{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.016 visninger | Oprettet:

Min kærestes kat hvæser, bider og kradser mig... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved efterhånden ikke, hvad jeg skal gøre mere. Jeg bor i Ebeltoft med 2 katte og mødte i februar en fyr med 2 katte. Vi bor hver for sig, og vil gerne bo sammen. Ved der kan være problemer med sammenføring af katte, men lige nu er det min kærestes hunkat, der er problemet.
Den har aldrig accapteret andre end ham. Den hvæser af mig og har kradset mig en del gange og også bidt mig. Jeg har aldrig forsøgt at ae den hen af ryggen, eller gået tæt på den. Jeg går en stor bue udenom. Alligevel er jeg bange for den, da den har været sprunget på mig nogle gange. For en måneds tid siden, blev jeg rigtig glad, da den kom op i sengen til mig - Den var helt stille og min kæreste kælede for den - Så stødte den hovedet ind i min hånd og jeg rørte ved den, uden den blev sur. Allerede gangen efter jeg besøgte ham, sprang katten op og bed og kradsede mig, da jeg ville lade den snuse til mig. Plejer at lade den snuse lidt.... Havde hånden langt væk, men den flippede aligevel.
Nu var jeg så lige på toilet, hvor den sad i vindueskarmen. Sad med ryggen til den og alligevel hvæste den og forsøgte at lange ud efter mig. Tror I nogensin´de den kat vænner sig til mig??? Vi har snakket om aflivning, men jeg synes, det er synd, da katten tit er meget sød og kælen, når min kæreste er alene med den.... Jeg vil bare ikke være skyld i den bliver aflivet... - Men på den her måde, så tør jeg snart ikke besøge ham mere. Flytte sammen kan der slet ikke blive noget af. Min kæreste er også ked af det, og vi har begge grædt. Hjælp os.... Har I prøvet noget lignende???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kærestes kat hvæser, bider og kradser mig...
  • #1   28. dec 2011 Hvis det påvirker jeres forhold er det måske alligevel ikke så synd at aflive katten..
    Men det er selvfølgelig op til jer, og især din kæreste, da det er hans kat..

    Men jeg tænker lidt om ikke bare hun skal lære at vænne sig til at du også bor der?

    Da jeg fik en voksen kat, ville han absolut heller ikke acceptere hverken min kæreste eller mig, og det tog også over en måned, hvor vi var i kontakt med ham flere gange dagligt, før han stoppede med at lange ud og bide efter os..


    Noget helt andet er..
    Når katten nu er så strid som du beskriver...
    Så begynder jeg faktisk at tvivle på om den nogensinde vil kunne acceptere andre katte..

    Så jeg tror I skal sætte jer ned og snakke om det..
    Om det virkelig er det værd at beholde katten..

    Eller om I fortsat skal bo hver for sig, hvilket nok ikke er holdbart i længden...


    Det var min mening..
    Måske andre har en anden mening...

    Men tænk over det!


  • #2   28. dec 2011 Tak for dit svar. Min kæreste har jo 2 katte. Karla som hunkatten hedder, og så Ibberen, der er en sød stor MCO på 6 år. Karla er 3...
    Vi bor ikke sammen, men vi har gennem de sidste 10½ måned været på skift i Grenå og i Ebeltoft.
    Jeg må indrømme, jeg ikke rigtigt har den store lyst til at komme i hans hjem mere - Samtidig vil jeg ikke være skyld i den bliver aflivet.
    Lige nu sidder jeg og er ked af det ved PCen og søger svar, mens min kæreste ligger og er ked af det på sofaen. Han elsker jo trods alt den kat. Når han er alene sidder hun tit på hans skulder eller hopper ind og putter under hans dyne.... Det føles næsten som om, man er en familie under skilsmisse grfot sagt.


  • #5   28. dec 2011 Det hjælper ikke noget. Hankatten vil gerne snakke med mig... Hun vil bare overhovedet ikke - Og tit heller ikke med ham. De sidste par gange han har været hos mig, har hunkattetn totalt ignoreret ham, når han kom hjem...

