1.229 visninger
|
Oprettet:
Døv killing {{forumTopicSubject}}
I går købte jeg en dejlig lille hvid killing. Da vi kom hjem opdager jeg at killingen er døv hvilket opdrætter selvfølglig ikke har oplyst mig om!!! Vidste dog godt at døvhed nedarves på det hvide gen så burde have undersøgt hende, men så langt tænkte jeg desværre ikke.
Hvilke forbehold har I erfaringer med at man skal tage når man har en døv indendørs killing.
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 78
Den første uge vi fik hende SKREG hun VIRKELIG højt hele tiden, og det var lige før vi sendte hende tilbage eller ned til dyrelægen, men så efter en uge stoppede hun (nok fordi hun så var blevet vant til de nye omgivelser) og hun har ikke gjort det siden.
Men kjeg var oplyst af sælger om at hun var døv inden jeg købte hende, og det at din sælger ikke har oplyst det synes jeg er noget svineri!!!!
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
Er bare sur over at man ikke oplyser at hun er døv. hvis vi kan opdage det inden for 2 timer burde opdrætter også have opdaget det på de 14 uger de har haft hende.
Hun har dog selvtillid som jeg ved ikke hvad. intet skræmmer hende og hun er utrolig fræk. Det er bare lidt svært at s
ætte en hurtig stopper for hendes galestreger da hun jo ikk kan høre. man skal helt over og have fysisk kontank med hende. hvordan opdrager I jeres døve kat?
okt 2008
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
Hun virker mere velafbalanceret end de andre, hvilket jeg tror har nogte at gøre med, at når hun sover, så sover hun jo igennem..
Vi opdrager hende enten ved at have fyssik kontakt, når vi snakker hoppen på bordene, eller blot ved, at hun kan se vores "håndsignaler"
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
De eneste forhold vi har taget er at bygge en løbegård, så hun også har mulighed for at komme ud.
sep 2009
Derudover er hun en super dejlig kat så har bestemt ikke fortrudt købet. Synes bare det er synd for hende og besværliggør selvfølgelig opdragelsen en smule. men rigtig god ide med en vandforstøver. det vil jeg helt sikkert prøve. kan en kat godt lære håndsignaler? Jeg er helt ny i katteverdenen, har altid haft hund så søger gode råd.
sep 2009
okt 2008
okt 2008
sep 2009
I går afprøvede vi forskellige metoder for at være helt sikker på at den var døv og derfor kan jeg ikke forestile mig at slå to grydelåg sammen skulle have nogen effekt ved mindre den er lige ved siden af så den kan mærke vinden. hun reagerer ikke engang når man kommer hjem og åbner døren. så det bliver nødt til at være fysisk kontakt eller fange hendes opmærksomhed så man kan aflede hende.
okt 2008
sep 2009
okt 2008
okt 2008
sep 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2009
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 10 Emner: 4 Svar: 21
Tramp i gulvet reagerer hun også på.
Jeg er også modstander af vandforstøver, og skubber hende hellere ned 20 ekstra gange fra bordet. Nu hvor hun er voksen, ved hun udemærket, hvad hun må og ikke må ( ikke at hun altid efterlver det *gg*)
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 85
Jeg har haft 2 hvide døve maine coon.. de kkom ud i samme hjem, og stor trives... :o) køberen er døv.... og hun " fortalte" at hun fx bankede i bordet når hun ville ha kontakt med dem, for det gør de døve indbyrdes ( altså menneskerne ) jeg er sååå glad for denne løsning , at netop hun har de 2 døve damer.. og at de alle trives i selskab med hinanden..
De døve jeg har lavet, synes jeg også har et helt andet temperament, mere rolige, tager tingende i stiv pote... jeg ville ikke være nervøs for at skulle ha en døv kat, hvis jeg dog ikke lige havde opdræt og katte til udstilling, self. skal man ta sine forholdsregler, fx. kattegård, søge for at katten ikke bliver forstyret osv...
Lonnie
Døv killing