{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Døv killing {{forumTopicSubject}}

I går købte jeg en dejlig lille hvid killing. Da vi kom hjem opdager jeg at killingen er døv hvilket opdrætter selvfølglig ikke har oplyst mig om!!! Vidste dog godt at døvhed nedarves på det hvide gen så burde have undersøgt hende, men så langt tænkte jeg desværre ikke.
Hvilke forbehold har I erfaringer med at man skal tage når man har en døv indendørs killing.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Døv killing
  • #1   8. sep 2009 jeg har en hvid døv main coon som jeg fik for et par måneder siden, og hun er bare den bedste kat. jeg har 2 andre som også er super skønne, men hun er helt speciel.

Den første uge vi fik hende SKREG hun VIRKELIG højt hele tiden, og det var lige før vi sendte hende tilbage eller ned til dyrelægen, men så efter en uge stoppede hun (nok fordi hun så var blevet vant til de nye omgivelser) og hun har ikke gjort det siden.

Men kjeg var oplyst af sælger om at hun var døv inden jeg købte hende, og det at din sælger ikke har oplyst det synes jeg er noget svineri!!!!

• #2   8. sep 2009 Hun er en super dejlig kat. Meget livlig, glad for alt og alle spinder konstant og siger intet.

Er bare sur over at man ikke oplyser at hun er døv. hvis vi kan opdage det inden for 2 timer burde opdrætter også have opdaget det på de 14 uger de har haft hende.

Hun har dog selvtillid som jeg ved ikke hvad. intet skræmmer hende og hun er utrolig fræk. Det er bare lidt svært at s
    ætte en hurtig stopper for hendes galestreger da hun jo ikk kan høre. man skal helt over og have fysisk kontank med hende. hvordan opdrager I jeres døve kat?

• #3   8. sep 2009 puha ja det kender vi godt hehe når man ligger på sofaen, og hun så laver noget hun ikke må så orker man næsten ikke altid rejse sig hehe, men vi plejer med en blomster forstøver, men hvis ikke det virker tager jeg lige fat i hende (ikke hårdt) men lige for at makere mig at jeg mener det

• #4   8. sep 2009 Vi har også en døv pige.. Vi vidste det heller ikke, da vi hentede hende, men hun er nu over 1 år, og vi har aldrig fortrudt.. Hun larmer ja, men hun er super dejlig.

Hun virker mere velafbalanceret end de andre, hvilket jeg tror har nogte at gøre med, at når hun sover, så sover hun jo igennem..

Vi opdrager hende enten ved at have fyssik kontakt, når vi snakker hoppen på bordene, eller blot ved, at hun kan se vores "håndsignaler"

• #5   8. sep 2009 Vi har Bella som er døv og hun stortrives, den enste tid hhvor hun larmer er hvis hun ikke kan finde os, så skriger hun så det skær igennem marv og ben.

De eneste forhold vi har taget er at bygge en løbegård, så hun også har mulighed for at komme ud.

• #7   8. sep 2009 Hehe hun er ikke død men døv smiley Men helt enig, godt hun ikke skulle være udendørskat. Har konfronteret opdrætter med det og hun påstår ikke at have vidst det. Men det tror jeg ærlig talt ikk på. Hun siger også den er sundhedstjekket så dyrlægen burde have opdaget det eftersom hun jo er hvid og det nedarves med det hvide gen og det ved dyrlægen jo godt.
    Derudover er hun en super dejlig kat så har bestemt ikke fortrudt købet. Synes bare det er synd for hende og besværliggør selvfølgelig opdragelsen en smule. men rigtig god ide med en vandforstøver. det vil jeg helt sikkert prøve. kan en kat godt lære håndsignaler? Jeg er helt ny i katteverdenen, har altid haft hund så søger gode råd.

• #8   8. sep 2009 Ang. at få en kat mere overvejer jeg også dette men vil lige se tiden lidt an. Bliver de ofte ikke også mere menneskevant/kælne når man kun har en?

• #9   8. sep 2009 min opdrætter har vist min døve kats bror til salg stadig smiley hvis main coon dreng, men han er også døv

• #11   8. sep 2009 *hvid

• #13   8. sep 2009 Ville meget gerne have en til. men den næste jeg ska ha skal være en racekat og de racer jeg vil ha er ret dyre så det kommer til at vente lidt.

I går afprøvede vi forskellige metoder for at være helt sikker på at den var døv og derfor kan jeg ikke forestile mig at slå to grydelåg sammen skulle have nogen effekt ved mindre den er lige ved siden af så den kan mærke vinden. hun reagerer ikke engang når man kommer hjem og åbner døren. så det bliver nødt til at være fysisk kontakt eller fange hendes opmærksomhed så man kan aflede hende.

• #14   8. sep 2009 min døve reagere heller ikke på så små "vibrationer" og hun sover så tungt man bliver nødttil at ruske i hende før hun vågner smiley

• #15   8. sep 2009 Hehe Åse sover også utrolig tungt. hun bliver nødt til at hoppe i sengen eller så noget for at hun vågner.

• #16   8. sep 2009 hehe ja specielt når hun skal have mad må man vække hende ellers får hun ikke nogetb at spise hehe

• #17   8. sep 2009 men jeg synes det er ,eget sjovere at have min døve kar ud i sele fordi hun bare går fremad uden at reagere på alt muligt som de 2 andre jeg har

• #18   8. sep 2009 Altså nu er min så ekstrem madglad så kan lugte mad gennem hele lejligheden. Så der lystrer hun.

• #19   8. sep 2009 Du burde kunne få nogle af pengen refunderet i og med opdrætter har solgt dig en "defekt" vare

• #20   8. sep 2009 ja det er ikke engang løgn.

• #21   8. sep 2009 Vores reagerer fint på forskellige håndsignaler.. Hun ved foreksempel, når vi ønsker hun hopper op, eller hvis vi vifter med hånden, hvis hun vil på bordet. Hun reagerer også, når vi klapper foran hende, når hun er "uopdragen", men alt selvfølgelig kun, når hun kan se det..

Tramp i gulvet reagerer hun også på.

Jeg er også modstander af vandforstøver, og skubber hende hellere ned 20 ekstra gange fra bordet. Nu hvor hun er voksen, ved hun udemærket, hvad hun må og ikke må ( ikke at hun altid efterlver det *gg*)

• #22   9. sep 2009 hej.

Jeg har haft 2 hvide døve maine coon.. de kkom ud i samme hjem, og stor trives... :o) køberen er døv.... og hun " fortalte" at hun fx bankede i bordet når hun ville ha kontakt med dem, for det gør de døve indbyrdes ( altså menneskerne ) jeg er sååå glad for denne løsning , at netop hun har de 2 døve damer.. og at de alle trives i selskab med hinanden..

De døve jeg har lavet, synes jeg også har et helt andet temperament, mere rolige, tager tingende i stiv pote... jeg ville ikke være nervøs for at skulle ha en døv kat, hvis jeg dog ikke lige havde opdræt og katte til udstilling, self. skal man ta sine forholdsregler, fx. kattegård, søge for at katten ikke bliver forstyret osv...

Lonnie

Kommentér på:
Døv killing

Annonce