{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Er jeg pylret {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har lige sagt til mig, at jeg er pylret, fordi jeg holder på at Yatzy altså skal til dyrlæge. Hun har lige siden vi fik hende for lidt over 2 mdr. siden haft en hørbar vejrtrækning (det er vel ikke normalt?), og er snottet on/off. Vi har været ved to forskellige dyrlæger. Den ene gav noget lysin og sagde at vi skulle give det 10-12 dage. Da der var gået 14 dage, og stadig ingen bedring tog vi til en anden dyrlæge (den første var ikke noget rart bekendtskab). Han ordinered antibiotika i 10 dage. Det hjalp midlertidigt, men de sidste par dage er hun blevet snottet igen, og man har hele tiden kunnet høre hendes vejrtrækning. Altså ikke konstant, men det kommer af flere omgange hver dag, dog uden at hun lader sig genere synligt af det.
Min kæreste sagde lige før, da jeg havde ringet til dyrlægen og fået tid i morgen, at der jo alligevel ikke kommer nogen løsning på det. Og jo, jeg er meget obs på hende, da hun til tider har nogle skøre humørsvingninger, og en aften brugte flere timer på at rende på bakken igen og igen for at tisse en lille smule og så hoppe væk igen. Det så vi dog ikke mere til efter det. Men jeg blev godt nok bekymret alligevel. og det kunne min kæreste ikke helt sætte sig ind i.

Jeg bliver helt bange for, om jeg er hypokonder på min kats vegne.. Men jeg synes jo selv, det er reelt nok..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg pylret
  • #1   5. dec 2011 Det er da godt I er to om den misser når nu din kæreste ikke synes katten skal undersøges.
    Selvfølgelig skal du bekymre dig hvis du mener der er noget galt!
    Afsted til endnu en dyrlægetid ..


  • #2   5. dec 2011 Maiken A

    Jeg ville sige afsted til dyrlægen !
    - For efter min mening vil jeg hellere være ekstra sikker, end at lade det tage ekstra tid, for hvis der jo nu er noget, så få det stoppet i stedet for Yatzy skal gå længere og længere tid med det !

    God bedring fra mig og Tøsen smiley


  • #3   5. dec 2011 min Codi har også meget meget tid lyd på når han trægger vejret
    han har været ved dyrlæge og plevet lyttet på og umildbart er det noget i halsen der gør at han har lyd på når han trægger vejret og jeg fik af vider jeg skulle holde øje med det
    Codi har så ikke nogen andre tegn på sygdom
    han spiser og drikker som han skal og leger og sover som en kat i den alder nu gør :o)

    men hvis hun statigvæk virker til at være snottet en gang i mellem vil jeg også få hende undersøgt, heller en gang for meget til dyrlæge end en gang for lidt


  • #4   5. dec 2011 vær obs på urinvejsinfektion når hun sjattisser på bakken. Snak med dyrlægen om det. Godt du er en god missemor smiley

  • #5   5. dec 2011 Det er ikke dig der er pylret - for så er jeg det også:-)
    Du skal i den grad være obs på sådan nogle ting og jeg er glad for at du har bestilt tid igen!
    Hellere en gang for meget end en gang for lidt!


  • #6   5. dec 2011 Min kærste fik forklaret sig for lidt siden, at det ikke var så groft ment, som han kom til at sige det. Han knuselsker Yatzy, og er frustreret over, at det ikke er så let at finde ud af, hvad der er galt.. Samtidig synes han jo også at det er sure penge for mig, at bæstet i morgen har været til 3 undersøgelser på en måneds tid. Men jeg slæber hende hellere til lægen 10 gange for meget, end en for lidt. bare tanken om, hvis hun gik undt med et eller andet..

    Jeg tror også, jeg vil høre til hendes urinveje.
    Men det er vel ikke bare lige sådan at få en urinprøve fra en kat, kan jeg forestille mig.


