{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Simba er hjemme efter ca. 5 år på frie poter {{forumTopicSubject}}

Simba er øretatooveret, og har et meget tydeligt kendemærke, nemlig er krøløre (stammer fra operation af blodøre)....
Simba forlod matriklen for ca. 5 år siden, og min søn mente han så ham ligge død i en grøft få dage efter, men da vi ville hente ham var han væk, vi blev enige om at ræven nok havde fået en billig middag (vi bor få hundrede meter fra en stor skov)
for 2 dage siden ringede der så en dame, som bor 400 meter fra vores gård, hun mente bestemt det var vores kat hun havde haft gående den sidste måned og stjæle pindsvinenes mad i garagen, hun havde set et billed af ham på vores HP, og han havde reageret på hans navn, ved at hoppe op til hendes datter og spinde helt vildt.
Jeg var på vej på job, men ville komme næste formiddag direkte fra arbejde.....nå, der var fulgen fløjet, men damen ville ringe så snart han kom igen, nu havde han nemlig fundet kattelemmen og hendes katte var ikke så interesseret i at dele Simba.....
I aftes var jeg så derhenne og det var min "gimpegøj" hans kælenavn.....
Han opfører sig hjemmevant, selv om her er en del nyere katte, for Simbas BEDSTESTE VEN hans hund Lucas er her stadig og gensynsglæden var SÅ rørende, det var meget tydeligt at de kunne huske hinanden......
Jeg vil såmænd ikke så meget med min tråd, men det kan måske giv andre HÅB om at gense et elsket kæledyr igen........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Simba er hjemme efter ca. 5 år på frie poter
  • #1   10. nov 2011 hvor er det en dejlig historie. Det kunne være spændende hvis man kunne finde ud af hvor han havde været og hvad han havde bedrevet i de 5 år.


  • #2   10. nov 2011 ja, det ville jeg bestemt også gerne vide......

    da jeg har opdræt og 4 uger gamle killinger går han i en afsnit af huset for sig selv, sammen med hunden....

    jeg tør ikke lukke ham sammen med de andre før han igen er fuldt vaccineret....men han hygger sig


  • #3   10. nov 2011 Nej hvor vildt ! Min Nielsen kom os hjem efter 6 mdr smiley stort tillykke med at han er kommet hjem smiley

  • #5   10. nov 2011 Hold da op, sikke en historie.. Hvis bare katte kunne tale.. smiley
    Mon han har haft et andet hjem de 5 år?
    Han er jo selvfølgelig øretattoveret, så det burde ikke være tilfældet - men nogle gange er folk skræmmende hurtige til at "adoptere" "herreløse" katte..


  • #6   10. nov 2011 ja, vi bor jo på landet, og færdes tit på gåben ind til landsbyen, og der har han jo kun huseret den sidste måned.....
    min teori går på at han måske er hoppet ind i en bil og er blevet kørt et stykke hjemmefra.....hvor han så måske har boet her og der indtil han var næsten hjemme igen....
    huset hvor han blev fundet ligger lige imellem hans barmdomshjem og vores nuværende gård
    Simba boede fra han var killing hos os i 99 i hans "barndomshjem"...og vi købte gården i år 2003...... han forsvandt i år 2006


  • Anja J
    Anja J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   10. nov 2011 superdejlig historie...............stort tillykke med at han er hjemme igen. "Home sweet home" smiley

  • #8   10. nov 2011 Haneben - Du behøver ikke starte forfra med at vaccinere ham; Een vaccine er nok, men til gengæld ville jeg for en sikkerheds skyld få ham testet for FIV/FeLV.

    Tillykke med genforeningen.

    For et par år siden (herinde) fandt vi via øremærket frem til ejeren af en tilløberkat.
    Det viste sig, at den havde været forsvundet i 11 år, men den genkendte både sin ejer og sit gamle hjem.


  • #9   10. nov 2011 Mega, han er ikke vaccineret i 5 år.....ja klart skal han også FIV/FeLV testes.....
    og Tak.....jeg kan slet ikke fatte han er hjemme hos mig igen........

    lige nu har jeg taget computeren med ned til ham og hunden.....det er nu så hyggeligt mener de begge


  • #12   10. nov 2011 ha ha ha Jesper....måske du skulle finde tid i din kalender til en synsprøve....

    Tak ja det er fantastisk....netop fordi vi troede han var død

    både min mand og jeg troede i første omgang at det var nogle der ville "tørre en kat af på os"........ men han er nu ret genkendelig med det krøløre......
    hvis I vil se ham...så er HP www.hvilsted-pc.dk
    gå ind under dyrene og find SIMBA....langt nede og det er en rød kat


  • #13   10. nov 2011 Ejj, hvor er det bare vildt! Og ja, som man kan se på billederne, så er han rimelig genkendelig. Hvor må det være dejligt at få sin lille mis tilbage efter så lang tid. Det værste må være den tid, hvor i ikke har vidst om han var levende eller død. Sikke en solstråle-historie! Tillykke med jeres "nye" familiemedlem;o)

  • #14   10. nov 2011 Dejlig at høre, der er håb for os som også på mystisk vis har haft en kat, med øremærke og som bare forsvandt og man ingen henvendelser får på øremærket.

    Stor tillykke haneben smiley


  • #15   10. nov 2011 tak......jamen Anja, vi troede jo han var endt som middag i rævegraven...efter påkørsel.....

    men det var han så ikke....og tak vores glæde er meget stor.....og som han bliver forkælet.......menden stod op klokken 5 sidste nat og gav ham rejer, han miavede som om han var sulten......

    ja ja lille Simba....som jeg altid har sagt til dig.....der er en luder i os alle.....det er bare et spørgsmål om prisen.......


  • #16   10. nov 2011 Ha ha! Ja, den sidste kommentar har du ret i! He he

    Så blev ræven snydt for en omgang middags-kat. Måske det er fordi at de har samme farve, og ræven så sympatiserede med Simba;-)


  • #17   10. nov 2011 min søn har et syn på +7,25 på begge øjne, så han kan have set en rødlig plastikpose og troet det var Simba......
    selv om sønnemand var 16 år......og havde briller....tro mig....han ville ikke opdage hvis jeg gik på modsatte fortorv......LOL


  • #18   10. nov 2011 Åååh hvor er det dog fantastisk smiley Sikke en glædelig historie
    Simba er en af de katte jeg kan huske nok pg.a krøløret


  • #19   10. nov 2011 Ja Laila, han har skam været oprettet herinde engang......men det er også ved at være nogle, flere, mange år siden....griner

    men han er tro mod sig selv, den gamle dreng.....han husker alle de ting der kan gøre mor blød i knæene og Simba får sin vilje.....er lige ved at tro det er ham der er RÆVEN.....LOL


  • #20   11. nov 2011 Hvor er det dejligt med en solstråle historie. Vores hankat Merlin er selv gået på opdagelse i sidste måned, siden der har ingen set halespidsen af ham. Vi har snakket med alle, og leder hver dag.

    Selvom man nok burde indstille sig på det værste, så håber jeg stadig på det bedste. Historier som denne får humøret op igen.

    Hvor er jeg glad på jeres vegne.


Kommentér på:
Simba er hjemme efter ca. 5 år på frie poter

Annonce