{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Råt kød ? {{forumTopicSubject}}

Hmm har gået og tænkt lidt og ved ikke om det er et dumt spørgsmål men må katte få alt slags råt kød ? Og er der noget som er bedre end andet ? Må de få et ben fra f.eks stegeben ?? Har prøvet at give mine katte fisk men Laura kigger bare total åndsvagt på mig og man kan næsten se hun tænker vil du virkelig have jeg spiser det der? Det er jo ulækkert smiley skal lige siges hun er ret så sær smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råt kød ?
  • #2   20. nov 2011 De må ikke få råt fisk og svin, pga. risiko for smitte med parasitter!
    Så skal det tilberedes først!
    Fisken koges, og moses evt. med kogevandet smiley
    Det elsker mine!

• #4   20. nov 2011 Det er bare hvad jeg har fået at vide herindefra af flere..
    Så det gik jeg da ud fra at det var sådan!
    Jeg ved ikke hvilke parasitter.. Det har jeg aldrig fået fortalt..

• #5   20. nov 2011 i fisk er der en parasit og de er virkelig klamme bæster da de gnaver sig igennem dine indre organer, men når en fisk har været i fryseren i 24 timer så er den kære parasit død og derfor må mennesker såvel som katte gerne spise fisken rå derefter;) men ja har også hørt at svinekød ikke skulle være sundt for dem men det var nu både rå og tilberedt der blev frarådet der....ved faktisk ikke årsagen?

• #8   20. nov 2011 har fundet svaret det er en virus der er dødelig for dem smiley
    "Det er rigtigt, at råt svinekød kan være inficeret med den virus, der forårsager Aujeszkys sygdom, hvilket kan være dødeligt for vores husdyr. Denne virus dræbes dog, når kødet opvarmes til 100°C, dvs. ved kogning. Svineører og andre tørrede produkter fra svin opvarmes dog i tørringsprocessen til min. 100°C, hvorved virusen altså med sikkerhed dræbes. Du kan derfor roligt give din hund tørrede griseører og andre tørrede svineprodukter."
    http://www.maxizoo.dk/index.php?id=44/faq/hund/ern%C3%A6ring.html

• #9   20. nov 2011 så fisk skal ha været frosset min. 24 timer og svinekød skal have været kogt smiley

• #13   20. nov 2011 Tak for jeres svar smiley
    Troede dog kun den der orme parasit kun fandtes i laks ?!? Måske jeg tager fejl ? Men nej kunne aldrig finde på at komme fersk ikke frosset laks på min sushi ihvertfald smiley

• #14   20. nov 2011 De må få alt kød der er råt, men det er rigtigt at det er bedst at fryse fisk. Ben og brusk og senere må de også meget gerne få, deres tænder og gummer får noget at arbejde med.

• #15   20. nov 2011 mine exotics> Du mener vel MINUS 20 grader, hi hi:-)

• #17   21. nov 2011 ved godt det ikke findes i dansk svinekød mere, men nu arbejder jeg som kok og ved hvor stor chancen er for at det ikke er dansk kød du står med smiley så bedre at være sikker og koge det inden min han i hvert fald får det;) og ang. parasitter i fisk, jo de findes i alle slags fisk smiley har selv stået med dem levende på bordet når man renser fisk smiley vildt klamme så alt fisk skal være frosset 24 timer før I selv og katten spiser af det....alt andet er livsfarligt...det er dog bare de regler jeg har lært af mit fag at leve efter....og når i køber sushi så har fisken også været frosset i 24 timer før i får den serveret alt andet er ulovligt smiley bare til info smiley

Kommentér på:
Råt kød ?

Annonce