6.786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Lasse M
Lasse M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kattehjul i DK? Kattehjul i DK?

Hej KatteGalleri smiley

Er lige blevet oprettet herinde og vil høre om der er nogen der ved, om der er nogen her i DK der laver disse såkaldte kattehjul

http://www.maclawbengals.co.uk/pages/wheel/register.shtml

Tjek ovenstående link

Jeg har 3 dejlige katte og den ene er en bengaler. Den har brug for at blive aktiveret hele tiden.. så har læst at sådan et hjul kunne være en løsning smiley Penge er intet problem, så hvis nogen kender nogen eller en hjemmeside ville det være perfekt!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattehjul i DK?
  • #2   20. dec 2011 Jeg tror det ikke, jeg er selv lidt varm på at få et sådan hjul.

• #4   20. dec 2011 nej det er ikke synd, jeg har set en udsendelse fra USA (animal planet) hvor man viste det. Katten bliver jo ikke tvunget til det, men gør det af egen fri vilje.
    I øvrigt er det samme princip man også bruger til hamstre.

• #5   20. dec 2011 Man laver da bare sådan en selv.

Tror da de syntes om dfn når nu de hopper op i den frivilligt. For ellers kunne de jo bare lade være. smiley

• #10   20. dec 2011 Vil lige smide en bemærkning om at hamsterhjul ikke er sundt for dyrets mentale helbred, skal ikke kunne sige hvordan det er med katte

• #12   20. dec 2011 Jeg mener der var en enten her eller på andet forum, der fik lavet et til sin bengal..... men det blev vist gemt væk igen.

Ikke helt simpelt at lave, det skal være stabilt, så det ikke vælter og katten må ikke kunne komme i klemme.

Men du kan da smide en forespørgsel på levering til DK, alt er muligt, hvis man kan og vil betale

smiley
    Pia, Charley og Chili

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #13   20. dec 2011 Man siger jo katten er sin egen. Derfor mener jeg ikke katte vil bruge den hvis det ikke tiltaler katte, man kan jo ikke tvinge katte til noget. smiley

På videoèn ser det ud til at begge katte løber på den og springer fra igen, når den ikke gider mere, man kan se de synes den er sjov.:-)

• #15   20. dec 2011 Hvordan sådan et hjul er for katte ved jeg ikke, men er ihverflad ikke sundt for hamster/gnavere

Hamsterne, bruger jo gerne hjulet i deres steotopi tilstand. Stress/kedsomhed. lige som når man ser dyr i zoo vade de samme ruter, igen og igen og igen.... smiley

jeg ville personligt nok finde en anden aktivering mulighed istedet ihverflad (:

• #16   20. dec 2011 Ja jeg synes nu ik at det ser synd ud, da katten er sin egen og de hopper ind frivilligt. Du vil jo aldrig ku tvinge en kat til at gå ind i den, på den måde.. Jeg ville i hvert fald godt eje sådan en..
    Man skal aldrig samligne en kat og et hamster med hinanden, da det er to meget forskellige dyr og et hamster er meget let at stresse..

Nu ved jeg selv at mine katte har den plads de har brug for, så at de får sådan et hjul og hvis de bruger det, så har de selv valgt det. og vil ik sige at det er skadeligt, da de få brugt en masse energi, som de os har brugt for..
    Man kan jo os se på filmen at de frivilligt hopper af og på hjulet..

Og ender nok os med en dag at købe en, men bliver i hvert fald ik lige nu, da jeg lige har købt ny bil i går smiley

• #17   20. dec 2011 ja hamstere går jo os selv ind i det friviligt... men nej, skal ikke samligne de to dyr med hianden. er jo en del forskeld. men ku stadig godt frygte lidt at det ville få lidt samme efekt.
    men jeg skal ik ku sige hvordan det vil være for den oppe i hovedet. så meget har jeg heller ik sadt mig end i steotopi tilatande hos dyr.

og man kan jo ihverflad give det et forsøg, og se hvordan det går. så længe katten ik er derinde det meste af sin tid, så fungere det jo nok godt nok for dem (:

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #18   20. dec 2011 Tak for de mange forslag.. bare lige for at slå det helt fast, har set i tv på animal planet, at især bengaler elsker kattehjul! Så det er på ingen måde synd for katten smiley

• Janne.*

#22   20. dec 2011 Susan...

" Katten er et intelligent dyr og skal også have stimuleret sin hjerne og det kan den ikke i sådan et psykosehjul "

Jeg tror heller ikke katte vil bruge den hele dagen og hvis det bliver for meget kan man jo lægge den et sted feks. op af en væg med den flade side ud ad, lige som man gør med så meget andet legetøj, gemmer det væk, så det bliver spændene igen.