  • #6   28. dec 2011 er der nogen af kattene der er fertile ??

  • #7   28. dec 2011 Så er det nok lugten, fra fremmed katte, hbordan har hunkatten det med hankatten?

  • #8   28. dec 2011 Kun hans lille hunkat - Men han siger nu, han vil aflive den. Dyrlægen har sagt, hun ikke mener, det vil hjælpe at neutralisere den.
    Så skal vi holde nytårsaften hver for sig, som vi ellers havde planlagt med god mad - Forstår godt han vil have de sidste dage med katten/kattene... Hvis det var mig, ville jeg nok få det ordnet hurtigst muligt after beslutningen var truffet - OG SÅ SØRGE. Ville ikke kunne holde til lange farveller.
    Har så dårlig samvittighed nu - Føler det er min skyld, han mister katten.


  • #9   28. dec 2011 Var det ikke et forsøg værd med neutralisering???

  • #10   28. dec 2011 Hvis dyrlægen mener det er nytteløst, så ved jeg ikke rigtigt. Han har haft den, siden den var killing, og den har altid hvæst af folk og kradset flere forskellige.

  • #11   28. dec 2011 Når hunkatten IKKE er neutralisert og måske tilmed får p-piller kan en neutralisering gøre underværker.
    Jeg har ofte oplevet sure madammer vende mentalt på en tallerken, når de er blevet neutraliseret.

    Med hensyn til evt. senere sammenføring af kattene vil det optimale være, hvis det kunne ske på et neutralt sted, hvor ingen af dem har været før og hvor de kunne være et stykke tid. Så føler de ikke territorieforsvar.


  • #13   29. dec 2011 Mega : Når kattene skal føres sammen, så bliver det et nyt sted.. Vi kan hverken bo ved ham eller mig grundet pladsen, så vi skal finde et nyt sted at bo sammen.

    Lisbeth : Jeg har prøvet at give hende godbidder, da vi havde kendt hinanden et halvt års tid. Hun tog fint imod det, men da jeg ikke havde mere i min hånd, så angreb hun - Tog fat i min hånd og bed og kradsede, hvorefter hun hvæste, inden hun smuttede. Jeg kan overhovedet ikke nærme mig hende.

    Så i Tv det med ham kattehviskeren at katten skulle kunne komme højt op. Hun har en plads helt oppe under loftet. Jeg har også forsøgt, at sidde og lukke øjnene langsomt i og blinke til hende. Det virker heller ikke... Min kæreste har fundet en person med speciale i katte adfærd(kattepsykolg) for at høre hende, hvad opførslen skyldes.

    Vi har fået samme besked fra 2 dyrlæger.


  • #14   29. dec 2011 jo det kan bestemt være forsøget værd. Nogle hunkatte er de rene hystader, når de er fertile og på p-piller. Så jeg vil helt klart anbefale at få det gjort og finde en anden dyrlæge.

  • #15   29. dec 2011 gør da forsøget!! det koster selvfølgelig penge men hvis katten er det værd for ham, er det vel også det værd at forsøge??? måske det er løsningen ingen kan spå om det før det er prøvet, heller ikke dyrlæger!

  • #16   29. dec 2011 Min kæreste har ringet til en dame på en katteadfærsklinik og fik nogle gode råd... Vi vil jo også nødigt aflive... Og det piner mig katten ikke kan lide mig. Hun sagde, jeg ikke må stirre på den, og at det er mig, der skal give dem godbidder. Min kæreste må ikke selv give dem mere.... Så bliver de vel også glade, når jeg kommer på besøg(-:
    hun sagde, at neutralisering kunne hjælpe, men ikke var en garanti, da den har været sådan, siden den var killing.
    I morgen køber min kæreste feliway - Det har jeg også brugt, da jeg havde flere katte sammen, og de ikke helt kunne enes.
    Men INGEN aflivning. Sikke en lettelse. Tror altid jeg ville bebrejde mig selv....

    http://www.felismir.dk/

    Damen vi kontaktede er på dette link.... Og hun var rigtig sød.


Kommentér på:
Min kærestes kat hvæser, bider og kradser mig...

Annonce