{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.448 visninger | Oprettet:

Tiger lign kat, hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle glade kattemennesker!

Jeg har forelsket mig lidt i en Bengal, Savannah eller Serval.. Sidstnævne er vidt ulovlig i DK ? (Hvorfor ?)

Men findes der kun de racer som ligner vilde dyr ? altså tigere, loeparder osv..

Søger en stor kat.. og med stor snakker vi +6kg.. og gerne meget mere hvis det findes.. som jeg har læst mig til er en Serval en 12-15kg kat, og egentlig ikke så meget kat, men mere rovdyr..

Hvad vil i "anbefale" af kat hvis vi skal opfylde de kriterier ?

Det skal være en indekat

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiger lign kat, hvilken ?
  • #1   11. dec 2011 Vil i hvert fald anbefale jer at i lige læser lidt om de mange forskellige racer og evt. tager forbi animal planets hjemmeside og søger på "cat breed selector" og tager den test der nu er.
    En bengal er en ret aktiv kat og vil være enormt synd for den at leve som alenekat inden for kun.
    De andre kan du ikke få i Danmark.

    Hvis den skal være stor og fungere som indekat tænker jeg umiddelbart på Maine Coon, Norsk skovkat, Ragdoll, Sibirisk skovkat, British shorthair.

    Men læs lige lidt mere om de forsk. racer..


  • #2   11. dec 2011 Jeg har en stor hund den kan lege med smiley Syntes ellers både Savannah og Serval er skide flotte.. og Bengal også, men er bare så lille smiley så en på små 8kg på et tidspunkt.. det kunne godt lige gå.. men så heller ikke mindre..

    Maine Coon gider jeg ikke, de simpelthen for dumme!
    Norsk skovkav kunne overvejes, syntes bare de ser så skæløjet ud smiley


  • #3   11. dec 2011 Hvorfor er Maine Coon dumme?!

  • #4   11. dec 2011 Maine Coons dumme simpelthen?
    Norske skovkatte skeløjede?
    Øhhh nå..

    Hvorfor så størrelsesfikseret?


  • #5   11. dec 2011 De vælter alt, larmer, og er generelt bare klodset.. har en masse familie og venner med Maine Coon, og det er ikke bare "fejl-opdraget" katte, de er alle ens.. ikke lige min type kat smiley

  • #6   11. dec 2011 Er størrelsesfikseret fordi jeg hader små dyr.. de simpelthen så irriterende.. små hunde gøer for op mærksomheds skyld, små mennesker skal spille smarte og være højrystet for at blive set.. sådan er alle små ting generelt smiley
    Skal sgu ha en kat man kan få øje på, og tage fat i og lege med.. en der kan holde til lidt og ikke bare er sådan en pjevs.. også derfor jeg har den hund jeg har.. også en stor hund..


  • #7   11. dec 2011 Tror ikke denne tråd er noget for mig.. Jeg er trods alt.. lille.





    :S


  • #8   11. dec 2011 Tror slet ikke det er en kat du skal have.
    Savannah og serval er da kun dyr man skal have med gode udendørsmuligheder til så de kan få lov at bruge sig selv. Ellers tror jeg nok de også vælter din lejlighed. Men bengalen er en aktiv kat der skal have selskab af en lige så aktiv race, ellers blir den understimuleret.


  • #9   11. dec 2011 Enig med Maria - jeg tror ikke du skal have kat ..

  • #10   11. dec 2011 Hmm tro slet ikke du skal have kat.. bare min mening.. over and out..

  • #11   11. dec 2011 Undskyld mig, men det er sgu da latterligt at have den indstilling med at alle der er små/alt der er småt, er dumme :s

  • #12   11. dec 2011 Hvis du ikke vil have larmende dyr eller dyr, der vælter alt, skal du da i hvert fald slet ikke have en Savannah eller en Serval (sidstnævnte kræver en speciel tilladelse og de helt rette forhold, som de færreste private mennesker, kan give dem). I øvrigt er F1, F2 og F3 generationer af Savannahen ikke tilladte at holde i Danmark for private. Så er man tilbage til en mere normaliseret kat a'la Bengalen eller Toygeren, som jo også kan larme og vælte ting ned. Katten er ikke en hund, der som ofte har sit domæne på gulvet.

    Måske, at du skulle overveje at finde en anden type kæledyr - måske holde dig til de store hunde. Det lyder til at de opfylder dine behov bedre end en kat - uanset race - ville gøre.