Jeg tror de fleste katteejer alligevel vil give deres kat noget stimuleremde legetøj også, så de har lidt at vælge imellen, smiley

• #24   20. dec 2011 Psykosehjul - godt navn til hjulet:-)
    Det er jo ikke synd hvis de frivilligt går derind og kan komme ud igen når som helst.
    Når det så er sagt, så vil jeg da hellere investere i noget inteligenslegetøj eller aktivere den med legetøj, det giver også god motion hvis man skal rende frem og tilbage:-)
    I bund og grund bryder jeg mig ikke om det, det minder mig alt for meget om et hamsterhjul og jeg tvivler på at de morer sig derinde.

• #26   20. dec 2011 der er mange ting man ikke kan få i Danmark og EU, ikke nødvendigvis fordi det ikke er godt, men fordi især Danmark er langt bagud på mange områder. Man kan heller ikke i Danmark få pillpockets, et enormt godt redskab når der skal gives piller fx til katte.
    Hvis man ser den udsendelse jeg har set, så nyder katten det og det kan på ingen måde minde om mishandling eller psykosegivende, sådan noget vrøvl. Kattene bliver jo ikke bundet fast og tvunget til at rende rundt i det i timevis.

• Janne.*

#27   20. dec 2011 At dyr er blevet klædt på med tøj og aber i bur, har da intet med emnet at gøre. ??

• #31   20. dec 2011
    Prøv at søge bengal wheel på youtube.com, der er mange eksempler på bengal'ere der ser ud til at nyde at løbe i hjulet.

• Janne.*

#32   20. dec 2011 Nej Susan, det var det ikke. smiley

• #35   20. dec 2011 Du må såmænd gerne sige vrøvl til mig susan, det kan jeg kun trække på skulderen af. Jeg har henvist til Animal planet, hvor du sikkert kan finde den udsendelse, så vil du kunne se nogle argumenter.

• #40   20. dec 2011 Skal ikke kunne gøre mig klog på om det er synd - jeg synes den dims er lidt for underlig at se en kat løbe rundt i. Og den kommer i hvert fald ikke inden for vores døre hehe.

• #43   20. dec 2011 Jeg er helt overbevidst om at det ikke er sundt! Hvertfald ikke hvis der er fri adgang. Hamstere udvikler en form for stereotypi når de har adgang til et løbehjul hele tiden de kan selv bestemme om de vil løbe i det ja men det bliver nærmest en tvangs handling og kunne forestille mig det samme vil ske med katte. Jeg kunne ikke drømme om at bruge det.

• #45   20. dec 2011 De fleste informationer på animal planet er til at lukke op og s**** i. Aldrig har jeg set så mange løgne som på animal og især i dogs 101, pets 101 og cats 101 er der fyldt med fejl! Og jo stereotypi ved hamster og kat kan sammenlignes på trods ad artsforskellen for det er det samme der sker i hjernen når katten løber i hjulet vil der bliver udløst lykkestoffer som den nok vil blive afhængig af. Det kan godt ske hjulet kan være sundt men i begrænset mængde.

• #46   20. dec 2011 Marianne: De programmer du har set det i har så mange faktuelle fejl at det burde stoppes jeg har fundet fejl hver gang jeg har set dem. De har sagt at franske bulldogs har svage bagben og ikke kan bedække selv, de kan heller ikke føde selv og så fik de schæfer hunde til at fremstå som nemme skødehunde! Håber ikke folk lytter til det sidste for så får de godt nok problemer!

• #48   20. dec 2011 Susan: "Når man se AP er det så vigtigt at tage de kritiske briller på og ikke sluge alt og tro det er sandhed" ENIG! De viser også ofte det der med sjove dyrevideoer og i halvdelen af videoerne er der enten sterotype, syge dyr eller også så provokerer folk dyrene til at være aggresive! Har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet forarget over det program

• #50   20. dec 2011 Susan: Gør jeg heller ikke mere har slet ikke kanalen smiley desuden elsker jeg programmer med dyr hvor jeg kan lære noget og så er animal planet ikke det bedste at se smiley så er BBC's dokumentarer om dyr meget bedere!

• #52   20. dec 2011 Susan: Ja det så jeg også nogen gange da jeg havde AP. Synes det meste på AP efter hånden bare er noget l*** synes det før i tiden var mere faktuelt end det er nu smiley

• #54   20. dec 2011 Susan: Ja tror du har ret

• #55   20. dec 2011 Det er da godt i kan blive så enige. Nu er jeg ikke naiv og sluger alt råt, men helt ærligt kan jeg ikke se den store forskel på om kattene fiser om og ned at et klatremiljø eller træ, eller om de tager et par ture i hjulet. Det er jo ikke sådan at de render rundt i det hele døgnet eller bliver tvunget til det.

