848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

For mange godbidder i nat... For mange godbidder i nat...

Ja efter endt træning igår aftes har jeg (dummeslag til mig) glemt at lægge posen med godbidder ind som bruges til belønning i løbet af træningen (dog i begrænset omfang men stadig så han fatter at det han gør er rigtigt) på plads. Den har han naturligvis fundet i løbet af natten og hygget sig med.

Hans afføring imorges var som den plejer, han tisser som han skal, drikker som han skal, leger og spiser som han skal, opfører sig 110% som han plejer, kort sagt der er ikke en finger at sætte på ham. Ej heller er maven udspillet eller hår på nogen måde, han beklager sigikke når jeg trykker på maven - eller andre steder på kroppen for den sags skyld. Han jager ogs sit legetøj med samme iver som altid.

Jeg opdagede dog her til frokost at hans afføring havde forandringer i sig, den var blødere, lugtede anderledes og var mere gullig i den, men som skrevet overfor aboslut INGEN forandring i katten. Han spiser ren tørkost og pt. er det specific der ligger i hans skål. Det spiser han med stor glæde. Ved siden får han lidt vådfoder.

Venligst ingen skræk-scenarier opstillet da han er en frisk og vaks kat uden nogen skavanker. Han lugter ikke ud af enden, har vasket sigsom han plejer og lgie nu ligger han og leger med en sammenrullet sok.

Jeg tænker bare at den lille hyggestund han havde med posen med godbidder i nat måske lige er kommet igennem systemet og det er det der har ændret hans afføring?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For mange godbidder i nat...
  • #3   19. nov 2011 Susan:
    Min er kræsen når det gælder råt kød. Men tørkosten . og dermed godbidder - der spiser han alt der har godt med smag i, og det har slik jo gerne.

Jesper:
    Nej det er jeg heller ikke umiddelbart, men eftersom jeg er en meget pylret og lettere hysterisk missemor så lægger jeg mærke til alt omkring min kat smiley
    Jeg regnede også med at det bare var det der var kommet ind der nu skulle ud.

Jeg har lige mærket godt og grundigt på hans mave igen. Den er blød som den skal være, og den rumler som den skal, og uanset hvor "hårdt" jeg lige har trykket, så lå katten skisme og spandt!

Jeg ville blot stille det op og lige få beskræftet min tanke af de kloge mennesker smiley

• #4   19. nov 2011 og hvis han endelig skulle få tynd mave af det så giv ham noget zoolac og så bringer det maven op og køre igen ....du ved jo hvad årsagen er til den dårlige mave hvis det skulle ske smiley så han har haft det sjovt....det har min da også prøvet hvor han har brudt ind i skabet heldigvis stod der ikke meget tilbage hehe men han har da sikkert haft det sjovt smiley

• #5   19. nov 2011 Judith:
    Har ikke selv Zoolac stående men det har min private dr. dyr garanteret, og ellers kan hun skaffe det hvis det endelig skulle være.
    Og ja jeg er sikker på han har haft en fantastisk nat smiley

• #6   19. nov 2011 ellers så gå i en dyrehandel der har de det også smiley det er egentlig bare mavebakterier på tube ala A38 også er det for mennesker....så det er ikke noget farligt for katten...det er bare for at hjælpe maven på den i balance igen smiley

• #7   19. nov 2011 Hmm.. det var da egentlig ikke en skidt ide... Hvad med a38 i sig selv?
    Og hvad ligger Zoolac på i pris? Vi har en maxizoo i byen er det noget de har?

• #8   19. nov 2011 det tror jeg de har smiley ca 100 kr for 15 ml og når maven er i orden igen så gemmer du bare resten af tuben smiley jeg fik af vide af den opdrætter jeg købte ches af, at det var godt altid at have på lager ....og han har haft to tilfælde af blød mave og jeg har stadig samme tube igang og det hjælper dem gerne i løbet af få dage smiley

• #9   19. nov 2011 Super... Jeg tager straks op og ser om de har det. Om ikke andet så er det på lager til en anden gang... smiley

• #10   19. nov 2011 ja altid en af de ting jeg har på lager her smiley så man har det når der er brug for det lol smiley

• #11   19. nov 2011 Zoolac er hermed indkøbt og første dosis er givet. Jeg ved ikke om han direkte kan lide det, men han slikkede det da i sig da han fik det i munden (med lidt "tvang" fra mor), og han spyttede det ikke ud. Om det så er fordi jeg fik det smurt nok ud til at han ikke kunne eller det måske ikke var så slemt det skal jeg ikke kunne sige. Men nede i mavsen det er det i hvert fald. smiley

• #12   19. nov 2011 hehe min tager det som en godbid smiley kommer når jeg finder sprøjten frem og slikker det selv af smiley

• #13   19. nov 2011 Han snusede til sprøjten men så var det også bare det... men jeg var yderst tilfreds med ham smiley

• #14   19. nov 2011 det er bare super smiley god bedring med mavsen smiley

• #15   19. nov 2011 Mange tak. Den skal nok hurtigt komme iorden igen smiley

Kommentér på:
For mange godbidder i nat...

Annonce