{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

kat og umiddelbart ingen ejer {{forumTopicSubject}}

vi har her i weekenden været ned hvor vi flytter ind i næste uge, og der render en mis rundt, vil skyde på den er et par år ca...
vi snakkede så med naboen og de fortæller den har rendt rundt længe i området og ingen vil umiddelbart kendes ved den...

desværre kan jeg ikke selv ta den ind, da missemor slet ikke vil kunne med den, har lige måtte af med 2 katte pga missemor..

nu tænker jeg så bare, kan jeg prøve at indfange den og aflevere den et eller andet sted, som et kattehjem eller noget og de så kan se om den er chippet for øremærket er den ikke, naboen fortæller at nogle har haft den indfanget for at tjekke efter tato. og så bare sluppet den fri igen da den ikke havde nogen.
og er det noget jeg vil skulle betale for ?
syntes det er så synd nu vejret blir dårligere og dårligere/koldt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat og umiddelbart ingen ejer
  • #1   4. dec 2011 Du har ret, det er synd. Jeg er også lige flyttet og der fulgte også 2 katte med tidligere ejer havde "glemt". Den ene måtte aflives pga FELV og den anden er nu kastreret, vaccineret og ikke mindst øremærket.
    Men kunne du ikke skrive hvor den render rundt og hvordan den ser ud, evt sætte billede ind af den i et album.

• #2   5. dec 2011 ja kan ikke li at den bare render rundt sådan. skal se om jeg kan fange et billed af den i løbet af ugen, men kommer først derned om aften, efter job, ellers kan det måske lade sig gøre i løbet af næste uge, hvor der blir lidt mere ro på, og jeg går hjemme og stiller ting på plads, for tror ikke vi ser den i weekenden hvor der vil være mange mennesker som skal hjælpe med at flytte alle vores ting ind..

men hvis jeg nu får den fanget og kan komme afsted med den. hva gør de så. tænker om det står for min regning og om de forlanger jeg tar katten med mig igen, hvis man ikke kan finde nogen chip eller ejermand ? for kan ikke selv ta den, men vil gerne prøve at finde en ny ejer så, hvis katten er egnet til dette

som sagt ved jeg naboerne har prøvet at finde en ejer, både i den lokale avis samt i købmand, bager og de andre få butikker der er i byen, men vil da selv prøve også...

• #4   5. dec 2011 jeg skal nok prøve at få den fremlyst også, men da naboerne siger den i ca 4 md bare har rendt rundt i området og ingen vil kendes ved den, ja så tror jeg den bare er blevet lukket ude af en eller anden...

og vil som sagt gerne prøve at indfange den også for at finde ud af om den evt er chippet og kommer langt fra os og derfor ingen kender til katten's ejer. men vil også gerne ha en ide om jeg skal ha penge med eller ej hvis jeg fanger den og får den afleveret på enten kattehjem eller dyrlæge, for skal jeg det, må jeg ha fat i min bank og forklare jeg er nød til at ha nogle af de penge jeg har på min kattekonto for at få ordnet dette, da jeg simpelhen ikke bare kan rive penge ud af min alm husholdning op til jul samt midt i en flytning....

• #6   5. dec 2011 har lige skrevet til inges kattehjem om hva jeg skal gøre..
    jeg kan ikke selv ha katten som skrevet længere oppe, har jeg lige måtte af med mine 2 meget elskede katte for at skåne den 3 kat jeg har nu, hun er meget stresset når der er andre katte til stede, så ja for at skåne hende og gi hende, hendes frihed tilbage frem for at ligge i et hjørne hele dagen lang måtte jeg af med 2, så puha nej kan slet ikke ha tanken om hun blir sådan igen fordi jeg tar denne kat ind. på bare 14 dage har jeg fået min gamle kat tilbage og den vil jeg ikke miste engang til pga andre katte smiley og slet ikke en fremmed kat. måske det er hårdt sagt, men her tænker jeg klart på min egen kat først

• #7   5. dec 2011 Du har jo også mulighed for at lave den til det der kaldes en genudsætnings-kat. Det har jeg gjort med min vildmis. Det kostede 500 kr.
    Ja der er godt nok nogen der har sagt at jeg er godt dum at betale for andre "affald", men jeg fandt pengene, for det var jo ikke de 2 kattes skyld at deres tidligere ejer ikke havde sørget for noget som helst. Den ene blev desværre aflivet pga FelV, men den anden er rask, tyk og fed og lever nu som gårdkat. En smuk og dejlig stribet missedreng.

• #8   5. dec 2011 hva er en genudsætnings kat ?? og hva indebærer det, for de 500 skal jeg nok finde i mit katte bugdet hvis de mener den kan klare sig uden for

• #9   5. dec 2011 missemomse, du kan se på dette link

(link fjernet)

• #10   5. dec 2011 tusind tak for link smiley

• #11   5. dec 2011 hvor i landet er vi hvis jeg må spørge.

Med venlig hilsen Pernille

• #12   6. dec 2011 det er i karise
    og den ligner faktisk din kat meget godt, bare meget tyndere og så har den ikke en hvid snude

Kommentér på:
kat og umiddelbart ingen ejer

Annonce