5.594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jogger i sit eget lort??? Jogger i sit eget lort???

Hey katteejere smiley

Vi har fået en sort huskat som er cirka 5 måneder gammel og han har nu boet hos os i cirka 6.5 uge. Han er helt vildt sød og fræk som en anden lille teenager, men et problem genere os.

Han er indekat og har en bakke med låg og lem og dyrt grus, og der er altid rigeligt i. Han bruger den dog også gerne og det genere ikke ham at vi er på badeværelset, han er i det hele taget ikke genert. Men når han så laver bummelum så graver han helt vildt bagefter med det resultat at han får trådt i det og har det på poter og ben... Bakken bliver gjort ren flere gange daglig, men det er ulækkert at han har lort siddende på sine poter. Er der andre der har oplevet noget lignende??? Og nogen råd eller ideer??
Mvh Mogens oh hans ejere smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jogger i sit eget lort???
  • #1   29. nov 2011 Det er helt sikkert også ulækkert for katten, så jeg vil råde dig til først og fremmest at fjerne lemmen i kassen, så katten har mulighed for at stå udenfor og skrabe i kassen.

Så så vil jeg anbefale dig at anskaffe en bakke, der er så stor/lang, at katten ikke fylder den helt ud, men kan gå frem/tilbage, når den skraber.
    Han bliver jo også større og så skal du jo gøre det alligevel smiley

• #2   29. nov 2011 Har det samme problem med min bette pjok. Han har dog ikk gjort det i noget tid nu så ved ikk om han er stoppet med det eller hvordan. Han har også dyrt grus og rigtig stor bakke uden lemmen. Jeg tømmer den hver gang han har været i den men gjorde det alligevel. Ved ikk helt hva der er gjort for at han stoppede

• #3   29. nov 2011 Husk også, at der bør være i hvert fald ca. 8 cm grus i bakken

• #4   29. nov 2011 Det har min i hvert fald også. Hvis ikk mere. smiley

• #5   29. nov 2011 Hey tak for svarene smiley

Men der er altid mellem 8-15 cm grus mindst.
    og han har altså en kæmpe kasse, har slet ikke set nogen der er større ind til nu i hvert fald, hverken på nettet eller i diverse dyrehandlere???

og fordelen ved lemmen er at han på den måde ikke får gravet en masse grus ud på gulvet smiley men kan da prøve og tage den af og se om det hjælper det er vel et forsøg værd smiley

• #7   29. nov 2011 Hehe så må kæresten bære over med at vores lille badeværelse kommer til at lugte lidt mere, men hvis det virker kan jeg godt leve med det smiley så vil prøve at afmontere lemmen i dag, også give det en chance.. smiley

• #8   29. nov 2011 Mine tre misser skraber deres poter på kanten af bakken HVER gang de SKI..R.

• #9   29. nov 2011 Mine skraber både i træpillerne og bagefter på siderne og kanterne i bakken.
    Tror, det sidste er for at fjerne smuld fra poterne.

• #10   29. nov 2011 Jeg har samme problem med min lille killing, hun er langhåret og der sider ofte bummelum fast i hendes pels, plus hun roder rundt i det når hun er færdig.
    Jeg har en kattebakke uden tag, så hun har mulighed for at gå ud af den uden at træde i det, men desværre kan hun ikke finde ud af det.
    Kan kun give dig ret i at det er rigtig træls hele tiden at skulle holde øje med om man får lort i hele lejligheden. Øv øv

• #11   30. nov 2011 Selvfølgelig skal dyr være dyr, men lort på poterne ulækkert og han har god plads så forstår ikke hvorfor han jogger i det gang på gang smiley
    Men har taget lemmen af nu her og så må vi se om det hjælper smiley plus vi har lagt noget gammel gulvtæppe udenfor bakken smiley

Er det forresten normalt at kattepøller er sådan lidt klumpet i det??? Han får to gange tørkost og nogle gange lidt vådfoder, men det er ikke små runde pølser nærmere en større klymp uden at være diarre, og det gør bare at det bliver endnu større svineri når han jogger i det???!!??!?!????

• Tenna P
    Tenna P Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #12   22. dec 2013 Min kat er et halvår snart. Og den træder altså også dens lort næsten hver eneste gang, jeg er begyndt at tømme kattebakken hver eneste gang jeg kan høre hun er derude, men alligevel så bakker hun tilbage i det, jeg forstår ikke hvorfor hun gør det, hun har også en stor kattebakke, uden låg, med rigtig meget grus i, os noget fint grus, der klumper .. Men hun gør det alligevel, og jeg er nødtil at være den dumme fordi jeg er jo nødtil at vaske det af hendes poter så jeg ikke har lort over alt!

Kommentér på:
Jogger i sit eget lort???

Annonce