  • #7   5. dec 2011 Maiken:
    Nej det er ikke sådan lige...
    For en del år siden fik jeg noget specialgrus med hjem som den skulle bruge og så kunne jeg ellers tage urinprøven. Men ak og ve! Katten VILLE ikke aflevere.
    Dyrlægen kan vist udtage en prøve med et kateter.


  • #8   5. dec 2011 Dyrlægen kan også tage en steril urinprøve ved at stikke en tynd sprøjte gennem bugvæggen og ind i blæren.
    Det lyder barsk, men det gør ikke ondt - har selv prøvet det!

    Ellers kan du sørge for, at katten før dyrlægebesøget får rigeligt at drikke. Så kan han sikkert få noget urin ud ved at trykke på blæren.

    PS: Tit er 10 dage med antibiotica ikke nok - nogle infektioner kræver op til 4 ugers behandling for at at blive slået helt ned.


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #9   5. dec 2011 Jeg synes absolut heller ikke du er pylret, det er kun godt du er så opmærksom på din kats sundhed.

    Hvis du insisterer på at få undersøgt kattens urin (hvilket jeg klart synes du skal gøre, det der sjat tisseri er ikke normalt og det kan være blærebetændelse eller krystaller, hvilket er meget smertefuldt for katten) så er der flere muligheder som de andre også er inde på... det kan også være de giver katten en ordentlig omgang væske under huden, for at få den til at tisse, og så beholder den et par timer til observation.

    Håber du får nogle svar i morgen og har lyst til at give en update herinde.


  • #10   6. dec 2011 Yatzy kom til dylægen i dag. Endda med Hr. Kæreste som chauffør.
    Dyrlægen lyttede til hendes lunger og kiggede hende i munden. Der var intet at se, og hun lavede selvfølgelig ikke lyden på det tidspunkt. Dyrlægen mener, at hun simpelthen har en eller anden lille bygningsfejl. Noget med et lidt for langt ganesejl som dækker lidt over strubehovedet, når hun holder hovedet i en bestemt vinkel.
    Vi fik også lavet en urinprøve.. De prøvede først det der med en nål, men hun var helt umulig, så de ramte forbi. Hun gav simpelthen 2 dyrlæger en ordentlig omgang tæv-_- hun bed den ene hårdt i hånden og krasede den anen i ansigtet og på halsen, og gave ham en ret blodig rift i øret. så de besluttede at give hende væske under huden og beholde hende et par timer, så hun selv kunne aflevere den urinprøve.
    Jeg tror ikke lige hun har været yndlingspatienten..


  • #11   7. dec 2011 Jamen så har dyrlægerne jo fået arbejdsskader:-)
    Godt der ikke var noget galt med Yatzy:-)


  • #12   7. dec 2011 Jeg har i dag fået svar på urinprøven. Hendes urin er for basisk og hun har krystaller i den. Øv! bare tanken om hvor ondt det må gøre..
    nu får hun specialkost for at afhjælpe det, og jeg er SÅ glad for, at jeg fulgte min mavefornemmelse og fik hende undersøgt.


  • #13   7. dec 2011 Det er samtidig vigtigt at give hende smertestillende medicin, evt. flydende Metacam, så det ikke gør ondt, når hun tisser.

    Hun kan nemlig komme til at forbinde sin bakke med smerter, og så risikerer du, hun tisser alle andre steder.


  • #14   7. dec 2011 Det nævnte dyrlægen ikke noget om..
    Jeg vil da lige ringe til dem i morgen og høre ad, om ikke det var en god idé. Jeg har selv tænkt tanken, men troet, at det måske ikke var nødvendigt, når nu det ikke blev nævnt.


  • #15   8. dec 2011 Gud jeg forstod det som om at du allerede havde fået svar på urinprøven.
    Det var da en træls besked at få. Håber at specialkosten virker.


Kommentér på:
Er jeg pylret

Annonce