{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Zoolac.. kan det gives i maden?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal være alene hjemme med mine to katte da de har dårlig mave.

Min kæreste hjalp mig med at holde dem mens vi gav dem zoolac igår (som de ikke gider og gerne spytter ud!)

men jeg ved jeg ikke kan gøre det alene, prøvede her til morgen da min kæreste glemte vi skulle være to!!! men det går ikke, det synd for dem.

Ved nogle om de kan få det i maden? De får skånekost og masser af væske i maden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zoolac.. kan det gives i maden??
  • #2   18. nov 2011 Kan høre at jeg er ret heldig med at min kat er vildt med det og spiser det ganske frivilligt , men synes du skal prøve at blande det i den våde kost. Det har jeg gjort når Asti får kattemalt , for det gider den bestemt ikke spise ! Men det ryger da ned når det er i maden smiley

• #3   18. nov 2011 Tak for svar ;o)
    Kan jeg ikke risikere de bliver kvalt i det, hvis jeg sprøjter det ind i munden? Ved jo ikke om jeg er uheldig ikke at ramme i ganen men i halsen..
    bruger en lille sprøjte jeg har så jeg kan måle, hvor meget de skal have. 1 ml ca.
    Ved bare ikke om det mister lidt af sin virkning, ved at man giver dem det i maden?

• #4   18. nov 2011 Jeg gav det os i en sprøjte i starten . jeg sprøjtede det kun ind i munden og holdte så let omkring munden til jeg kunne høre at hun sank det . Men tror da bestemt ikke det taber virkning ? :s men er da ikke sikker .

• #5   18. nov 2011 jeg må nogle gange gøre det, at jeg simpelthen tager den mængde de skal have på fingeren, og så tager jeg katten og tørre lidt af på munden, så de slikker det i sig. Det gør jeg så flere gange indtil de har fået det de skal have.
    Da Pusser levede ku han bestemt ikke lide Zoolac, og da fik jeg at vide af dyrlægen at jeg sku smøre det på hans poter, for så slikker han det selv af når han vil gøre sig ren. Og det virkede også fint smiley

• #6   18. nov 2011 ja god ide det med poterne ;o)

• #7   18. nov 2011 Jeg tømmer kattebakken et par gange om dagen nu, for at holde øje med konsistenen på lorten. hvis den er blevet lidt fast igen, når jeg komme hjem idag, ville i så, hvis det var jer, tage ham med ud at kører et par timer ca.? Det fordi vi plejer at tage ham med op til noget famile, fordi vi er væk en hel wee. Hvor han er vant til at være og er tryg. Jeg ville nemlig gerne med istedet for at sidde derhjemme, men ikke hvis det er en dårlig ide og selvfølgelig ikke hvis han stadig har tynd mave...Sååå hvad ville i gøre?

• #8   18. nov 2011 Ja, Zoolac kan sagtens gives i maden - det fik Junior.
    Jeg snød min søsters kat ved at ae det af på brystkassen, så er der kun én vej udenom nemlig at slikke det af:-).

• #9   18. nov 2011 Til det sidste Stef, så ville jeg nok blive hjemme denne weekend.

• #10   18. nov 2011 Jah det kan som sagt sagtens gives i maden.
    Vi fandt det egentlig nemmest at tage det på fingeren og så smøre det på hans gane. På den måde kunne han ikke spytte det ud smiley

• #11   18. nov 2011 Tak for gode råd

• #12   18. nov 2011 Jeg har heldigvis en kat der er vild med det. Men første gang smurte vi det på hans poter. Men ringede så og spurgte dyrlægen om det kunne blandes i maden og hun sagde at kunne det sagtens. Jeg ligger bar en lille klat ovenpå hans vådfoder. Det fungerede også.
    Men jeg syntes også du ska blive hjemme med din lille syge kat. smiley

• #13   18. nov 2011 tjahh jeg sprøjter det bare forsigtigt ud på kanten af sprøjten og så slikker han det i sig...han tager det som en godbid...jeg må have en nem kat smiley

• #14   18. nov 2011 Hvis du ikke kan få din kat til at tage Zoolack så prøv med økologisk A 38. Vigtigt at det er økologisk. Det indeholder faktisk flere acidophilus kulturer end Zoolack. Mine katte spiser det som slik, hvis de kan komme afsted med det.

