892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Erfaringer med døv kat? Erfaringer med døv kat?

Hej KG'ere.

Jeg har en bekendt, der et stykke tid har været på udkig efter en Norsk Skovkat. Hun er forelsket i de helt hvide, og har bestemt sig for, at sådan en skal det være. Til tider sker det jo, at sådan en er født døv. Hun har nu spurgt mig, på hvilke punkter det kræver noget ekstra, hvis nu hun valgte en døv killing - og som værende helt uden erfaring med den slags, tænkte jeg, at nogen af Jer måske havde erfaringer, I ville dele.

Hvilke udfordringer giver det? Hvad skal man være opmærksom på? Fordele/ulemper?

På forhånd tak for svar!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med døv kat?
  • #1   29. nov 2011 I stedet for at skrive et langt indlæg.
    så indsætter jeg et ret godt link..Det er det jeg henviser til, når jeg bliver spurgt..

http://handikat.blogspot.com/

• #2   29. nov 2011 Nu har jeg en del affaring da jeg nu har min 3 døve kat og så vanskeligt er det heller ikke så hun vil sagens kunne ha en døv kat

som det første må de ikke komme ud og for at komme i kontakt med den kan hun lære den at når hun blinker med lyset skal den komme det er en af de triks jeg er mest glad for da jeg så kan kalde på min kat lige meget hvor den er i huset og når hun nærmer sig den vis den sover eller har ryggen til kan hun trampe i gulvet eller banke i bordet så der kommer vibrationer så den kan opfat at der kommer en også ellers bare hånd tegn når hun skal ha at den kommer eller nået når hun har fået kontakt til den også må hun ikke snige sig bag på den da de let kan blive forskrækket

Også få den neotraliseret først som sidst og især vis det en hun kat da de skriger som en i hælvet når de bliver kattegale og kan væk et helt hus men ellers er de nu okay stille godt nok mijaver de dobbel så højt end en hørene kat når de snakker også os for der ik kommer killinger

vis der er mere hun vil vide spør hun bare løs men ud over den er døv funger den lige så godt som en normal kat

• #3   29. nov 2011 Tja vi har jo en døv kat. Det er nu ikke noget vi lægger meget mærke til. Hun kan godt finde på at vælte ting ned af hylderne især om natten så hun vækker hele huset, hun kan jo ikke selv høre den larm hun laver men det kan vi. Vi har bare lært at der ikke skal stå tunge ting der ikke må gå i stykker på hylderne. Man kan selvfølgelig ikke kalde på hende og hun høre ikke når man fylder madskålen op, men det fortæller obelix ( vores anden kat) hende. Desuden kan de være lidt svære at opdrage fordi man ikke kan bede dem om at springe ned fra bordet. Men til gengæld sover hun dybt selvom børnene larmer. Hun er på ingen måde bange for nogen, hun kan faktisk finde på at bade sammen med børnene når de er i badekar.
    Hun er en fantastisk kat så jeg kan kun sige at det ikke er det store problem med en døv kat.

• #4   29. nov 2011 Men der er osse en gruppe på facebook der hedder døve katte der er en masse døve katte ejer og hun er os velkommen til at skrive privat her eller på face så skal jeg se hvor godt jeg kan svare

• #5   29. nov 2011 Som Kristina os fortæller så de total cool og der er mange ting de ikke er bange for som hørne katte er fx støvsuger også de ekstrem respektløs over for hunde har mine ivertifald været/er der var det dem der bestemte og hundene skulle/skal bare makke ret for her er det katten der bestemmer og evt en gal kat

• #6   29. nov 2011 Hun skal også være opmærksom på at den kan havde tendens til at snakke højere end hørende katte - netop idet den ikke kan høre sig selv smiley

• #7   29. nov 2011 Thilde
    vis du læser højer oppe har jeg os skrevet at de mijaver dobbel så højt end en hørene kat men syns ikk de snakker mere end en hørne kat men selvf højre men heller få sagt det en gang for meget end for lidt =)

• #8   29. nov 2011 Havde kun skimmet -))

Kommentér på:
Erfaringer med døv kat?

Annonce