Det program jeg henviser til omhandlede især overvægtige katte og hunde og samme arter med adfærdsproblemer og hvad man bla kunne gøre.
    Og ja, jeg er meget klar over fejloplysningerne i bla programmer Cat 101, hvor de også beskriver både TUV og TUA forkert. Og så måske alligevel ikke. Der er stor forskel på hvordan avlen er på hunde og katte i USA kontra Europa. Så når jeg siger at der IKKE er pelspleje på TUV, så er det for de TUV der findes her i Europa, men det er der på dem i USA, fordi de har være dumme nok til at avle perser ind, for at undgå for meget indavl og for at få mere pels på kræene.
    De samme fejloplysninger kan forekomme i andre racer og hos hunde. Der kan være så stor forskel på en race at man nogen steder har valgt at kalde dem det ene i USA og noget andet i Europa.

• #57   21. dec 2011 Jeg har fået lavet sådan et hjul af en i København . Her er det min hankat Leader der bruger det .
    http://www.youtube.com/watch?v=2dtpR8rIWMQ

Og han har det ikke fordi han ikke har andet, at lave, men som et ekstra stykke legetøj i han hankatte hus. Han har både tilgang til have, så fordi man har sådan et hjul er det jo ikke ensbetydende med man ikke kan aktiver sin kat på andre måder, det bruges jo bare som en del af alt mulig andet legetøj, Men jeg syntes det fungere så godt og alle mine katte er fuldstændig vilde med det, jeg har aldrig så meget som prøvet at lokke dem til at løbe i det, det er noget de selv gør og de nyder det og ingen af dem ser ud til at lide af tvangs handling. De går stille op i det løber en tur hopper af igen og laver alt mulig andet i deres liv også smiley

• #58   21. dec 2011 Her er det en af mine hun katte der tager sig en lille tur

http://www.youtube.com/watch?v=XR3OWyh7JW4

• #59   21. dec 2011 Prøv lige at se deres holdning.
    De har halen oppe - tilfreds, men de kigger også på et punkt som de gerne vil fange - og så bliver de snydt.
    Kunne det i sidste ende ikke ende md en forkert adfærd? Altså når nu laserpointere er så farlige? Her jager de også noget de ikke kan fange.
    Bevares hvis nogen synes at hjulet er genialt, så lav det dog, men herhjemme kommer der ikke et forvokset hamsterhjul inden for døren.

• #62   21. dec 2011 hmmm.... ja nu kan jeg så ikke holde min mund længere!!!! jeg er simpelthen så ¨imponeret¨ over nogle af de skrappe madammer der er herinde! prøv lige læs hvad lasse egentlig spørger om herinde, prøv at læs at han er nyoprettet herinde, og så prøv at læs hvad han får af svar!! jeg er rystet! og så alligevel ikke, for det er langt fra første gang jeg læser hvordan både erfarende og uerfarende katteejer bliver haglet ned herinde, har oplevet flere der sletter sig herinde fra fordi man får et møgfald, fordi ¨de skrappe madammer¨ mener man er forkert på den! jeg har et par gange skrevet i folks indbakke efter de har fået en tur, og smidt nogle opmuntrende ord og råd der ku hjælpe og bare vist ganske almindelig respekt og omsorg til katteejere der har følt de er blevet gjort til kriminelle af de skrappe madammer, selvom de har handlet i god tro ! hvad får i ud af at være sådan??! det ender med i får hele kg for jer selv og det synes jeg bare er super trist, da der ikke skal mere til end at folk læser hvad der bliver spurgt om og hvis man har svaret så svar, og hvis man ikke har noget pænt at sige så hold dog for pokker mund!! det er møg træls! mon madammerne selv kan lide at blive hamret i hovedet med de punkter hvor de er uvidende eller har fejl og mangler, jeg tænker nej! jeg ønsker at vi alle sammen kunne være lidt mere omsorgsfulde ved hinanden og dele vores erfaringer på en ordentlig måde, så kunne det også være at jeg kunne få lyst til at få oprettet mine 3 vidunderlige katte herinde, men sådan som det er nu så har jeg ikke lyst desværre øv! kom nu det er jo jul BE NICE<3

• #66   21. dec 2011 og nu kan jeg jo så bare grine af dem som følte sig truffet! glædelig jul, jeg har så andre ting at tage mig til end at sidde her og diskuterer med mennesker der ik kan modtage kritik smiler

• #70   21. dec 2011 Jeg er som sædvanlig rystet over folk på dette forum !!!!! Hvor mange af jer der skriver om dette Psykosehjul, har egentlig forstand på det og dyre psykose i det hele taget. Hvor mange af jer har set katten i sådan et hjul irl. Må sige mine katte hverken virker psykotiske eller på anden måde mærkelige, når de tager en løbe tur. For mig virker hjulet ganske fint. Tit tager mine katte en ordentlig tur rundt i haven, nogen gange spænder de op i deres klattretræer andre gange tager de en vild løbetur i hjulet og for mig se det hele faktisk ud til at behage katten. nøjagtig som de elsker at lege med alt mulig andet legetøj. Fint nok der er nogen der ikke kan lide hjulet. Så er det så nemt lad være med at købe et. Nu spørger Lasse sådan set bare om man kan købe sådan et hjul i DK ikke om I har lyst til at have et eller ej.

