{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Halv døv eller helt døv killing? {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi står og skal have en killing her den 12 februar. Hun er helt hvid med 2 forskellige øjenfarver. Det ene øje er blå det andet øje er muligvis beige.
Er killingen så helt døv eller halv døv, når den har 2 forskellige øjenfarver?
Er der noget der har erfarring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halv døv eller helt døv killing?
  • #2   16. jan 2016 godt spørgsmål....
    Har haft en snehvid kat engang med grønne øjne, fik at vide, at det kun var albinoer der var døve.
    Men det kan dyrlægen hurtigt afgøre smiley


  • #3   16. jan 2016 At killingen har to øjn farver betyder den er odd-eye, det fortæller intet om hvorvidt den er døv eller ikke.
    Ligeledes er det en gammel skrøne at en sort plet på hovedet fortæller at katten er hørende.
    Den skal høretestes hos dyrlægen.

    Nogle katte lever fint med at være døv, mens andre er meget højlydt og nærmest skriger, og kan være en belastning for ejerne. Jeg har selv haft en hvid odd-eye kat der var døv, og det kunne være en prøvelse.


  • #5   16. jan 2016 Ja den skal da testes før i får den hjem.
    Min datter har haft en hvid kat med 2 forskellige øjenfarver, men den var testet før hun fik den, også selvom den var til kæl, det er jo også rimeligt, for ellers ved du jo ikke hvad du får og om du nu er indstillet på en kat med høreproblemer, eller om du kan klare det.


  • #6   16. jan 2016 jeg syntes så modsat af andre, ikke at det var besværligt at have en døv kat. min var så døv af andre årsager og var en ældre kat da det skete.
    men har så siameser i forvejen, så er vant til snakkede katte

    men skulle den være helt døv, så bør den jo ikke komme ud.
    men den burde "kun" være døv på det ene øre.


  • #7   17. jan 2016 anja n:
    Din kat er jo ikke født døv, dvs den har lært kattesprog inden den bkav døv, så de to kan ikke helt sammenlignes, men dejligt at den fungere uden problemer.

    Må hellere lige siger der er utrolig mange teorier ang de hvide og døvhed smiley


  • #9   17. jan 2016 Tak for jeres mange svar.
    Hun kommer ikke ud i trafikken. Hun skal være indekat med udgang til kattegård.


  • #12   17. jan 2016 Jeg har opdrættet tyrkisk angora siden 2002 og har fået både blå eller oddeyd hvide killinger, og der har ikke været døve.
    Hvide katte skal have en hørerattest for at man kan avle og udstille.
    I FIFe strammede man reglerne med at alle racer ikke måtte avle hvid/hvid, men nu kun avle hvid/farvet for netop at undgå døvhed hos de hvide killinger.
    Hvis man avler hvid/hvid er der stor riseko for at der kan blive født en døv killingen


    profilbillede
  • #13   18. jan 2016 Her er et bedre billede af vires nye killing. Der kan man måske bedre se at hun har 2 forskellige øjenfarver

    profilbillede
  • #15   18. jan 2016 husk de skifter øjenfarve fra 7-10 uger.
    så det er jo slet ikke sikkert at hun har nogen risiko. regner med at hun vel er 12 uger når I skal hente hende.


  • #16   18. jan 2016 Jamen det er de altså ikke har set hende i virkelighed og der har hun 2 forskellige øjenfarver. Men det er heller ikke nemt og se på et billede for billedet er ikke så klart. Det kan jeg godt se nu. Men som sagt så har hun 2 forskellige øjenfarver

  • #17   18. jan 2016 Anja n jamen hun er ca 11 uger nu og vi skal hente hende den 12 februar

  • #19   18. jan 2016 Neutra kat
    Hvem siger hun er helt døv måske hun bare er hørehæmmet. Sælgeren har sent en video med hende hvor vi kunne se at hun regerede på lyden af en klokke der ikke rinder ret højt


  • #20   18. jan 2016 det er jo slet ikke sikkeret at hun er døv.... smiley

  • #21   18. jan 2016 "men uden en omfattende høretest kan man ikke sige om katten er døv."

    Det er så ikke helt rigtigt. Jeg overtog en drægtig kat, som fik 4 hvide killinger. Ingen af dem blev testet, men jeg var da slet ikke i tvivl om, at de 3 af dem kunne høre, og den sidste var helt døv. Tror ikke killingerne var mere end højst 4 uger, da der var tydelige tegn på, hvem der kunne høre, og hvem der ikke kunne.

    Hende der var døv, var odd-eyed.


    profilbillede
  • #22   18. jan 2016 Ja man ser klart, at det ene øje er ved at skifte smiley det bliver sikkert dybt orange.

  • #23   19. jan 2016 Ok Camilla
    Men jeg tror ikke vores kommende nye killing er helt døv selv om hun er Odd Eye. Som sagt kunne jeg se på videoen som sælgeren har sendt mig at hun reagerede på lyden af en lille juleklokke som ikke ringede ret højt.
    Derfor tror jeg ikke at hun er helt døv. Hun er nok nærmere en smule hørehæmmet.


  • #24   19. jan 2016 Jette L
    Hvilen øje bliver dybt Orange på hende?
    Det højre eller venstre øje?


  • #25   19. jan 2016 Jette L
    Hvis øjet bliver dybt Orange betyder det så at hun høre en lille smule med øret i den side øjet bliver dybt Orange i?
    Men som sagt så tror jeg hun kan høre en lille smule


  • #26   19. jan 2016 Øjn farve siger intet om at den er døv eller i hvilken grad den kan være døv, der er gamle ammestue historier smiley

    Vi havde en hvid med to øjn farver der var total døv, mens jeg kender flere der har to øjn farver, som er testet fuld hørende.

    Vores var meget velfungerende og lærte selv hvad de forskellige fagter betød og var meget fintfølende med bevægelser i luft eller gulv, så hun på den måde reagerede, når der skete noget. rigtig mange var forundret, når vi fortalte hun var stok døv. Det var faktisk kun når hun sov tungt, vi fik bevis for at hun var døv.
    Mange har problemer med at miave normalt, det var vores heldigvis ikke, kun den ene gang hun nåede at være i løbetid, det var et mareridt smiley


  • #27   19. jan 2016 Ok DK jeatri
    Men jeg tror som sag ikke at vores kommende killing er helt døv. Måske en smule hørehæmmet. Idet vi kunne se på videoen som sælgeren har sendt os. At hun reagerede en lille smule ved lyden af en lille juleklokke som ikke ringede ret højt. Men det får vi og se når vi får hende hjem her den 12 Februar.


  • #28   19. jan 2016 Venstre øje, altså det til højre på billedet er ikke rent blåt.
    Min datters kat var ikke helt færdig med at få den blivende farve, da hun flyttede ind som 12 uger gammel.


  • #30   19. jan 2016 Tak for svarerne alle sammen

Kommentér på:
Halv døv eller helt døv killing?

Annonce