{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

kan man være for "pylret" (alene hjemm {{forumTopicSubject}}

ja overskrifen siger jo lidt sig selv.

min omgangskreds siger at jeg er for pylret ang. mine katte,
det går ud på at jeg ikke vil lade dem være alene hjemme i mere end 24 timer maks.
og når de skal være alene hjemme i mere end 10 timer så sætter jeg en ekstra bakke, ekstra mad og vand.

Er jeg for meget

hvordan har i det med det og hvor længe lader i jeres katte være alene hjemme.

pote knus herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man være for "pylret" (alene hjemm
  • #1   7. nov 2008 Nu kan jeg se du har 2 voksende katte så det er ikke noget probelm for dem og være alene hjemme i over 24 timer, hvis jeg skal overnatte et sted så har jeg min mor det kigger til mine drenge...

    Men så længe du har en ren bakke til dem og fodret er fyldt op så går det altså nok i 24 timer, uden alt det extra... smiler..


  • #2   7. nov 2008 tak for dit svar, men det er det når jeg er nogen steder i længere tid så føler jeg at jeg svigter dem, syns det er synd de skal være alene hjemme, men må nok "øve" mig så jeg "lærer" at de godt kan være alene hjemme

  • #3   7. nov 2008 Altså jeg har jo min mor til og komme og kigge til dem, men lige nu her skal jeg ikke sove ude eller andet før min killing er mere moden, lige nu er han jo baby og der tør jeg altså ikke lade ham være alene i mange timer om dagen..

  • #4   7. nov 2008 Dyr bør ikke være alene i mere end 24 timer af gangen uden tilsyn. Min holdning understøttes af dyreværnsloven, der også tilsiger at der skal være tilsyn med dyrene mindst en gang i døgnet.

    Mine dyr sover aldrig alene. Er vi en sjælden gang afsted og skal sove ude, har jeg verdens bedste søster der flytter ind og tager vare på dem alle.
    Kan hun ikke, må vores planer bare aflyses.


  • #5   7. nov 2008 mine misser kan godt få lov til at være alene fra fredag aften til søndag middag... ved godt der er nogle folk der siger det er synd men jeg synes nu bare at mine katte er glade for at få lidt fred. de har selvfølgelig adgang til masser af vand og mad og ja en bakke per kat når det er..... det sker også kun sjælent men de tager ikke skade af det....

  • #7   7. nov 2008 Her er vist ingen der ødelægger tråden. Et par stykker gør relevant opmærksom på, at iflg. dyreværnsloven skal dyr tilses mindst en gang i døgnet!


    Søs-3- Robin- Belle,
    Er jeg en sjælden gang væk mere end 9-10 timer, så sætter jeg også ekstra bakke frem, (som sjældent bliver brugt ... men alligevel)
    Den cirka ene gang om året, jeg er væk en weekend, kommer der kattepasser i huset.
    Pyller ja, men det får så være smiley


  • #8   7. nov 2008 Jeg har også en til at komme og snakke med misserne og for at se om de mangler noget. Hvis jeg skal noget, plus at jeg tænder radioen.

  • #9   7. nov 2008 Jeg syntes overhoved ikke at du er pylret men omsorgsfuld og fuld forsvarlig over for dine katte................men hvis det er et problem for dig at være væk hjemme fra i længere tid skal du sørge for at dine katte bliver passet enten ved at nogle der tilser dem dagligt eller nogen som flytter ind hos dig..............fordi kattene har bedst at være i deres eget hjem..........når du har 2 katte har de den tryghed ved hinanden og mærker ikke om du er væk i 6 eller 10 timer........blot de har deres vand/mad og bakker.............men hvis det ikke er hverdagskost er det ikke et problem.................hvad med de katte som er udekatte som ofte er væk i flere døgn alene ................det syntes jeg er mere uforsvarligt...........jeg har selv 3 katte og de savner altid deres mor og far uanset om vi går i 2 min eller vi er ude en aften.............alt med tanke og samvitighed,,,,,,,,,,,,,,jeg er selv en pyllermor..........og det er jeg stolt af.......

  • #10   7. nov 2008 Jeg synes heller ikke du er pylret. Hvis jeg skulle være væk i et døgn, ville jeg få nogen til at komme og lige tjekke i løbet af den dag man ikke er der. Nu bor jeg så sammen med min kæreste, så oftest hvis den ene ikke sover her, gør den anden.

  • #11   8. nov 2008 hejsa allesammen tusind tak for jeres svar, jeg var helt bange for at jeg var for pylret men det er jeg ikke alene om så det er dejligt... nu er det også meget sjældent at jeg er væk hjemmefra i mere end maks 10 timer, det sker måske 1 gang hver 2-3 måned...


    jeg har også tænkt på det med radioen men hvor god en idè er det for når de er alene hjemme har de nemlig kun adgang til mit soveværelse og gangen(den er stor og mad, drikke og bakke står der)
    jeg tænker bare hvis det var mig så ville jeg da blive mega irriteret over at en radio altid var tændt...

    hvad er jeres mening om det??


Kommentér på:
kan man være for "pylret" (alene hjemm

Annonce