  • #13   11. dec 2011 Mette S - Synes godt om! ;D

  • #14   11. dec 2011 Den sidste godkendelse til serval i privat hjem er givet for mange år siden - til denne her:
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=8590

    Toyger er den der kommer nærnest tiger - ikke godkendt i FIFe - heller ikke CFA hvor man ikke godkender racer med vilde aner
    (link fjernet)


  • #15   11. dec 2011 Hmm. undrer mig over det først og fremmest er udseende og størrelse du går efter istedet for at finde ud af hvad du kan tilbyde en kat og hvordan du forventer din kat skal være og så finder race ud fra det! Ja unskyld mig men synes ærligt talt ikke du lyder egnet til at have kat derudover er din kommentar om små mennesker da noget så latterlig. Du skriver små mennesker spiller smarte.... Har du hørt dig selv?

  • #16   11. dec 2011 Trine K - Ja det tænkte jeg også >.< Bare sætningen "at spille smart" ment i ramme alvor.. fik mig til at gå ind og tjekke alder på TS. Er endnu mere forvirret nu smiley

    Det lyder virkelig efterhånden som en fake-tråd hvor det gælder om at lyde så uviden og ydre-fikseret som muligt.


  • #17   11. dec 2011 Thilde: Ja det kunne godt være fake smiley eller så er man bare ualmindeligt uviden og uansvarlig

  • #18   11. dec 2011 Jeg er stadig ikke kommet mig over at han synes at maine coon's er dumme :s ..

  • #19   11. dec 2011 Lige nettop de racer er ikke for alle og enhver. Jeg ville nødig være hund i den familie, når sådan et vilddyr lige skal markere hvem der bestemmer. Det bliver godt nok en grim oplevelse for hunden og en voldsom dyr dyrlægeregning, hvis hunden i det hele taget kan lappes sammen igen. Har set en serval mishandle en schæfer. Det kom hunden mentalt aldrig over og den havde derudover flere fysiske men, efter det møde.
    Selv med alle mine år på bagen med katte, ville jeg ikke turde have sådan en inden for mine døre. Så jeg synes det er meget fornuftigt at alle ikke bare kan få sådan et vilddyr, som det faktisk er.


  • #20   11. dec 2011 Nu har jeg selv en MCO og kender flere. Jeg synes bestemt heller ikke de er de skarpeste knive i skuffen, men det er så en del af deres charme.

  • #21   11. dec 2011 hmm.. små mennesker spiller smart.. hmm... og det gør "store" mennesker ikk??

    syntes ærlig talt ikk du lyder til at vær egnet til kat... måske du bar skulle skaffe dig en hund mere..


  • #22   11. dec 2011 btw.. alle katte larmer...

  • #23   11. dec 2011 Tine J - Jeg tror (håber) at ordet DUM var lidt uheldigt. Efter hvad jeg har af kendskab til racen er det ikke den mest intelligente kat, men det er der nu mange racer der ikke er smiley Klodset tja.. der synes jeg nu også vores NFO har sovet i timen, da de jo skulle være noget mere yndefulde smiley Alle katte uanset race kan komme til at skubbe noget udover en kant, og alle katte laver 'bump' når de springer ned fra ting - da især hvis det er en kæmpe savannah der ønskes smiley

    Marianne - Jeg er bare så enig smiley



  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #24   11. dec 2011 Hvad med at anskaffe en kæmpe kattefigur i bronze eller andet hårdt materiale?
    Den kan nemt veje mere end 8 kg, er hverken klodset, irriterende, højrøstet, vælter ingenting og holder til lidt af hvert... smiley


  • #25   11. dec 2011 Thilde L - Hehe ja kan da kun håbe du har ret (: ..
    Britt B - Hihi se det synes jeg er en fantastisk idé smiley ..


  • #26   11. dec 2011 Wow... Det kan man da kalde for småligt og snæversynet! Hvis små katte larmer hvad gør store katte så ikke?

    Min lille dreng vejer pt. 3,7 og jeg kan høre ham gå hen over gulvet...



  • #27   11. dec 2011

    Britt B - synes godt om...

    man mangler lig synes godt om knappen herinde.. hehe


  • #28   11. dec 2011 Britt:
    Jeg er enig med de andre. Det er en genialt ide du er kommet med der!


  • #29   11. dec 2011 Desuden er der jo også katteracer der 'larmer' i den forstand at de snakker meget. Siamesere og orientalere meget som jeg har kendskab til. Og vores NFO dreng er dæleme heller ikke en af de tavse typer. Så der er ingen garanti..
    Jeg er med på den med bronzefiguren. Det lyder som den helt perfekte race til TS.


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #30   11. dec 2011 Jeg ville også gerne eje en bengal, men jeg har simpelthen ikke plads til så aktiv en kat.. Synes du burde anskaffe dig et stort tøjdyr, du kan lege med i stedet for..

    Der er mange katteracer jeg gerne ville eje.. Men jeg har en helt almindelig huskat og han vælter også ting og klager sin nød, når jeg ikke er hurtigt nok ude af sengen, så han kan få sin morgenmad..

    Katte skal da heller ikke tages fat i og ruskes.. Det er da fjollet..


