503 visninger
|
Oprettet:
Opkast :( {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at begge mine mispiger kaster op..
De har kastet op sådan en 4-5 gange hver siden kl. 6 i morges.. Og det er tørfoderet der kommer op..
De får det samme tørfoder til killinger som de hele tiden har fået så der er intet nyt i deres kost..
Deres afførring er også ganske normalt..
Det virker som om de ikke kan holde maden i sig..
Er sgu ved at være lidt nervøs nu for mine 2 prinsesser
Har i nogle ideér til hvad det kan skyldes?
De går inde og er hhv. ca. 20 og 17 uger gamle, har fået vaccinationer, ormekur osv og er sunde og raske..
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 173
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
jun 2008
Så for mig virker det ekstremt underligt og er rigtig nervøs for dem..
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
Vi fik af vide hun havde en virus og hun kom på diæt kost (Tør og vådkost vi købte hos dyrlægen) og så fik hun zoolac for den dårlige mave. Det varede 1½ uge ca. Men som Maiken skriver er der mange muligheder for hvad det skyldes.
I og med de kaster så meget op, så sørg får de får rigeligt væske så de ikke dehydrerer.
Vil de stadig gerne drikke og spise selvom de er sulten, og leger eller ligger de mest for sig og vil bare gerne sove? Du kan evt. give dem væske med engang sprøjte så du sikker på de får nok væske. Vores gad slet ikke spise eller drikke, så vi gad hende både mad og vand med sprøjten og sørgede for at gøre det regelmæssigt, for gør det jo ikke bedre hvis de trods alt ikke får noget ned. Vores dyrlæge sagde at mælkeprodukter (så som A38) ikke hjælper kattene som det hjælper os mennesker, og vi ikke skulle give hende det, men ved der en delte meninger om det og flere herinde siger de sagtens kan få det.. Ellers kan du lave (virkelig) udkogte ris, med noget kogt kylling i f.eks. Deres alm. foder er højst sandsynligt for hård mod deres maver lige nu.
Men altså jeg ville også ringe til dyrlægen i morgen, hvis de ikke har det bedre . God bedring med misserne..
jun 2008
De leger også men ikke lige så meget som de plejer.. Dog er de stadig lige så overdrevet kælne som de plejer.
Det hele er ret mystisk lige nu..
Men ja tror jeg ringer til dyrlægen imorgen og ser om hun kan komme herhjem og kigge på dem..
jun 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2008
Der er dog noget "positivt".. Der er kun kastet op 1 gang i nat og min grå og hvide pige har kun kastet op 1 gang her for ca. 30min siden..
Så tidsmæssigt mht opkasten så går det den rigtige vej.
De virker også meget mere friske idag end igår..
okt 2011
jun 2008
Det hjalp med kogt torsk, kogt kylling og meget udkogte ris blandet sammen.
Så nu er jeg rigtig glad.
okt 2011
jun 2008
Hold op hvor var jeg nervøs for mine piger, og på et eller andet punkt så tænker man jo altid det værste når de bliver syge..
Opkast :(