• #15   18. nov 2011 Nu vil han ikke rigtig spise... vil bare ligge for sig selv. Hader det her, er så bekymret

• #16   18. nov 2011 så må du nok en tur til dr. dyr...

• #17   18. nov 2011 ja ringer imorgen, det så kun en uge siden jeg sidst var der med hans blinkhinder!

• #18   18. nov 2011 okay.. ja det er da ikk så fedt så.. håber da han bliver okay igen.. for det lyder da til han er lidt skidt hvis han slet ikk vil spise... vil han ikk engang spise dåsemad?

• #19   18. nov 2011 ingenting ikke engang kogt kylling som han elsker.. og nu har han lige kastet op for tredje gang idag, det bare slimet vand han kaster op. Ååhh hvor jeg bekymrer mig, ville ønske min kæreste var her.

• #20   18. nov 2011 Åhh. Hvor forfærdeligt. Stakkels kat. Det kan da vær du ender med at skulle ringe til dyrelæge vagten. Har du haft ham på skødet og mærket efter om han er varm at sidde med? Kan godt forstå dig i sådan en situation. Hva med vand indtager han det?

• #21   18. nov 2011 Har faktisk lige ringet og han lød ikke særlig bekymret sagde jeg skulle gå til min egen dyrlæge imorgen. Ved ikke om han drikker noget særlig, har ikke set ham drikke siden jeg kom hjem fra arbejde i eftermiddags. Ville gerne tage hans temperatur men det bliver han så stresset af!

• #22   18. nov 2011 Okay. Jamen så må du en tur til din dyrlæge imorgen. Det er jo lidt synd for ham. Men ellers find en sprøjte og prøv at give ham lidt vand med den så du er sikker på han i hvert fald får det. Prøv om du ikk kan mærke om han er meget varm hvis du bar sidder med ham på skødet. Sådan fandt jeg ud af min gamle kat havde feber. For jeg kunne pludseligt ikk holde ud til at sidde med ham fordi han blev så varm. Så stresser du ham heller ikk. Bar nus med ham.

• #23   18. nov 2011 Ja tak for råd Line, det dejligt du vil tage dig tid til det. Tror ikke jeg får sovet meget i nat. Vil prøve om jeg kan få ham til at sidde ved mig, vil han nemlig ikke så gerne. Bare det ikke er alvorligt, kan ikke klare at miste flere katte så unge.

• #24   18. nov 2011 Nu kom han lige og lagde sig ved mig, under tæppet af sig selv. Tror han måske kan mærke hvor bekymret er jeg er. Nu flytter jeg mig ikke før han gør så må jeg ligge dårligt!!! Fuck hvor jeg elsker den kat

• #25   18. nov 2011 Jamen sku det vær en anden gang. smiley har altid tid til sådan noget. For kender godt følelsen selv. Havde det samme med min herbert. Sov heller ikk meget den nat der var noget med ham. Men der kom vagtlægen ud til ham. Dyrt. Men man elsker jo sine dyr. Også når du ikk engang har din kæreste til at bakke op så er det bar træls med sådan noget. Håber det bedste for ham. Det ville da være rigtig træls at sku miste sit elskede dyr. Vil lig følge med i hva der sker med ham.

• #26   18. nov 2011 Ja det kan han nu nok godt mærke. De kommer også gerne til en hvis de er skidt. Jeg kunne heller ikk få lov at sidde alene da herbert var syg. Men så prøv at ligge mærke til hans temperatur mens han er der. Men forstår dig godt.

• #27   19. nov 2011 Så skal jeg til dyrlæge om 1 time. Pyha nervøs. Kommer med en opdatering når jeg har været der.

• #28   19. nov 2011 Dyrlægen sagde det var en tarm infektion, så han fik antibiotika og binyre. og ekstra væske. Så nu håber jeg han bliver bedre. Heldigvis har jeg været i erhvervspraktik hos dem for nogle år siden, så fordi hun kendte mig, fik jeg hendes private nummer, så kunne jeg bare ringe hvis det var, super sød dyrlæge.

• #29   19. nov 2011 Hvor dejligt endelig at finde ud af noget. Så må han bare have god bedring den lille mis. smiley sød dyrlæge du har dig så. Men håber da ikk det bliver værre.

Kommentér på:
Zoolac.. kan det gives i maden??

Annonce