456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forsikring? Forsikring?

Har lige fået min kat for 2 uger siden og skal til at tegne forsikring. Er der nogen, der har nogle erfaringer i fht det med forsikring? Gode oplevelser hos et selskab eller dårlige? Hvor mange af jer tegner tillægsforsikringer?

Overvejer selv at tegne sygeforsikring plus medicin hos Agria...

Hvad gør I andre typisk mht forsikring af jeres katte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring?
  • #1   4. dec 2011 Jeg smider 500kr ind på en opsparingskonto som jeg har omdøbt til "Kattekonto" hver måned i stedet for.
    Så har jeg pengene hvis kattene kommer galt afsted (som nu her hvor den ene pådrog sig en hjernerystelse) og er jeg så heldig ikke at få videre brug for dem, jamen så har jeg en god opsparing når kattene engang er gået bort, i stedet for at poste dem i en forsikring som jeg måske/måske ikke får brug for. De dækker jo ikke ved alm. sundhedstjek så det er alligevel 1200kr yderligere jeg skal have op ad lommen.

• #2   4. dec 2011 Jeg har forsikret begge mine hos Dyrekassen. Det koster 1100 per kat om året med en selvrisiko på 600 kr. Jeg har lige haft dem til dyrlæge, med diarre og opkast de blev indlagt 1 nat, og var også ved dyrlægen på en søndag, alt i alt blev det til 5000 kr for denne omgang maveonde!! Så jeg har lige sendt regninger ind nu. Ved ikke lige hvor meget jeg får igen, men min præmie for i år på kattene er i hvert fald tjent hjem..Så jeg er glad for jeg har forsikret dem, så håber vi bare der ikke bliver nogle problemer med forsikringsselskabet, men det tror jeg nu ikke, har hørt godt om dem.

• #3   4. dec 2011 Begge vores er forsikret i Dyrekassen. Jeg valgte denne efter at have nærstuderet forsikringsbetingelserne (også det med småt) fra de forskellige selskaber.

Jeg fik desværre ikke forsikret fra starten, havde jeg gjort det havde jeg været 18 - 20.000 rigere end jeg er...

Bedste hilsner
    Pia, Charley og Chili

• #4   4. dec 2011 Vi har top danmark udvidet til 1100-1300 kr om året pr. kat, vi har HELDIGVIS ikke haft brug for den endnu. Men vi fik som Pia D heller ikke oprette den fra starten selvom vi godt kunne have brugt den smiley

• #5   4. dec 2011 Tak for input. Det lyder ret godt med Dyrekassen, også at selvrisiko er på 600 kr og ikke mere end det. Dog er jeg lidt i tvivl om, at jeg ikke tror at de dækker medicin... Og hos Agria kan man købe en tillægsforsikring, hvor man også får dækket medicin for op til 800 kr. Men hold op jeg er bare i tvivl om hvorvidt den medicin dækning er vigtig eller ej... Den kan i hvert tilfælde ikke fås hos Dyrekassen, hvis jeg forstår det rigtig...? Men ellers ville jeg jo hellere have dem da de er lidt billigere plus lavere selvrisiko... Er der ingen her der har erfaring med det med at få dækket medicin eller ej og hvor vigtigt det evt. er? Det er godt nok svært at gennemskue hvor hyppigt man evt. kommer ud for at købe medicin under et katteliv og om forsikring kan betale sig her...? Jeg aner ikke om medicin til katte er særlig dyrt eller billigt... Hmmm...

Flere input modtages med glæde... smiley

• #6   4. dec 2011 Prøv Topdanmark.
    Tjek også de andre selskaber - evt. det du bruger nu til dine andre forsikringer.
    Jeg har en "kattekonto" ved siden af, for en forsikring dækker langt fra alt!

• #7   4. dec 2011 Super smart med en form for kattekonto / opsparing for det er godt nok trist, hvis man står og mangler penge til behandling el lign. Tak for det gode fif.

Kommentér på:
Forsikring?

Annonce