Kraven er god nok .. Kraven er god nok ..
Starter lige med at skrive med stort ..
HOLD TONEN PÆN OG ACCEPTERE HINANDENS HOLDNINGER!
Efter jeg kom hjem igår med Tøsen efter neutralisering skrev jeg herinde at hun havde fået krave på osv ( har slettet det indlæg ) .
Hun har nu haft kraven i over 1 døgn og hun gør ALT det hun plejer inden hun blev operet !
- Hun hopper og i vindueskarmen, hun hopper op på fjernsynet hvor hun først skal hoppe op på et lille hjørne af et op og så op på fjernsynet, hun hopper op i håndvasken hvor hun først skal op i min seng, så vende sig om og så op i håndvasken, hun bruger krædsebrættet, hun sover, drikker, spiser, leger med sine mus, leger med mig og ALT andet..
Hun er ikke det mindste plaget af kraven - jo, de første par timer efter hun vågnede ordenlig op irriterede den hende selvfølgelig lidt, men nu har hun accepteret den , og acceptere at jeg tager den af for at hun lige kan bevæge sig lidt uden - men hun acceptere ligeså meget at få den på igen!
- De er iøvrigt sådan en blød krave!
Forstår udemærket godt hvad i mener med at kraven er så og så synd for katten, meeen hvis i giver katten tiden, så kan den faktisk godt acceptere den ..
Undskyld hvis jeg træder nogen over tæerne, men jeg ville bare lige dele MIN positive oplevelse af kraven
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Held og lykke med det.
Hvorfor slette en tråd fordi der er nogen der er uenige med dig - fatter det ikke.
Kraven er iøvrigt i samme fareklasse som halsbånd
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 122
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
okt 2011
Helt fair med din mening !
Men har haft skærmen af Tøsen og straks gik hun igang med at pille i såret - ikke bare sådan let, men virkelig hårdt.. Så hun vil ikke kunne gå uden skærmen hvis jeg ikke var omkring hende konstant.
Helene C
Det er bare dejligt ja !
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
okt 2011
Jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste der har haft en positiv oplevelse med det !
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
apr 2011
Desuden er det jo nok irriterende for katten hvis den er i vejen når katten drikker, spiser, sover, bare vil vaske sig (et andet sted end i såret).
Ja heldigvis er det ikke en permanent ting, så det støder ikke mig at folk benytter sig af den. Med omtanke...
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Prøv evt at søg på det herinde.
Jeg lavede min ud af det nederste på et par gamasher hvor jeg klippede fire huller og gav mine katte den på, det fungere helt fint...
Håber du vil gøre det i stedet for kraven
nov 2008
jeg linkede i den nu slettede tråd, men gør det gerne igen
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9807
okt 2011
Tak for rådet, men som sagt klare hun sig fint med kraven og laver alt det hun plejer at lave uden kraven, så den beholder hun
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jun 2004
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 17
Jeg vil mene en hård krave er meget mere synd for katten end den Tøsen har fået på. De er jo vildt store og måske også tunge. Ud over det dækker de hele hovedet på katten.
En af mine veninders hunkatte havde også en blød krave på efter hun var blevet fixet og den havde det helt fint med den også, så det er kun en god ting de har fået lavet de der bløde nogle for de er ikke så tunge og de dækker ikke hele hovedet på katten til.
Mine egne blev smidt i noget babytøj for de kunne ikke lade deres sår være i fred. Røskva fik fjernet et sting den første nat og Freya bestilte ikke andet end at hive i sit sår. Hun fik dog senere gaze om maven så det dækkede såret da jeg synes det var synd jeg skulle løbe bag hende hver gang hun skulle på wc.