  • #31   11. dec 2011 Hehe Kim, da vil jeg sige at vores Hector elsker at blive æltet nærmest som en dej i pelsen hehe smiley Han gider ikke det der ae ae langsomt pjat smiley

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #32   11. dec 2011 Jo, jeg kan da godt klemme Gaston's delle lidt, fordi han bliver helt syg når jeg gør det smiley Men trådstarter lyder jo nærmest som om at katten skal være stor, fordi den skal ruskes helt vildt og leges med som en hund :b

  • #33   11. dec 2011 Ja det er ikke ligefrem en New Foundland rusketur man kan tage med en kat. Heller ej en af de store racer smiley

  • #34   11. dec 2011 Mette, almindelige dødelige får IKKE tilladelse tik serval.

    Den på billedet er DEN SIDSTE der er givet tilladelse til - og fet er mange år siden. Den lever endnu


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #35   11. dec 2011 Christian H, du burde virkelig ikke anskaffe dig en kat. Det vil aldrig ende godt, med din indstilling til dem. Alene det at sammenligne en kat med en lille hund, det viser hvor lidt du ved. Og kun at vælge kat efter udseende og størrelse....ej altså, undskyld, men du lyder virkelig som en tåbe! håber den her tråd er en åndssvag joke.

  • #36   12. dec 2011 Nu må i lige stramme jer op mennesker.. pludselig er jeg både dum og uvidende fordi jeg har den holdning til katte som jeg her ? I er da for meget smiley

    Du går jo heller ikke ug og vælger en hunderace du ikke kan li udseendet på, bare fordi den har et godt sind ? det samme gør jeg med katte.. en kat skal være pæn og rar i mine øjne før jeg gider ofre penge og tid på den.. Og hvis i ikke er enige i det her, så er i godt nok for underlige altså smiley

    Og det med jeg mener at en Maine Coon f.eks larmer, er ikke når den hopper op og ned af ting.. det genere mig slet ikke, for det gør hunden bestemt også.. med larm mener jeg den snakker konstant.. dvs.. det ikke engang snak, det bare en røv irriterende lyd den kommer med hver gang den vil et eller andet, og så skal du gætte dig til hvad det er.. det gider jeg ikke.. den kan mijauwe som alle andre katte, men ikke bare komme med en monotom tone.. DET er larm i mine øre.. og det gør MCO meget ved jeg..


  • #37   12. dec 2011 Christian: Det vigtigste er sku da at man vælger en race der passer til en hvis behov man kan og vil opfylde! Ikke udseende det har også en betydning men bør helt klart komme i anden række! Og der er da ingen garanti for at den kat du vælger ikke vil larme det kan også være en tilfældigt ting som ikke kan forudses

  • #39   12. dec 2011 Med risikoen for at blive lynchet - så er katte der snakker ikke noget for mig - jeg finder dem røvirriterende at høre på.

    Mimik og kropssprog elsker jeg - men de skal holde kæft

    Sådan er vi så forskellige - der er racer nok så der er en katte der passer til alle:-)


  • #41   12. dec 2011 Må bestemt lige tilføje at min Mcoon bestemt ikke er dum, tværtimod smiley

  • #42   12. dec 2011 Min bengal snakker konstant, nogle gange lige rigeligt smiley godt med et stort hus hvor vi kan vælge hver sin ende.

  • #43   12. dec 2011 Mine Mco er ikke de skarpeste men det gør det jo charmerende i mine øjne.

  • #45   12. dec 2011 **Mimik og kropssprog elsker jeg - men de skal holde kæft

    Sådan er vi så forskellige - der er racer nok så der er en katte der passer til alle:-)**

    Som du kan sige det Lis *GG* Jeg tager så gerne snakken med, men også "intelligensen", som du glemte. Sådan en har Abbyerne jo også.

    Og ja heldigvis er der så mange racer at der burde være nogen der passer til alle, især hvis man ikke bare lade sig påvirke af udseende alene. Det er for mig næsten sekundært. Temperament og sind er trods alt vigtigst.


  • #46   12. dec 2011 Har slet ikke opfattelsen af at en MCO snakker og brummer hele tiden overhovedet. Bengal og siamesere derimod.. Og vores NFO er bestemt heller ikke af den tavse type.
    Helt fair nok at du vil have en kat der tier stille - jeg vil personligt have en kat der plapre hele tiden. Jeg synes det er sååå hyggeligt at høre på smiley og så forskellige er både vi, og katteracer, som Lis siger *gg*

    Men at små mennesker spiller smarte og er højrøstede? Den var da lidt ærgerlig var den ikk?


  • #47   12. dec 2011 Og selvfølgelig betyder udseendet noget. Katten kan være nok så sød og passe NOGET så godt til min livsstil, men jeg vil simpelthen aldrig falde for fladsnuder. Sådan har vi jo alle noget.. smiley

Kommentér på:
Tiger lign kat, hvilken ?

Annonce