5.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Giardia + Panacur Giardia + Panacur

Hejsa.

Min ene mis har desværre fået konstateret giardia.
Jeg har fået panacur tabletter med hjem til begge mine misser til 21 dage.

Nu sidder jeg så og læser indlægssedlen, hvor der står at tabletterne skal knuses eller opløses i vand.
Er det noget de SKAL, eller må de også gives hele (eller halve)?

Mvh. Cathrine.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Giardia + Panacur
  • #1   9. jan 2012 Nej det er ikke noget du skal - du kan sagtens proppe den i halsen på katten - eller knuse den og komme på vådmad

Men 21 dage - er du vimmer -. er du sikker på det er korrekt?

Det længste periode uden pause er iflg, min dyrlæge 10 dage

Gå over og fodre med IAMS HAIRBALL - det giver tarmen ro på grund af det høje fiberindhold

(link fjernet)

• #2   9. jan 2012 Hejsa Lis.

Ja jeg er helt sikker på det er 21 dage. Har læst at der er flere der anvender det i 21 dage, i forbindelse med giardia.
    De har været i behandling i 5 dage med 14 dages mellemrum, men det har ikke taget det.

Har nemlig ingen problemer med at få piller i dem, og har en mis der ikke er vild med vådfoder, så tror ikke jeg kan få ham til at spise det. Så det vil være meget nemmere hvis de bare må få den "stoppet" i halsen.

Mvh. Cathrine.

• #3   9. jan 2012 Jeg har selv haft bekæmpet giardia med panacur men SLET ikke i 21 dage i træk.. wauw! (det var godt nok ikke piller, men mikstur). Samtidig skal den have skånekost, ja - fx. Iams hairball

• #4   9. jan 2012 Jeg har kørt med 5 dage medicin
    5 dages pause
    5 dage med medicin og
    5 dages pause... og så hedder det en ny prøve.
    Det var sådan jeg kørte da jeg havde Giardia sidste år.

Jeg fik også at vide at jeg kunne foder med Orijen da der ikke er korn i det produkt og det er netop hvad de små sataner lever af..
    Det er en Tysk opdrætter der har fortalt mig det..
    Samtidig kunne jeg give dem noget der hedder "Silberwassar"
    Så det har jeg ved en fejl kommet til at bestille en ordenlig masser hjem af.. Hehe :oP
    Så det har jeg nok af.. :o)

• #5   9. jan 2012 jer har et par gange kørt 2 x 5 dage med pausei imellem - og en gang 2 x 8 dage med pause. Fik meget kraftige instrukser fra min dyrlæge at det ikke måtte gives mere end højst 10 dage

• #6   10. jan 2012 Hejsa.

Lyder underligt at dyrlægen så har givet mig til 21 dage. Men jeg vælger da heldigvis selv hvordan jeg giver pillerne.

Hvis jeg giver i 8 dage og holder pause og 8 dage igen... Hvor længe pause skal jeg så holde? Da jeg kørte 5 dage, pause og 5 dage skulle jeg holde 14 dage imellem.

Lis ved du hvorfor det ikke må gives mere end 10 dage?

Fodrer i øjeblikket med Acana, og det ville jeg være ked af at stoppe med. Ovenpå deres vådfoder giver jeg dem lidt opblødt HUSK.

Venlig hilsen Cathrine.

• #7   10. jan 2012 Selv Panacur er gift - kan ikke huske om han forklarede det.

Som sagt havde jeg behandlet to gange med 2x5 dage . da lortet kom igen - så kørte vi 2x8dage . hæstig rengøringmed damp og bakkeskift/rengøring. Så var det slut - det er flere år siden

Læs linken jeg sendte dig - skrevet med dyrlægens velsignelsr.

HAr du mulighed for dette foredrag - så er der sikkert guldkorn at hente:
    http://www.racekatten.dk/default.aspx?pageid=7

• #8   10. jan 2012 Lis: Hvor længe holde du pause imellem? smiley
    Hvor køber man sig sådan en damper henne?

Lige et bonus-spørgsmål:
    Til kattenes vand derhjemme har vi sådan en drikke fontæne. Hvordan ville i desinficere den? Kan motoren i den, godt holde til at man hælder kogende vand over.

Håber dælme vi kommer over det i denne omgang. Missen havde det desværre med fra opdrætteren smiley

Venlig hilsen Cathrine.

