{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten spiser sine hår, hvorfor?
  • #1   11. jan 2012 Mine Coon'er gør det samme - måske fordi de vil lege med hårbunken, men katte kan som bekendt ikke spytte hår ud, de har fået i munden; Der er kun én vej, nemlig videre ned i maven smiley

    Så jeg har altid en plastikpose hængende, som jeg med det samme kommer de afredte hår ned i.


  • #2   11. jan 2012 Ja, men jeg plejer bare at støvsuge lige bagefter. Men det er nok en god idé med en plastikpose ved hånden!

    Jeg 'frygtede' lidt, at det var fordi hun mangler nogle vitaminer. Jeg har dog ingen idé, om hvilke det skulle være, og hvorfor de skulle findes i håret.

    Men en plastikpose vil jeg bruge fremover! Tak smiley


  • #3   11. jan 2012 Asti gør det når hun lige går forbi en klump med hår , ganske bevidst tager hun totten i munde og spiser den . Jeg har sommetider tænkt tanken at hun 'rydder op' efter sig selv ?

  • #4   11. jan 2012 Hector vil også rigtig gerne gøre det, men det får han altså ikke lov til smiley

  • #6   11. jan 2012 "Om foråret smider jeg det på plænen, for småfuglene vil meget gerne have det at bygge rede med."

    Jeg gjorde det samme før i tiden, indtil jeg læste en artikkel fra ornitologer, som bad folk lade være med det.

    Hårene vikler sig nemlig om fødderne og benene på fugleungerne (i modsætning til dun og tørt græs) og så er de prisgivet. De kan ikke komme af rederne og går sultedøden i møde.

    Ornitologerne havde fundet flere reder med halvstore døde fugleunger med sammenviklede ben.



  • #8   11. jan 2012 Min dreng balou kan os godt finde på det hvis han ser en nuller man, og alt hvad der hedde lammskind og filt dækservietter har jeg måtte fjerne fordi han prøver at spise dem.
    Ved ikke hvorfor han gør det, men han går helt amok i mit lammskind da jeg havde det fremme.


  • #9   11. jan 2012 Mine gør det også hvis de kan komme til det!

    Jeg har hele tiden tænkt, at katte jo er meget renlige osv., så at det har noget at gøre med at de "rydder op efter dem selv" ? Eller fjerner deres "efterladenskaber" - ligesom de dækker deres lort til i kattebakken og skraber ved madskålen når de har spist (I et forsøg på at dække maden til).


Kommentér på:
Katten spiser sine hår, hvorfor?

Annonce