• #72   21. dec 2011

Skrevet: 20-12-2011 17:07:52

At aktiverer sin kat handler ikke kun om ren muskel stimulation. Katten er et intelligent dyr og skal også have stimuleret sin hjerne og det kan den ikke i sådan et psykosehjul. Hjerne og krops aktiviteter hører nøje sammen hos en kat, så jeg anbefale at tage et ejeransvar og enten selv lege med sin kat eller finde på noget der ligger noget nærmere en naturlig stimulering.
    Sådan et psykosehjul minder i høj grad om en katteparkering. Der findes mange ting mine katte frivilligt spiser fx, men det er absolut ikke ensbetyden med at det er sundt og gavnligt for dem.

For F..... da for di man har sådan et hjul er det vel ikke ensbetydende med man ikke tager ejeransvar. Fordi kattene løber i det betyder det vel ikke man ikke kan stimulerer sin kat på andre måder også.... Syntes godt nok i er mega grove, i jeres udtalelser..... I har en holdning, men syntes godt nok i ser lidt sort hvidt på det....

• #73   21. dec 2011 Alcyone: Jeg kan forstå på at du har sådan et hjul??? Gider kattene at bruge det eller?? Jeg er nemlig meget interesseret i at købe et smiley
    Hvor købte du det henne og hvad gav du for det??

Tros hvad nogle af jer siger, som der har noget i mod det, så prøv at se lidt positivt på noget nyt legetøj til katte, lige som i garanteret ser lyst på nyt tøj til jer selv eller en god film..
    Og os der måske vil købe sådan et hjul, da skal i ik til at lyde som om at vi ik leger med vores katte, for det gør vi s..!
    Mine katte/dyr mangler i hvert fald inte, men derfor vil jeg godt forkæle dem med mere, da de betyder alt for mig..

• #74   21. dec 2011 Alcyone: Jeg tror sagtens hjulet kan være sundt i begrænset mængde og kunne forestille mig at en udekat bedre vil kunne styre det end en indekat da udekatten så har et bedre alternativ til hjulet. Jeg tror ikke man har set de konsekvenser et sådan hjul kan have endnu da det jo er en ny ting. Jeg tror der vil være nogen katte der kan styre det men også nogen der ikke kan. Håber hvertfald ejere er meget opmærksomme på at katten ikke bruger det for meget og stopper katten når nok er nok. Jeg kunne godt forestille mig at rigtig mange folk hvis de kunne købe sådan et hjul ville ende med at glemme at aktivere katten selv der er simpelthen så mange fjolser derude der ikke har hjernen med

• #75   21. dec 2011 Lone det er rigtig, og selfølge er det tilladt, men syntes stadig det er hårde domme I kommer med i forhold til I aldrig irl har oplevet en kat i sådan et hjul og der er vel ingen der lader sin kat kun løbe og løbe i sådan et hjul, Fordi man har sådan et hjul betyder det jo ikke at katten ikke bliver aktiveret på andre måder og igen mine katte nyder når de løber der i og virker ikke psykotiske smiley

• #77   21. dec 2011 Alcyone: Jeg er slet ikke i tvivl om at nogen mennesker ville lade katten løbe 24/7 det er så nemt at anskaffe síg en kat uden at ville den! Hvor mange hamstere står ikke ude i hjemmene og løber hele tiden på trods af det ikke er sundt? Mange mennesker undersøger intet inden anskaffelse af dyr eller ting til dem. Der er garanteret mange der stadig bruger laser til katte også

• Janne.*

#80   21. dec 2011 <b>Jeg vil gerne bede om en ordentlig tone her i tråden og ikke udhænge nogen for deres gøren og laden. Tak
    Visse indlæg er blevet slettet.</b>

• #84   22. dec 2011 For mig at se er et hjul lige så unaturligt for en kat som at de skal være indekatte.
    Jeg må indrømme at jeg tænkte Fedt alternativ til motion for en indekat.

• #85   25. mar 2013 Lasse hvis du finder ud af hvor man kan købe et "billigt".. så må du gerne lige skrive smiley margrethepe@gmail.com ) Sweeet !!!

• #86   4. dec 2014 Bare for at hive op i emnet igen, da jeg selv overvejer at få et, når vi kommer i en større lejlighed.
    De kan vel ikke ligefrem være dårlige for kattene når at en som Jackson Galaxy foreslår folk at få det/forærer det til folk i My Cat From Hell?? smiley

Kommentér på:
Kattehjul i DK?

Annonce