• #9   10. jan 2012 Jeg havde også på det tidspunkt en drikkefontaine - den kom på lager og er det stadig. Netop fordi jeg ikke kunne overskue om den kunne rengøres godt nok - men en omgang damp burde gøre det - men om motoren kan tåle det - aner det ikke.

Jeg har den her damprenser - der findes mange andre:
    http://www.billigstoevsuger.dk/Shop/info.htm?catid=265&articleid=8320412

jeg købte den billigere hos Merlin - de ahr den ikke mere - men søg selv.

5 dages pause vil jeg tro

• #10   10. jan 2012 Lis: Er der krav til hvor højt sådan en skal kunne kommer op i temperaturen, eller er det nok det bare er en damprenser? smiley

• #11   10. jan 2012 Jo højere damptemperatur - jo højere effekt.

Har du faste gulve - så se det som en investering i en hurtig, nem og effektiv rengøring.

Der er nogen der er noget lort - Niflisk er jeg glad for - jeg var også meget glad for forgængren som jeg købte brugt Kärcher

• #12   10. jan 2012 Lis: Vi har nemlig gulvtæpper alle andre steder end badeværelse og køkken. Så det er jo ikke "bare" at vaske gulvene.

Hvis du eller andre har andre erfaringer mht. bekæmpelse af giardia, vil jeg meget gerne høre dem.

• #13   10. jan 2012 Nej jeg har ikke andet at byde ind med end det skrevet her og i linken.

Et et et problem du har købt dig til = ny kat - så må den du har fået katten fra kunne hjælpe - for vedkommende har vel samme problem?

Det er bare så ØV - det ved jeg - men det er muligt at komme af med.

• #14   10. jan 2012 Åh jeg kunne skrive side op og side ned om den opdrætter jeg har købt katten af.... Men kort og godt.. Umulig at snakke med.

Hun mener det er vores anden kat der er skyld i det... Selvom han er testet negativ på 3 afføringsprøver nede i Tyskland... Suk...

Vi skal bare af med det.. Om det så kommer til at koste blod, sved og tårer!!!

• #15   10. jan 2012 Hvorfor er den fra Tyskland testet tre gange?

Det vill jeg være loren ved - den kan have negativ afføring og have cyster i pelsen - bingo ...

Siger ikke det er sådan, men havde mine katte ikke Giardia og jeg blev præsenteret for den historie ville jeg nok stille mig noget skeptisk

• #16   10. jan 2012 Lis: Min dyrlæge har sendt afføringsprøverne til Tyskland smiley
    Med de andre ting jeg har været ude for ved opdrætteren, undrer det mig ikke at hun ikke engang gider overveje at undersøge hendes katte.

• #17   11. jan 2012 Nu har jeg fået købt mig en Karcher damprenser.. Ihh hvor er det smart smiley

• #18   11. jan 2012 Du godeste jeg troede du havde købt kat i Tyskland der var testet 3 gange - og så var det prøverne der røg derned:-)

Jep en damprenser er en dejlig ting - til mange ting. Giv bakkerne en tur også

• #19   11. jan 2012 Nåå det var måske også lidt dårlig formuleret. Men det er afføringsprøverne der er blevet sendt til Tyskland. Min egen dyrlæge kan ikke undersøge for giardia. Men når man sender til Tyskland, når man jo også undersøgt for en masse andre ting, så det er jo kun godt.

I går gjorde jeg jo bakken ren i VirkonS, men det kan jeg jo læse er spildt arbejde.

I dag har jeg først gjort bakken ren i Rodalon, ladet det sidde 10 min, skyllet, og derefter givet den en tur med damprenseren smiley Hvor er jeg glad for den maskine allerede.

Ved du hvor langsomt man skal køre hen over gulvet, for at dampen kan nå at dræbe hvad der nu måtte være der?

• #20   11. jan 2012 Hvor langsomt - et har jeg ikke tænkt over - gulvet skal jo ikke være pladdervådt.

Tæpper, kradsetræ osv kan dampes - men pas på er det kunststoffer.
    Læder kan også dampes.

Forsøg dig frem et ikke synligt sted

• #21   11. jan 2012 Det hele får en tur smiley Hvis det bliver ødelagt er det ærgerligt.. Vil hellere være på den sikre side.

• #22   25. jan 2016 mine 2 katte er også sat på 21 dage kur
    nej for et cikus med få de 3 ml ned hver aften

Kommentér på:
Giardia + Panacur

Annonce