892 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Erfaringer med døv kat? Erfaringer med døv kat?
Hej KG'ere.
Jeg har en bekendt, der et stykke tid har været på udkig efter en Norsk Skovkat. Hun er forelsket i de helt hvide, og har bestemt sig for, at sådan en skal det være. Til tider sker det jo, at sådan en er født døv. Hun har nu spurgt mig, på hvilke punkter det kræver noget ekstra, hvis nu hun valgte en døv killing - og som værende helt uden erfaring med den slags, tænkte jeg, at nogen af Jer måske havde erfaringer, I ville dele.
Hvilke udfordringer giver det? Hvad skal man være opmærksom på? Fordele/ulemper?
På forhånd tak for svar!
0 synes godt om
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
så indsætter jeg et ret godt link..Det er det jeg henviser til, når jeg bliver spurgt..
http://handikat.blogspot.com/
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 7 Emner: 56 Svar: 202
som det første må de ikke komme ud og for at komme i kontakt med den kan hun lære den at når hun blinker med lyset skal den komme det er en af de triks jeg er mest glad for da jeg så kan kalde på min kat lige meget hvor den er i huset og når hun nærmer sig den vis den sover eller har ryggen til kan hun trampe i gulvet eller banke i bordet så der kommer vibrationer så den kan opfat at der kommer en også ellers bare hånd tegn når hun skal ha at den kommer eller nået når hun har fået kontakt til den også må hun ikke snige sig bag på den da de let kan blive forskrækket
Også få den neotraliseret først som sidst og især vis det en hun kat da de skriger som en i hælvet når de bliver kattegale og kan væk et helt hus men ellers er de nu okay stille godt nok mijaver de dobbel så højt end en hørene kat når de snakker også os for der ik kommer killinger
vis der er mere hun vil vide spør hun bare løs men ud over den er døv funger den lige så godt som en normal kat
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
Hun er en fantastisk kat så jeg kan kun sige at det ikke er det store problem med en døv kat.
apr 2007
apr 2007
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
apr 2007
vis du læser højer oppe har jeg os skrevet at de mijaver dobbel så højt end en hørene kat men syns ikk de snakker mere end en hørne kat men selvf højre men heller få sagt det en gang for meget end for lidt =)
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Erfaringer med døv kat?