{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.748 visninger | Oprettet:

Ny kat - Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har været så heldige at få en dejlig, lille kat på 6 mdr. Han er så skøn og har tilpasset sig hurtigt!
I morgen er det første gang, at han skal være alene og må indrømme, at jeg frygter det smiley

Har i dag forsøgt, at træne lidt "alene-hjemme-træning".
Ved ikke om det er rigtig/forkert - Men har forsøger, at lukke af til de rum, hvor han ikke kommer til at opholde sig når han er alene - så han lære, at kende de steder han skal være, når han er alene hjemme. Jeg har sat mig ubemærket ind i stuen for, at registrere, hvordan det går.
Jeg har gjort det af nogle omgange og gradvist forlænget tiden.

Han har miau'et et par gange - åhh det var hjerteskærende - men ignorerede det.

Er det helt forkert det jeg har gjort?

Hvordan skal jeg reagere og forholde mig overfor ham, når jeg ”kommer hjem”?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat - Alene hjemme
  • #1   8. jan 2012 Kan han ikke være i hele hjemmet, når han er alene hjemme?
    Det kunne måske give ham tryghed, så han ikke oplever, at han pludselig bliver begrænset og måske føler sig utryg ved den situation?


  • #2   8. jan 2012 Jeg ville i øvrigt tænde en radio, måske sørge for at have leget med ham om morgenen, inden du tager afsted.
    Give ham lidt lækkert vådkost når du går osv.


  • #3   8. jan 2012 De fleste katte sover når man ikke er hjemme. Du behøver ikke træne alene hjemme med en kat som du skal med en hund. Den skal nok klare sig. Der skal selvfølgelig være vand, mad og adgang til kattebakke. Tag du bare helt roligt på arbejde. Det er fuldstændig ligemeget hvordan du hilser på ham når du kommer hjem. Hvis han kommer hen til dig kan du kæle ham men måske kommer han ikke lige med det samme. Husk det er en kat og ikke en hund.

  • #5   8. jan 2012 Han har adgang til badeværelse, et stort soveværelse og en gang.

    Har haft en lille yorkshire terrier, så skal lige vænne mig til, at træne kat frem for hund smiley


  • #6   8. jan 2012 Malou var alene 8 timer første dag (lidt uheldigt, men der kom ekstra timer på Uni som man ikke kunne undgå) Og jeg lukkede af som jeg skulle, hun fik rent vand og foder og lidt guf og gik så uden at gør det helt store ud af det. Var nervøs hele dagen, og da jeg kom hjem lå hun bare og sov. Så nu er jeg altså ikke bekymret for at lade hende være alene, og nu her i eksamensperioden hvor jeg læser hjemme, erfarer jeg at hun oftest sover 6 timer.

    Så det skal du ikke være nervøs for smiley


  • #7   8. jan 2012 Tusind tak!! smiley

    Min lækre kat sover også meget - så håber han gør det samme mens jeg er på arbejde. Skal være væk i ca. 7 timer. Men min far har lovet at kigge op til min kat en times tid eller to.


  • #8   8. jan 2012 hehe Line, det eneste der kan være ulempen ved at de sover meget i løbet af dagen er at f.eks. Malou er enormt nataktiv (er katte pr natur, menhar aldrig oplevet nogen som hende) hvilket i starten var forstyrrende for nattesøvnen nå hun havde været længe alene, men vi er efterhånden kommet ind i en rigtig god vane

  • #9   8. jan 2012 Har lige en anden ting jeg vil drøfte smiley

    Af og til tuller han rundt i lejligheden - han miau'er ind i mellem.

    Er det noget jeg skal ignorere, eller?


  • #11   8. jan 2012 Som Susan siger tror jeg ikke du skal bekymre dig, Malou nakker også rigtig meget på den måde, men der er mere når hun vågner og ikke kan se mig, så kalder hun i håb om jeg svare, hvilket man jo altid gør smiley

  • #12   8. jan 2012 Han snakker bare. Snak du bare med ham, det gør vi med vores. Han siger miav og vi siger f.eks. mors lille misser hvad er det dog du siger, miav siger han osv vi har skam mange fornuftige samtaler smiley

Kommentér på:
Ny kat - Alene hjemme

Annonce