{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

hvad er bedst af foder?? {{forumTopicSubject}}

Til en skovkatteblanding? smiley

Specific eller Hills?

min kat, som så er hos min mor nu, har hele sit liv fået specific, og hun stråler, men Hills er noget billigere, men kender desværre ikke så meget til det.

så vil gerne høre nogle erfaringer, da det vil være rart også at kunne købe 10 kg istedet for 3 når man handler :o)

i øvrigt vil jeg lige sige, at prisen ikke er det afgørende, for hvis det er specific (eller måske noget helt andet) der ligger højest på anbefalingerne, så bliver det det! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er bedst af foder??
  • #1   26. nov 2011 må nok også lige nævne at det er en killing smiley

• #3   26. nov 2011 tak maja for dit svar smiley Ja, du har nok ret, de siger det samme i hesteverdenen smiley hehe..

tror jeg vil give hills et forsøg så og så se. Har haft overvejet RC, men synes jeg har hørt så meget dårligt om det, så ved ikke rigtig om jeg tør? for ved jo de har noget til de langhårede basser smiley

• #5   26. nov 2011 Det mærke har jeg slet ikke hørt før - hvor kan det købes? smiley kunne være man skulle tjekke det ud, at der ikke er korn i er jo et plus, så det med at blande var måske ikke en så dum ide smiley

• #8   26. nov 2011 ihh tusind tak, så vil jeg da lige ind og sidde og nørde lidt på den hjemmeside smiley

-det kan godt bruges til killinger ikke? eller, der er noget beregnet til killinger, ikke sandt? smiley

tak for hjælpen.

• #9   26. nov 2011 vibse: Mange tak, orijen har jeg heller ikke hørt ret meget om, men kan godt lide tanken om at langt størstedelen er kød, når nu katten er en kødæder smiley

vådfoder kommer også til at indgå i kosten, så der vil jeg da lige tjekke tingene en ekstra gang også smiley Katten skal have den bedste start, så jeg vil ikke gå på kompromis med foder o.l. Det samme gælder mig hest og vores kommende hund smiley Håber jeg får fundet noget som er rigtig godt og lækkert smiley

• #10   26. nov 2011 Jeg ville vælge et mærke som har mere kød / protein i smiley Fx orijen, som vibse taler for, og kan bruges til både killinger og voksne. Der er også Applaws med en høj kødmængde. Porta 21 også (også til alle aldre)

Og så selvfølgelig vådmad i en god variant smiley

Med alt det kød i tørfoderet (og råt eller vådmad i samme mængde, hvis det lykkedes) bliver misseren hurtigere mæt, dvs. forebygger fedme smiley

Har dog selv brugt RC kitten, fordi jeg ja... ikke vidste bedre omkring kødmængde så at sige smiley men ligeså snart det bliver d. 1 bliver der bestilt Orijen herhjem, da vi da vil have både en voksen og en killing smiley

• #12   26. nov 2011 jeg har heller ikke vildt meget forstand på "kattefodring" endnu, læser og læser smiley hehe...

ved efterhånden kun hvordan det er med hesten, og det jo i den HELT anden bane smiley

jeg synes det lyder DEJLIGT nemt at det kan bruges i alle aldre, så slipper katten jo også for et foderskift, som både kan ødelægge mave og appetit :o)

hvordan får man bestilt hjem fra den hjemmeside? synes den er lidt indviklet, okay, har også kun kigget 10 men, men alligevel smiley

• #13   26. nov 2011 mht. Orijen hvilken er så bedst? Den hvor det kun er fisk der er proteinkilden eller den "originale" ? smiley

• #14   26. nov 2011 Tror det handler mest om kattens smag/mening, for der skulle vidst ikke være forskel på selve indholdet (ud over protein kilden) i de to varianter.
    Du kan dog også se at der både er kylling og fisk i den gule "originale" smiley Det er den, vi vil bestille.

Kan kun henvise dig til en genial hjemmeside uanset om det omhandler mad, andre ting:
    zooplus.de eller zooplus.co.uk

Jeg henviser til de udenlandske idet de er billigere end den danske smiley du sparer den danske moms væk (porto frit fra tyskland også) smiley Normalt synes jeg maden er billigst fra england, men det kommer an på valuta og kurser. (valutaomregner.dk)

• #15   26. nov 2011 sidder allerede og kigger der smiley hehe...

problemet er bare, at den originale er udsolgt for tiden smiley og må indrømme at jeg har overvejet at blande, så at der er lidt forskellig smag i (Porta 21 og orijen) de tiltaler mig meget nu hvor jeg lige har fået læst om dem :o) og ja, det er da kanont billigt på de engelske hjemmesider, nu kan jeg ikke lige huske hvad £ står i, men er det ikke omkring 10 kr?

• #16   26. nov 2011 kan så se de regner med at få det igen til den 1. så det kan sagtens vente smiley

men hvad synes i om min plan? :

orijen og feline porta sensible mixet sammen

porta 21 vådfoder

når den er blevet lidt ældre, så rå fisk skåret i mindre tern. (anbefalet af dyrlægen)

• #18   26. nov 2011 super godt! smiley

og ja, selvfølgelig bliver der skiftet langsomt over! Der plejer jeg at bruge mindst 2 uger :o)

smart med de points, det er da også fedt lige at kunne lægge lidt ekstra gratis i kurven smiley

så må jeg se når den bliver ældre, om der er behov for noget til de lange hår, men tvivler på at det er et issue lige pt. smiley

• #20   26. nov 2011 det lyder rigtig godt smiley

porta 21 vådfoderet - det må killinger også godt få ikke? for så vidt jeg kan se så står der intet om det smiley vil nødigt give noget den bette mave ikke kan tåle..

råt kød ved jeg heller ikke endnu, da jeg ikke vil give det førend den er omkring ½ år smiley

Kommentér på:
hvad er bedst af foder??

Annonce