apr 2011
jun 2004
Jeg tror mest de hårde bliver brugt til hunde ud om dage da de jo er lidt større end katte. Killinger har det også med at pille i alt
okt 2011
Vil nu sige at den dyrlæge vi bruger er moderne - det er Ribe og omegnens dyrlæger
Fie
Det er bare rigtig dejligt at den ikke påvirker hendes normale hverdag ja
Ja - med den her krave kan hun komme rundt over det hele uden at hænge fast eller støde mod noget
Er glad for at du også kender en der har haft positiv oplevelse med en der har brugt den "bløde" krave - så er det ikke bare mig
apr 2011
Mine forældre har dog i alle tilfælde fået sådan noget spray til deres hunde, til at spraye på såret - det er ikke giftigt men det smager ikke godt at slikke i. Det fik de af dyrlægen dengang
jun 2004
Det er lige det de kan med de bløde
Nej, det er bestemt ikke kun dig der har haft en positiv oplevelse med den
jun 2004
Det var godt nok smart, det må jeg lige skrive mig bag øret til en anden gang eller til når Salvatore skal kastereres =D
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 43
Hun har heldigvis ikke haft brug for at få krave på. Men havde hun slikket overdrevent i syningerne med fare for at forvolde sig selv skade, så ville jeg da have gjort hvad der skulle til for at beskytte hende.
Ideen med det nederste af en gamachebuks med 4 huller, lyder som noget jeg ville være tryg ved.
Jeg har aldrig set den der bløde krave, så den kan jeg ikke sige hverken for eller i mod.
I kan læse historien om min kat og hendes operationer her
http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=94380
Med venlig hilsen en fattig Gitte
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
De bløde kraver der er idag, er jo lavet så de ikke generer fordi der ingen skarpe kanter på.
Det materiale det er lavet af, er bøjeligt, og generer ikke synet eller evnen til at spise, lege, sove, vaske sig osv....
Og en uge... altså det kan katten fandmer overleve!!
Det er en enkelt uge.... og katten får skam hverken traumer, eller går totalt følelsesmæssigt amok, bare fordi de skal have en blød karve på i en uge.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
nov 2011
Giver jeg Mathilda sådan en på., så ved jeg godt hvad der sker!!
Hold da kæft en ballade!
Tror ikke engang jeg ville kunne få den på hende.
Tør slet ikke tænke på hvordan hendes hud og pels vil reagere, når hun ikke selv kan regulere varmen, pleje sin pels osv :-s
Bean ville bare være lidt besværligt pga. pelsen... Molly ville bare være en udfordring generelt, fordi der er så emget krudt i damen
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
nov 2008
Udtaler du dig af erfaring eller er det bare noget du tror?
Jeg udtaler mig af erfaring - flere års.
Pels og hud den er fin når den kommer af . Katten soginerer sig naturligvis når den kommer af.
Jeg har altid en bodystocking med på klinikken katten får på inden vi kører hjem
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
vores Yatzy ville simpelthen komme til skade og hænge fast i et eller andet. Hun møffer rundt uder vores seng hver dag, og ville bare hænge fast i et eller andet derinde, og så er hun usandsynligt uartig og klodset, så hun ville simpelthen ende med at hænge sig selv. Og så ville hun bruge hel dagen på at lege med den og flænse den i stykker-_- Men igen, jeg har også en uartig og voldelig kat.
God bedring til tøsen:) Hun er sikkert allerede godt på vej til at komme sig, når hun gør, som hun plejer.
okt 2011
Maiken A
Det eneste "men" der er af neutraliseringen er selvfølgelig at hun er øm i maven ( andet ville være underlig
Men troede ærlig talt også at Tøsen ville begå et mord på kraven - det var heldigvis kun de første par timer hun liiige skulle acceptere den, sååå total god succes med kraven ved Tøsen ja
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Hun lærte at have den på.
Men nu hvor jeg kender til bodystockingen så ville jeg nok have brugt sådan en istedet.
Men synes da det er underligt at dyrelægerne ikke bruger dem os ?
Eller fortæller om den mulighed.
nov 2011
Det er virkelig meget forskelligt fra kat til kat - men de der nye bløde kraver er simpelthen geniale!!
Jeg udtaler mig på baggrund af en blanding af begge dele - af erfaring og af det jeg ud fra viden om kattens pels og hudpleje mm.
