (:

• #15   13. jul 2013 Der er nu mere en børstning hun mangler efter en dag i haven smiley

• #16   14. jul 2013 Mine Maine Coon'er, hvor de ældre er over 10 år, har aldrig været vasket, og deres pelse er meget flotte, selv om de klatrer i træer og ruller sig på jorden.

Selvfølgelig skal jeg gå deres pelse igennem for burrer, små, stive pinde og klæbende bladskeder, som lynhurtigt laver knuder, men vaske dem er ikke nødvendigt.

I det hele taget skal man passe på med ikke at ødelægge den naturlige fedtbalance i kattens hud og pels. For megen vask stimulerer kun til øget fedtproduktion, og så er det skruen uden ende.

Kommentér på:
Lære killing at blive vasket.

Annonce