Der er da nok nogen der klarer det fint - det skal jeg da ikke bestride.
Men derfor skal man huske, at katte jo er afhængige af at kunne vedligeholde og rense sin pels.
Pelsen er jo et af de mange "værktøjer" katten kan bruge til at regulere sin temperatur mm. på.
Pels og hud fungerer jo bedst under de betingelser der er fra naturens side. Nogle gange skal vi mennesker da hjælpe, hvis misser har fået et problem med pels eller hud, de ikke selv kan klare - andet ville jo være dyrplageri.
Men en bodystocking ville jeg kun bruge i yderste nødstilfælde - f.eks hvis kraven er til fare for katten, eller katten simpelthen går amok på kraven....
nov 2008
Og så skal kraven vende forud -. ellers har den ingen effekt
Den klinik jeg bruger laver selv nogen bodyer - slet ikke så gode som den der her linkes til - de har modellen liggende - så kan klienten selv gå igang
nov 2011
Katte er jo lige så forskellige som os - så selvfølelig skal man bruge det der virker bedst.
Jeg er da heller ikke totalt vild med kraven - men for mig er det nu det bedste alternativ.
Og ja selvf. skal kraven vende forud.... det er jo også derfor den er lavet sådan
apr 2011
nov 2008
jan 2011
den krave dyrlægen gav Malou på så sådan her ud.
nov 2011
Hi Hiiiiiiiiiiiiiii - det er typisk katte!!
Er der noget de ABSOLUT ikke bryder sig om, så skal de nok sørge for at det problem forsvinder igen...
Men eller uden hjælp fra os
nov 2008
Nu er jeg ellers lige blevet belært at selvfølgelig vender man den forud - ikke på dit billede:-)
nov 2011
Skærmen kan - hvis man virkelig vil - godt vendes, bare ved at være lidt voldsom ved kravens "halslukning).
Den er jo kun af stof, så en gal misser, der går amok, kan sagtens i forsøget på at få skidtet af, få den vendt om
apr 2011
jan 2011
men hun kunne tilgengæld lave den om til et nederdel, og et par enkelte gange fik hun den os af.
og efter nogle kampe med den lykkes det hende at lave en revne i syningen så hun kunne stikke et ben ud igennem.
så kan helt klart godt se fordelene ved at have en body på i stedet.
lige lidt flere billeder med den flotte krave:
(link fjernet)
(link fjernet)
nov 2011
Det Thilde beskriver, lyder som de "gammeldags" af plastik.
Den bløde vendes også forud - men en arrig kat, der vil have skidtet af, kan nu sagtens få vendt og drejet skidtet - netop fordi den er blød
apr 2011
Tja.. er glad for jeg ikke skal bekymre mig om det med den lille nye.
nov 2011
jan 2011
nov 2011
Men jo, de forhindrer skam fint katten i at slikke sig der hvor de ikke må - men idag bruger de jo som regel selv-opløselige tråd og lim, så....
nov 2008
Ja, men det ændrer ikke ved at en del katten reagerer allergisk på det sidste lag sting og derfor viser såret alt for meget interesse.
Og jo de kan komme til såret med den bløde krave
nov 2011
Og ja - ikke alle katte kan tåle tråden der bruges, lim osv.
Men - det handler jo om, at man finder den løsning der passer katten bedst - og i første omgang så vælger man jo ud fra, katten.
Man kender jo selv sin misser bedst
Og virker det ikke - ja, så må man jo bare forsøge med en anden løsning. Nogle katte er jo heller ikke så "aggresive) over for såret, og vasker det ikke hele tiden... men igen - der er forskel fra kat til kat
jan 2011
jan 2011
Det var egentlig meningen at han skulle have været ordnet da han var omkring de 12-13 uger inden jeg fik ham, og de prøvede os at ligge ham i narkose men dyrlægen kunne ikke få den ned, så vi har set det an indtil nu og den er stadig ikke kommet ned. Så nu er det jo ved at være tid, inden han begynder at strinte.
Kraven er god nok ..